بودجه سلامت دیجیتال در سال 2022 کاهش یافت و استارت آپ های مستقر در ایالات متحده با 572 معامله تنها 15.3 میلیارد دلار جمع آوری کردند.

کاهش بودجه به معنای مرگ سلامت دیجیتال نیست

به گزارش سلامت نیوز به نقل از موبی هلث نیوز، گزارش راک هلث نشان می‌دهد که مجموع بودجه سال قبل کمی بیش از نیمی از 29.3 میلیارد دلار در سال 2021 بوده است و فقط از 14.7 میلیارد دلار در سال 2020 پیشی گرفته است. میانگین حجم معامله 26.7 میلیون دلار بود که از هیچ یک از دو سال قبل فراتر نرفت.

یشتر بخوانید : فردابانک ، نئوبانک هوشمند

کایل برایانت و مادلین نولز، نویسندگان این مقاله، با توجه به نگرانی‌های مربوط به رکود اقتصادی، میانگین سه ماهه 2.4 میلیارد دلاری نیمه دوم سال 2022 ممکن است برای سه ماهه‌ی آینده به یک بحران تبدیل شود - به این معنی که سال 2023 می‌تواند اولین سال مالی 10 میلیارد دلاری یا کمتر برای سلامت دیجیتال از سال 2019 باشد.

آدریانا کراسنیانسکی نوشت. با این حال، سیگنال‌هایی وجود دارد مبنی بر اینکه سرمایه‌گذاری می‌تواند دوباره افزایش یابد: سرمایه‌گذاران پتانسیل های انباشته کرده‌اند و شرایط سخت خروج احتمالاً شرکت‌های بهداشت دیجیتال در مراحل آخر را به جدول جمع‌آوری کمک مجبور خواهد کرد.»

یکی از عوامل کاهش سرعت، معاملات نسبتاً بزرگ یا دور به ارزش 100 میلیون دلار یا بیشتر بود که در سال گذشته اناجام شد. این گزارش تنها 35 مگا راند در سال 2022 را ردیابی کرد، که در مقایسه با 88 سال 2021 کاهش زیادی داشت. حتی در سال 2020، مگا راندهای بیشتری با 43 مورد به رخ کشیدند.

برخی از شرکت‌ها از جمع‌آوری پول در بازار چالش‌برانگیزتر برای جلوگیری از روند نزولی خودداری کردند، جایی که استارت‌آپ‌ها سهام را با قیمت پایین‌تری در مقایسه با دوره‌های تامین مالی قبلی خود عرضه می‌کنند. سرمایه‌گذاران نیز ممکن است تمایل کمتری به ریسک در استارت‌آپ‌هایی با ارزش‌گذاری سنگین داشته باشند و از رشد آهسته‌تر با نتایج ثابت‌تر حمایت می‌کنند.

برای استارت‌آپ‌های در مرحله رشد که در سال 2022 افزایش سرمایه‌ای نداشتند، ذخایر نقدی محدود ممکن است تک‌شاخ‌های سلامت دیجیتالی را به سمت جمع‌آوری کمک مالی (احتمالاً در ارزش‌های پایین‌تر) یا به سمت قلمرو M&A سوق دهد.

سال 2023 احتمالا شاهد سقوط تعدادی از استارت آپ های یونیکورن بخش سلامت خواهیم بود. اگر ذخایر نقدی کم باشد، پیشنهادهای خرید را بپذیرید.

با همه این تفاسیر سال 2022 شاهد علاقه سرمایه گذاران به ثبت شرکت‌های بهداشت دیجیتال در مراحل اولیه بود. این گزارش نشان می‌دهد که میانگین حجم معاملات برای دورهای سری A در سال گذشته به بالاترین رقم 15 میلیون دلار رسیده است، در حالی که اندازه چک برای افزایش‌های B، C و D کاهش یافته است.

اما بسیاری از استارت‌آپ‌ها در سال 2022 استراتژی‌های خود را تغییر دادند. تنها 37 درصد از شرکت‌هایی که در این سال سرمایه جمع‌آوری کردند، در مقایسه با 43 درصد در سال 2021، به طور مستقیم به مصرف‌کنندگان فروختند، زیرا نگرانی‌های تورمی و به‌روزرسانی‌های حریم خصوصی برنامه‌ها باعث شد تا ثبت نام کاربران گران‌تر شود.

پس این همه سرمایه کجا رفت؟

از آنجایی که سیستم‌های بهداشتی با حاشیه‌های منفی و مشکلات کارکنان مواجه شدند، شرکت‌هایی که ابزارهای گردش کار غیر بالینی را تبلیغ می‌کنند، در سال 2022 ، 2.2 میلیارد دلار جمع‌آوری کردند. این گزارش این بخش را به عنوان سومین پیشنهاد ارزشی با بالاترین بودجه رتبه‌بندی کرد و از رتبه هفتم در سال 2021 جهش کرد. نرم‌افزار گردش کار بالینی به رتبه هشتم رسید. از رتبه یازدهم در سال 2021. مراقبت های بهداشتی درخواستی اولین بار بود که 2.4 میلیارد دلار جمع آوری کرد.

از نظر نشانه‌های بالینی، استارت‌آپ‌هایی که ابزارهای سلامت روان را ارائه می‌کنند، با جمع‌آوری 2.1 میلیارد دلار همچنان در جایگاه نخست قرار دارند.

فناوری بزرگ به فشار خود به سیستم های مراقبت های بهداشتی ادامه داد، اما این گزارش به تمرکز محافظه کارانه تر در زمینه هایی اشاره کرد که این شرکت ها قبلاً موفق بودند . به عنوان مثال، گوگل ابزارهای جستجو را هم برای بیماران و هم برای پزشکان تقویت کرد، در حالی که آمازون کلینیک مجازی خود را برای شرایط معمول راه اندازی کرد.

بیشتر بخوانید : تلاش آمازون در حوزه سلامت دیجیتال با راه اندازی کلینیک مجازی

از آنجایی که شرکت‌ها به سال 2023 نگاه می‌کنند، این گزارش استدلال می‌کند که کاهش بودجه به معنای مرگ سلامت دیجیتال نیست.

نویسندگان نوشتند: «در 2022 این یادآوری ضروری بود که سرمایه‌گذاری دوره‌ای است و بازیگران قوی در مقابله با تغییرات اقلیمی، انعطاف‌پذیری ایجاد می‌کنند. ما انتظار داریم که سال 2023 بر اساس استراتژی‌های آهسته، ثابت و شاید حتی خسته‌کننده برای استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های بهداشتی ایجاد شود: مدیریت پول نقد، بازسازی ساختار برای تطبیق با نوسانات درآمد و سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های فناوری.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha