سه‌شنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۲

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی گفت: ۱۲ تیم از کارشناسان فنی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز با حضور در روستاهای بخش مرکزی شهرستان خوی به ادامه روند بازسازی واحدهای مسکونی احداثی آسیب دیده از زلزله ۱۳ مهر در این شهرستان نظارت دارند.

زلزله خوی به ۳ هزار واحد مسکونی خسارت زد

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، جعفر برزگر بیان کرد : بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته، زلزله شنبه شب خوی به سه هزار و ۵۰ واحد مسکونی خسارت زده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی، صبح سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به نتیجه ارزیابی‌های اولیه صورت گرفته از سوی کارشناسان فنی بنیاد مسکن افزود: در خصوص میزان خسارت‌های زلزله ۵.۹ ریشتری شهرستان خوی گفت: این تعداد واحد مسکونی در این زلزله بین ۲۰ تا ۸۰ درصد خسارت دیده‌اند.

وی اظهار کرد: تاکنون از مجموع سه هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در سطح روستاها و شهرهای خوی و فیرورق توسط کارشناسان بنیاد مسکن ارزیابی شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: ارزیابی میزان خسارت واحدهای مسکونی مناطق زلزله زده شهرستان خوی توسط کارشناسان ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به صورت سه شفیت همچنان ادامه دارد.

برزگر با بیان اینکه از نخستین ساعات پس از زلزله کارشناسان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در مناطق کانون زلزله حضور دارند، یادآور شد: با افزایش تیم‌های کارشناسی ارزیابی به ۸۹ تیم، ارزیابی میزان خسارت وارده به واحدهای مسکونی در ۷۰ روستای متأثر از زلزله با دقت در حال انجام است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به ادامه روند بازسازی مناطق زلزله زده شهرستان خوی اضافه کرد: ۱۲ تیم از کارشناسان فنی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز با حضور در روستاهای بخش مرکزی شهرستان خوی به ادامه روند بازسازی واحدهای مسکونی احداثی آسیب دیده از زلزله ۱۳ مهر در این شهرستان نظارت دارند.

برزگر تاکید کرد: با توجه به برودت هوا و شرایط منطقه، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با تمامی توان در ارزیابی واحدهای خسارت دیده مناطق زلزله زده روستایی و شهری پای کار است و به خدمات رسانی به شهروندان زلزله زده خواهد پرداخت.

زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۹ درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۹ و ۴۴ دقیقه شنبه شب شهر خوی در شمال آذربایجان‌غربی را لرزاند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha