شرکت‌های زیادی وجود دارند که با استارت‌آپ‌ها یا مراکز تحقیقاتی برای انجام مطالعات و توسعه راه‌حل‌های فناوری برای سلامت دیجیتال مرتبط هستند. پتانسیلی که دستگاه های انفرادی می توانند در ارائه مزایای در موارد اختلالات سلامت روان داشته باشند غیرقابل انکار شده است. این شرکت‌های بزرگ برای توسعه بیومارکرهای عصبی دیجیتال، مانند دستگاه‌های نظارت بر خواب آیفون، اپل واچ، آی‌پد یا Beddit شریک شده‌اند.

بزرگترین شرکت ها در "سلامت دیجیتال" سرمایه گذاری می کنند

به گزارش سلامت نیوز به نقل از املیا ویرچوآل کر ، این دستگاه‌ها در ترکیب با برنامه‌های دیجیتال، می‌توانند افراد دارای اختلال شناختی خفیف را شناسایی کرده و آن‌ها را از مبتلایان به بیماری آلزایمر یا انواع دیگر زوال عقل متمایز کنند .

فعال ترین غول های فناوری که در شرکت های جدید سلامت دیجیتال سرمایه گذاری می کنند، گوگل، مایکروسافت و تنسنت هستند. این شرکت‌ها بیش از ۷۰ درصد از قراردادهای سلامت دیجیتال با Google را نمایندگی می‌کنند.

بیشتر بخوانید : فردابانک ، نئوبانک هوشمند

رهبر بلامنازع از طریق سرمایه‌های شرکتی Google Ventures، CapitalG و Gradient Ventures است. گوگل همچنین یک سرمایه گذار در بیمه درمانی خصوصی قدرتمند در ایالات متحده است، مانند Oscar Health و Clover Health. این شرکت اولین سرمایه گذاری خود را در آغاز سال 2017 در دستیابی به 40 میلیون دلار از دارایی های تحقیق و توسعه ساعت هوشمند فسیلی انجام داد و اخیراً Fitbit را خریداری کرد که باسابقه ترین شرکت در تولید دستبندهای هوشمند است که اطلاعات مربوط به شما را پردازش و ارائه می کند. سلامتی یا تناسب اندام قابلیت های نظارت از راه دور بیمار برای استراتژی سلامت گوگل در آینده، به ویژه در تحقیقات بالینی، بسیار مهم خواهد بود.

از سوی دیگر، مایکروسافت در برنامه های شتاب دهنده مانند Microsoft ScaleUp و Microsoft AI Factory سرمایه گذاری می کند، برنامه هایی که به طور فعال با شرکت های سلامت دیجیتال در مراحل اولیه کار می کنند. بیشتر سرمایه گذاری آنها در شرکت های مدیریت و تجزیه و تحلیل داده ها است.

Tencent Holdings چین سومین سرمایه گذار بزرگ فناوری در سلامت دیجیتال است. این شرکت از سال 2018 بیش از 700 سرمایه گذاری انجام داده است. در سال جاری این نهاد شرکتی 84 درصد از سرمایه گذاری های خود را در حوزه سلامت دیجیتال تکمیل کرد.

یکی دیگر از شرکت‌های بزرگی که روی سلامت دیجیتال سرمایه گذاری می‌کند، آمازون است که اخیراً شرکتی به نام «Health Navigator» را خریداری کرده است، استارت‌آپی که یک رابط برنامه‌نویسی برای خدمات بهداشتی توسعه می‌دهد که بخشی از "Amazon Care" خواهد شد، برنامه آزمایشی خدمات پزشکی که تاکنون کارکنان خود را پذیرفته است، اما انتظار می رود در آینده گسترش یابد. این دومین توافق آمازون در ارتباط با فناوری سلامت است، که نشان می دهد آنها اینجا هستند تا بمانند.

شرکت های زیادی وجود دارند که در پنج سال گذشته از سلامت دیجیتال حمایت و سرمایه گذاری کرده اند. اینتل، سامسونگ، علی‌بابا و کامکست نیز به این فناوری‌ها متعهد هستند و حوزه‌های تمرکز آنها با ظهور قوانین و نوآوری‌های جدید متفاوت شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha