استیضاح وزیر بهداشت در هیاهوی ارائه لایحه بودجه سال 1402 هم کمرنگ نشد .

استیضاح وزیر بهداشت در هیاهوی ارائه لایحه بودجه گم شد؟!

به گزارش سلامت نیوز استیضاح وزیر بهداشت حالا به یکی از پرسر و صداترین استیضاح های کشور تبدیل شده،ماجرایی پر بحث و حاشیه که واقعا مشخص نیست به کجا ختم میشود.

هرچند با وجود ارائه بودجه توسط دولت و بررسی آن توسط نمایندگان مجلس بنظر می رسید که آتش این جدال رو به خاموشی رود اما این اختلاف نظر همچنان در بین نمایندگان بالاست .نمایندگانی در ابتدای کار همگی موافق اجرای استیضاح بودند و حالا مشخص نیست که شرایط چه تغییری که کرده که از انجام آن منصرف شده اند.یکی آن را شایعه میخواند و دیگری میگوید که به صلاح مردم نیست.

رئیس کمیسیون بهداشت مجلس حسینعلی شهریاری که پیشتر مدافع استیضاح بود حالا گفته که استیضاح مطابق قانون آیین نامه داخلی مجلس، روند و فرایند خاص خود را دارد و موضوعی تحت عنوان بررسی استیضاح بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دستور کار کمیسیون بهداشت و درمان قرار ندارد.

بیشتر بخوانید : با این بودجه پیشنهادی،نظام سلامت کشور به خاک سیاه خواهد نشست!

فاطمه محمد بیگی یک عضو دیگر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی هم به کلی ماجرای استیضاح را منکر میشود و میگوید و این موضوع یک شایعه ای بود که عده‌ای بر سر زبان ها انداختند.

دکتر علیرضابیگی ، نماینده مردم تبریز در مجلس اما علنا اعلام کرده که نمایندگان در استیضاح وزیر بهداشت امتیاز گرفتند و وزیر را حفظ کردند!
او می‌گوید: البته من جزو امضاکنندگان این طرح نیستم و اعتقادی به این روش ندارم و می‌دانم این راه، جواب نخواهد داد، چون گروهی امضا جمع می‌کنند و این امضاها را وجه‌المصالحه بعضی خواسته‌های خود قرار می‌دهند و امتیاز می‌گیرند و بعد وزیر ابقا می‌شود که این اصلاً سزاوار و شایسته مجلس نیست. این موضوع را در استیضاح وزیر بهداشت و درمان و وزیر صمت هم دیدیم و این‌جا هم همین اتفاق خواهد افتاد. با این امضاها، مطالبات ادا می‌شود و بعد هم اتفاقی نمی‌افتد و واقعیت همین است.

محمود عباس زاده مشکینی هم با وجودیکه یادداشت درخواست تاسیس دانشگاه علوم پزشکی در شهرستان مشکین شهر منتشر شده بود به طور کلی استیضاح را رد میکند و میگوید : وزیر بهداشت از دو سال گذشته به دنبال تاسیس دانشگاه علوم پزشکی در شهرستان مشکین شهر است؛ در همین راستا چند روز پیش به وزیر بهداشت یادداشتی دادم و خواستار تسریع تاسیس این دانشگاه شدم و ایشان نیز دستورات لازم را داد اما متاسفانه تصویر یادداشت بنده به وزیر توسط برخی بازنشر داده شد و این اقدام را به عنوان باج دهی وزیر به نماینده اعلام کردند.

بیشتر بخوانید :نمایندگان مردم یا مدافعان وزیربهداشت ؟!

امروز سیدمسعود خاتمی نماینده مردم اصفهان درباره به تعویق افتادن طرح استیضاح وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بررسی لایحه بودجه را بهانه قرار داده و میگوید : وقتی وزارتخانه با سرپرست اداره شود، مشکلات کمبود دارو بیشتر خواهد شد پس بهتر است به جای طرح استیضاح وزیر، مشکلات پیش رو با همفکری و همکاری دولت و مجلس رفع شود.

این در حالیست که مدت زیادی از مشکلات نظام سلامت در کشور گذشته و هنوز قدم موثری در این زمینه ها برداشته نشده است.

خاتمی دغدغه برخی نمایندگان را به عنوان نمونه برای خرید دستگاه سی تی اسکن برای همه شهرها و یا تخصیص اعتبار برای تاسیس بیمارستان یا دانشگاه پزشکی برای هر شهری عنوان میکند و به درستی میگوید برای هر شهری باید طبق شرایط و ضوابط آن شهر تعریف شود و برای آن هم باید در لایحه بودجه ردیف مورد نظر دیده شود.

بیشتر بخوانید : اختلاف عمیق مجلس با دولت بر سر استیضاح وزیر بهداشت

اسحاقی عضو دیگر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی هم با اشاره به اینکه جمع‌بندی امضاکنندگان استیضاح در هفته‌های گذشته این بود که استیضاح وزیر به بهداشت راهگشا و به سود مردم نیست،

پیشتر عبدالحسین روح الامینی نجف آبادی در گفت و گو با خانه ملت در واکنش به اظهارات معاون پارلمانی رئیس جمهور مبنی بر پس گرفتن اغلب امضاهای استیضاح وزیر بهداشت توسط درخواست کنندگان استیضاح، گفت: اظهارات ایشان صحت ندارد زیرا تاکنون 59 نماینده در سامانه جامع قانون گذاری مجلس طرح استیضاح را امضا کردند البته این طبیعی است که برخی امضای خود را پس بگیرند اما شامل همه نمی‌شود و استیضاح همچنان در دستور کار است.

جبار کوچکی نژاد عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس نیز از توقف طرح استیضاح وزیر بهداشت در هیات رییسه مجلس انتقاد کرده و گفته بود انتظار داریم هیات رییسه مطابق آیین نامه طرح استیضاح را اعلام وصول کند.

حالا با وجود همراهی نمایندگان مجلس، همچنان کشمکش بر سر استیضاح وزیری وجود دارد که نه خود را ملزم به توضیح به مردم میداند و نه مشکلات را میپذیرد و هر بار قضایای واکسن کرونا و موفقیت متحیرالقولش در مهار کرونا را پیش می کشد.

وزیری که اینقدر برش نداشت که در لایحه بودجه حتی برای طرح هایی که خودش روی آن مانور موفقیت میدهد بودجه لازم را بگیرد .

آنچه مسلم است این است که در آخر خیری به مردم نمیرسد .همان مردمی که در ابتدای نشستن بر مسند ریاست ولی نعمت هستند اما به قول حاج شیخ علی خسروی وای به حال مسئولینی که با مردم چنین و چنان برخورد می کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha