چگونه از تحریک پوست بعد از اصلاح جلوگیری کنیم؟ این 5 نکته را رعایت کنید. این روش ها به جلوگیری از ظاهر شدن جوش، سوختگی و خارش پوست پس از اصلاح کمک می کنند.

با این 5 نکته خارش پوست بعد اصلاح را آرام کنید

به گزارش سلامت نیوز به نقل از هلثی شاتز، اصلاح یکی از متداول ترین روش ها برای رفع موهای زائد بدن است. در حالی که اصلاح بدون شک راحت‌ترین، آسان‌ترین و مقرون به صرفه‌ترین راه برای از بین بردن مو از بدن شما است، اما هزینه‌ای نیز دارد. این می تواند باعث تحریک و بثورات پوستی شود، به خصوص اگر به درستی انجام نشود. بنابراین، آیا نمی دانید چگونه از تحریک پوست پس از اصلاح جلوگیری کنید؟

دکتر مونیکا چهار، متخصص پوست در دکور پوست، برخی از بهترین نکات را برای مقابله با خارش و تحریک پوست پس از اصلاح به اشتراک گذاشت.

دکتر چهار می‌گوید: «در حالی که اصلاح ساده‌ترین و بدون شک سریع‌ترین راه برای از بین بردن موهای زائد است، اما گاهی اوقات ممکن است دردناک و ناراحت‌کننده باشد. تحریک پوست یا بثورات اصلاحی یک بیماری شایع پوستی است که ممکن است پس از اصلاح ایجاد شود. این توسط تیغ شما ایجاد می شود و باعث آسیب پوست می شود و به صورت قرمزی و تحریک پوستی خارش دار نشان داده می شود.»

چگونه جوش های پوستی بعد از اصلاح را کنترل کنیم؟

بیایید با کشف اینکه چه چیزی ممکن است باعث ایجاد بثورات در وهله اول شود، شروع کنیم. تیغ شما، روش اصلاح و نوع پوست شما، همگی می توانند مسئول خارش پوست شما باشند. به عنوان مثال، اصلاح با تیغ کدر خطر ابتلا به راش تیغ را افزایش می دهد و اگر پوست شما به طور طبیعی حساس است، اصلاح ممکن است راحت تر آن را تحریک کند. بنابراین، اجازه دهید با چند روش ساده و موثر برای کاهش سوزش پوست پس از اصلاح آشنا شویم.

در اینجا 5 راه برای کاهش سوزش پوست پس از اصلاح وجود دارد:

1. پاک کردن پوست مرده قبل از اصلاح

لایه برداری مرحله مهمی است که بسیاری از آن غفلت می کنند یا بهتر است بگوییم آن را بی اهمیت می شمارند. اما توجه داشته باشید، این مرحله ساده قبل از شروع اصلاح، نقش مهمی در حفظ پوست شما از عوارض بعدی اصلاح دارد. لایه برداری پوست مرده را از روی سطح پاک می کند و پوست شما را به اندازه ای نرم می کند که تیغ به راحتی روی پوست شما سر بخورد. قبل از اصلاح، پوست خود را به آرامی با استفاده از اسکراب ملایم بشویید تا پوست نرمی داشته باشید.

2. از اصلاح پوست خشک خودداری کنید

تراشیدن پوست خشک مانند به استقبال رفتن مشکلات پوستی است. همیشه مطمئن شوید که پوست خود را به اندازه کافی هیدراته کنید، ناحیه ای را که می خواهید اصلاح کنید برای چند دقیقه در آب گرم خیس کنید یا بهتر است دوش بگیرید. هنگامی که ناحیه اصلاح به اندازه کافی مرطوب شد، از یک ژل اصلاح استفاده کنید تا در حین اصلاح، رطوبت را حفظ کند. این گام کوچک تضمین می کند که پوست شما هنگام اصلاح خشک نمی شود و آن را از اثرات پس از خارش نجات می دهد.

3. یک تیغ مناسب انتخاب کنید

اگر می خواهید از شر سوزش پوست پس از اصلاح خلاص شوید، استفاده از یک تیغ مناسب بسیار مهم است. ابتدا مطمئن شوید که از یک تیغ تیز برای محافظت از پوست خود در برابر خراش و خارش استفاده کنید. اگر تیغ بر روی پوست شما خشن است یا موهای بدن شما را می کشد، باید بدانید که زمان تعویض تیغ فرا رسیده است. در مرحله بعد، از تیغی استفاده کنید که سه یا چند تیغ آن را محکم در کنار هم قرار داده اند، زیرا راحت تر روی پوست شما می لغزد و از سوختن و خراشیدن پوست جلوگیری می کند.

4. در جهت رشد مو اصلاح کنید

همیشه به یاد داشته باشید که اصلاح را در جهت رشد مو انجام دهید و اگر پوست حساسی دارید، اگر می خواهید از تحریک پوست پس از حذف موهای زائد جلوگیری کنید، اهمیت بیشتری پیدا می کند و فراموش نکنید که وقت خود را صرف کنید و با حرکات سبک و ثابت اصلاح کنید. در صورت نیاز، اطلاعات بیشتری در مورد نحوه اصلاح نواحی مختلف بدن خود دریافت کنید تا احتمال تحریک پوست پس از اصلاح بیشتر کاهش یابد.

5. بعد از اصلاح از مرطوب کننده استفاده کنید

پس از اتمام اصلاح، فراموش نکنید که مقدار زیادی لوسیون یا روغن مرطوب کننده ترجیحاً بدون الکل به پوستتان بمالید تا رطوبت را حفظ کرده و یک لایه محافظتی اضافی در برابر جوش های تیغ و تحریک پوستی اضافه کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha