سه‌شنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۱
کد خبر: 351107

WHO تخمین می زند هر سال ۲ میلیون نفر بر اثر نداشتن تحرک کافی به کام مرگ کشیده می شوند ؛ پیاده روی می تواند باعث پیشگیری از این اتفاق شود.

پیاده روی برای فرار از مرگ

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان، به‌گزارش Medical News Today، بی‌تحرکی مترادف با زندگی مدرن است، به‌طوری‌که ۸۵ درصد از جمعیت جهان سبک زندگی بی‌تحرک دارند.نشستن بیش‌ازحد طولانی، عضو جدا نشدنی در زندگی مدرن است و یک خطر شناخته‌شده برای ابتلا به بیماری‌های قلبی‌عروقی، دیابت، چاقی و فشار خون بالاست.

خطرات بی‌تحرکی


سازمان بهداشت جهانی (WHO) تخمین می‌زند که سالانه حدود ۲ میلیون مرگ در جهان به نبود فعالیت بدنی کافی مرتبط است. این سازمان سبک زندگی بی‌تحرک را به‌عنوان یکی از ۱۰ علت اصلی مرگ‌ومیر و ناتوانی در جهان برشمرده است.بااین‌حال مطالعه جدید نشان می‌دهد که انجام منظم ورزش‌های کوتاه در طول روز ممکن است برای مقابله با آثار سبک زندگی بی‌تحرک کافی باشد.سبک زندگی بی‌تحرک پیامدهای جدی برای سلامتی دارد و به افزایش خطر ابتلا به موارد زیر کمک می‌کند:
بیماری قلبی‌عروقی
فشارخون بالا
چاقی
سرطان‌های مرتبط با هورمون
مطالعات همچنین نشان داده است افرادی که سبک زندگی کم‌تحرک دارند بیشتر در معرض خطر ابتلا به اختلالات سلامت روان هستند.


فقط 5 دقیقه بعد از هر 30 دقیقه نشستن راه بروید


محققان دانشگاه کلمبیا، روی ۱۱ کارمند یک آزمایشگاه مطالعه کردند و دریافتند که سطح قند خون و فشار خون این افراد پس از ۵ دقیقه پیاده‌روی به ازای هر ۳۰ دقیقه نشستن، کاهش می‌یابد.تیم تحقیقاتی همچنین دریافتند که ۵ دقیقه پیاده‌روی در هر نیم ساعت، منجر به کاهش ۵۸ درصدی قند خون افزایش‌یافته پس از خوردن غذا می‌شود.


محققان همچنین دریافتند که میان‌وعده‌های ورزشی به کاهش فشار خون به اندازه ۵ میلی‌متر جیوه منجر می‌شود.نشستن باعث ایجاد پیچ‌خوردگی و تورم در رگ‌های خونی پاها می‌شود. این موضوع در نهایت جریان خون را تغییر می‌دهد و می‌تواند به افزایش فشار خون منجر شود، اما پیاده‌روی کوتاه و منظم می‌تواند با بازگرداندن منظم جریان خون به پاها، از تغییرات فشار خون جلوگیری کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha