عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: از ۱۲۵ هزار میلیارد تومان بودجه سلامت فقط حدود سه درصد به بخش توانبخشی تعلق می‌گیرد که باید در این زمینه تغییر ایجاد شود.

فقط سه درصد بودجه سلامت صرف خدمات توانبخشی می‌شود

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، محمد علی محسنی بندپی افزود: درک جایگاه فیزیوتراپی در جایگاه نظام سلامت ضروریست، برای اصلاح ساختار نظام سلامت از وزیر بهداشت خواستم که توانبخشی را از درمان جدا کند، ۷۵ درصد مولفه های نظام سلامت خارج از وزارت بهداشت هستند.

وی با تاکید براینکه جایگاه توانبخشی باید ارتقا یابد، اظهارداشت: سیاستگذاران سلامت باید توانبخشی را برای همه گروه های سنی در نظر بگیرند و فقط نباید برای معلولان باشد.

محسنی بندپی وجود فیزیوتراپیست ها در ساختار پزشک خانواده را ضروری دانست و افزود: ۳۳ درصد جمعیت کشور را سالمندان تشکیل می دهند که به خدمات توانبخشی نیاز دارند.

وی گفت: خدمات توانبخشی باید امروز تحت پوشش بیمه ها قرار بگیرد، جامعه به سمت سالمندی حرکت می کند و نیاز به خدمات توانبخشی زیاد خواهد بود.

این نماینده مجلس افزود: در سال گذشته ۱۰۰ میلیارد تومان برای پوشش خدمات توانبخشی معلولان بهزیستی تعلق گرفت و فقط ۲۴۰ میلیارد تومان هزینه شد، باید برنامه ریزی مناسب در این زمینه داشته باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha