یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

تداوم بارش‌ها در برخی استان‌ها/ افزایش غلظت آلاینده‌های جوی از فردا

به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان، کبری رفیعی در خصوص آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور گفت: امروز برای استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، فارس، یزد، کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، جزایر واقع در خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان بارندگی همراه با وزش باد شدید موقتی و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود و در مناطق سردسیر و ارتفاعات نیز بارش‌ها به شکل برف رخ می‌دهد.

وی ضمن اشاره به اینکه طی روز پنجشنبه در استان‌های ساحلی دریای خزر و روز جمعه در استان‌ گیلان بارش‌های پراکنده را شاهد هستیم، ادامه داد: طی روزهای شنبه و یکشنبه جوی آرام در کشور مورد انتظار است.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه از روز پنجشنبه تا اواسط هفته آینده آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی و پرجمعیت افزایش می‌یابد، افزود: آب‌های جنوبی کشور به ویژه خلیج فارس مواج است و غرب دریای خزر نیز طی روز پنجشنبه متلاطم پیش‌بینی می‌شود.

رفیعی اظها رکرد: با توجه به شدت بارش‌ها در مناطق جنوبی و مناطقی از جنوب غرب کشور از جمله خراسان جنوبی، هرمزگان، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب اصفهان، نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، مناطق شمال غرب استان فارس، بوشهر و جنوب شرق خوزستان مخاطراتی به همراه دارد که شامل آب گرفتگی معابر عمومی می‌شود و بارش برف و کولاک همراه با انسداد جاده‌ها و محورهای روستایی برای مناطق کوهستانی و سردسیر لغزندگی جاده‌ها و معابر عمومی، اختلال در ناوگان حمل‌ونقل، سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها، خسارت به صنعت کشاورزی و احتمال اختلال در حامل‌های انرژی به ویژه صنعت برق و گاز رسانی وجود دارد.

وی در رابطه با آخرین وضعیت آب‌وهوایی چند روز آینده تهران توضیح داد: آسمان تهران امروز نیمه ابری است و با احتمال بارش پراکنده و گاهی وزش باد برای آن وجود دارد. بیشینه دمای امروز پایتخت ۹ درجه بالای صفر و کمینه دما نیز به ۲ درجه بالای صفر می‌رسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha