مدیرکل ورزش و جوانان استان خراسان رضوی در مورد پرونده تعرض به 15 نوجوان در یکی از تیم‌های پایه مشهد گفت: «امروز شکایت رسمی در دادستانی مشهد ثبت شد.» او ادعا کرد هیات فوتبال از روز اول در جریان ماجرا بوده ولی ابتدا می‌خواسته با صلح و صفا و سپس با تهدید خانواده‌ها ماجرا را حل کند!

جزییات تازه در پرونده تعرض‌ در فوتبال پایه مشهد/ شکایت ثبت شده اما هنوز هیچ کس بازداشت نشده!

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه اعتماد، روز پنجشنبه غروب خبر تعرض به 15 نوجوان در یکی از تیم‌های فوتبال پایه مشهد رسانه‌ای شد. گفته شد تعدادی از خانواده‌ها با مراجعه به حراست اداره کل ورزش و جوانان استان اقدام به شکایت در این زمینه کردند. دیروز یکشنبه اعلام شد دادستانی مقامات ورزش استان را خواسته تا در مورد این مساله توضیح دهند و مدارک خود را ارایه دهند. علی‌اکبر هاشمی‌جواهری، مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی در مورد دعوت مقامات به دادستانی به اعتمادآنلاین گفت: «مقامات ورزش نبودند. مسوول بازرسی ما رفته بود در جلسه. بعد یکسری مستنداتی خواسته بود که ما در اختیارشان قرار دادیم.»

جواهری در پاسخ به این سوال که شما چه زمانی متوجه این اتفاق شدید، گفت: «این اتفاق در روز 17 دی ماه رخ داد. حراست ما وقتی در جریان قرار گرفته بلافاصله اقدامات خودش را انجام داده. باشگاه را خواسته و گزارش تهیه کرده و خبر را به مراجع ذی‌صلاح داده و در نهایت ماجرا رسانه‌ای شده.»

هاشمی‌جواهری افزود: «البته به نظرم اتفاق خوبی نیست برای ورزش کشور ولی بالاخره رسانه‌ای شد. ما البته خودمان خود به خود پیگیر موضوع بودیم و الان هم با تمام وجود پیگیریم. اول باید صحت و سقم مساله و ابعاد کامل آن مشخص شود، چون میزان مساله کاملا مبهم است.»

او در پاسخ به این سوال که آیا هیات فوتبال آن‌طور که ادعا می‌کند تازه روز شنبه از طریق رسانه‌ها متوجه ماجرا شده، توضیح داد: «متاسفانه هیات فوتبال استان در جریان بوده ولی ما را در جریان قرار نداده است. می‌خواسته که با صلح و صفا مساله را حل و فصل کند. حتی برخی خانواده‌ها را تهدید کرده است. آنها هم آمدند به اداره ورزش و جوانان مشهد شکایت کردند. اداره ورزش و جوانان هم آنها را معرفی کرده به حراست ما.»ایشان در پاسخ به این سوال که واقعا تهدیدی صورت گرفته، تصریح کرد: «آن‌طور که به من گزارش دادند بعضا به خانواده‌ها گفتند نروید خبر بدهید و رسانه‌ای نکنید ولی چون خانواده‌ها قانع نشدند بالاخره کار خودشان را انجام دادند و آمدند و آن چیزهایی که می‌دانستند را گفتند. البته من مرجع قضایی نیستم و چیزهایی که به من گزارش شده را می‌گویم.»

ایشان همچنین در مورد جزییات مربوط به تعرض توضیح داد: «مساله بی‌اخلاقی بوده ولی شاید آن قدری که دارند بعضی‌ها دامن می‌زنند نبوده. ولی ما پیگیر هستیم و هر قدر باشد برخورد می‌کنیم. از روزی که متوجه شدیم این باشگاه را کلا تعطیل کردیم.»

هاشمی‌جواهری در واکنش به خبری که امروز منتشر شد مبنی بر اینکه هنوز هیچ شکایتی در دادستانی ثبت نشده، گفت: «امروز شکایت شده. امروز مدارک تکمیل و شکایت ثبت شد.» ایشان در پاسخ به این سوال که آیا فردی دستگیر شده، گفت: «هنوز هیچ کس بازداشت یا دستگیر نشده. در مرحله تحقیق و بررسی هستیم و ما باشگاه را تعلیق کردیم.»


مدیرکل ورزش و جوانان استان خراسان رضوی در واکنش به این سوال که چرا هیات فوتبال گفته ما در جریان نبودیم، اظهار داشت: «هیات فوتبال قطعا زودتر متوجه شده. یکی از گلایه‌های من هم همین است که چرا وقتی متوجه شدید، اعلام نکردید؟ ما حراست داریم، بازرسی داریم و ارتباطات با مراجع ذی‌صلاح داریم. چرا ما را در جریان قرار ندادید؟ خدای نکرده ما که نمی‌خواستیم آبروی کسی را ببریم. متاسفانه همین الان هم دارند فرار رو به جلو می‌کنند.»

ایشان افزود: «ما گلایه داریم از هیات فوتبال استان که چرا تیمی که باشگاهی که مجوز نداشته چندین سال دارد فعالیت می‌کند. ضمنا چرا وقتی در جریان قرار گرفت بلافاصله اداره کل را در جریان قرار نداد.» هاشمی‌جواهری تصریح کرد: «من در هیات فوتبال استان با شخص مشکل ندارم. ولی طبیعتا موفقیت چشمگیری که نداشته که هیچ، از زمانی که ایشان رییس هیات فوتبال ما بودند هر روز فوتبال استان بیشتر به قهقرا رفته. وقتی ایشان آمدند دو تا تیم در هیات فوتبال حضور داشتند، در لیگ‌های پایه تیم داشتیم، داور داشتیم در رده‌های مختلف و متاسفانه همه از دست رفت. دوستان همه را به هم گره می‌زنند و این‌جور می‌گویند که ما با هیات مشکل داریم. اگر این دوستان کارنامه موفقی چه به لحاظ شفافیت مالی و چه به لحاظ فنی و ورزشی و چه به لحاظ اخلاقی داشتند طبیعتا ما مشکلی با این دوستان نداشتیم.»

ایشان در پایان تاکید کرد: «لذا من از آقای اصولی خواهش دارم مساله را به حاشیه نبرند و اجازه بدهند مراجع ذی‌صلاح کار خودشان را پیش ببرند و صحت و سقم مساله را در بیاورند. خانواده‌ها کاملا راحت باشند و بتوانند دغدغه‌های خودشان را مطرح کنند. سلامت روانی جامعه به خطر نیفتد، چون ما در کنار این باشگاه که متاسفانه خطای نابخشودنی انجام داده به هر میزان و به هر شکلی بوده، افراد زیادی را داریم که به جوانان و بچه‌ها خدمت می‌کنند. ما صریح و شفاف می‌گوییم اگر در هر زمینه‌ای از ورزش فسادی هست برخورد می‌کنیم و با هیچ کس تعارف نداریم. هر قدر هم بخواهند حاشیه بسازند، مشکلی ندارد و ما کارمان را انجام می‌دهیم.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha