​​​​​​​هر فردی در طول زندگی خود بارها ممکن است با مشکل جوش زدن مواجه شود. در چنین شرایطی، افراد به دنبال روش های مختلفی برای بهبود جای جوش خود هستند. اما نکته قابل توجه در این است که شما باید اطلاعاتی در رابطه با نوع پوست و علت جوش های خود بدانید تا بتوانید بهترین روش را برای درمان شروع کنید. از این رو، ما در این مقاله تصمیم گرفتیم، علاوه بر معرفی روش های مختلف برای درمان جوش و جای آن نکات ارزشمند دیگری را در اختیار شما قرار دهیم.

در کوتاه ترین زمان جوش‌های خود را از بین ببرید

علت جوش صورت چیست؟

اگر بخواهیم در مورد علت ایجاد جوش روی صورت صحبت کنیم، باید گفت که جوش زدن به واسطه اختلال بخش‌های تولید کننده چربی پوست ایجاد می‌شود. در این صورت، اگر بیش از اندازه فعال شوند، مقدار بسیار زیادی چربی تولید می‌ کنند و باعث جوش در نقاط مختلف می شوند. به واسطه ارگانیسم‌های زنده میکروسکوپی که روی پوست انسان قرار گرفته اند، در این حجم چربی اسیر شده و از این طریق شاهد ایجاد آلودگی و ترشحات هستیم. با این اتفاق است که نقطه‌ای برآمده روی پوست به وجود می‌آید که به آن جوش می‌گویند.

روش‌های درمان جوش صورت

اگر قصد دارید اقدام به درمان جوش صورت کنید، باید به این نکته توجه داشته باشید که روش‌های طبیعی مختلفی هستند که برای رسیدن به این هدف، به شما کمک می‌کند. از مهم ترین روش‌ها برای درمان جوش، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. از بین بردن جوش صورت با یخ

اگر جوش شما به طور کامل عفونی نشده باشد، می‌توانید با کمک یخ، التهاب آن را کاهش دهید. برای انجام این کار باید یخ را در تکه‌ای پارچه قرار داده و آن را چند ثانیه روی جوش بگذارید. سپس، چند دقیقه صبر کنید و دوباره این کار را انجام دهید. با تکرار این کارها جوش در عرض یک یا دو روز از بین می‌رود.

  1. درمان جوش با روغن زیتون

در کوتاه ترین زمان جوش‌های خود را از بین ببرید

شما می‌توانید با استفاده از روغن زیتون نیز جوش‌های خود را از بین ببرید. برای رسیدن به این هدف باید پیش از رفتن به رختخواب مقداری روغن زیتون را چند دقیقه روی صورت خود ماساژ دهید تا روغن به خوبی جذب پوست شود. بعد از ماساژ باید پارچه یا حوله‌ای تمیز را در آب گرم قرار دهید و آن را روی صورت خود بگذارید و چربی‌های باقی مانده را به آرامی از روی پوست پاک کنید. در نهایت نیز باید پس از یک یا دو دقیقه صورت خود را به صورت کامل با آب بشویید.

از بین بردن جوش صورت با ماست

شما می‌توانید با کمک ماست نیز جوش‌های صورت را درمان کنید. برای انجام این کار باید ماست را با آبلیمو مخلوط و آن را روی پوست خود قرار دهید و بعد از 15 دقیقه صورتتان را بشویید. با انجام این کار وضعیت جوش‌های شما بهتر خواهد شد.

جوش صورت با سیب و عسل

امکان درمان جوش صورت با کمک سیب و عسل وجود دارد. برای استفاده از این ترکیب نیاز است تا یک سیب را رنده و آن را با 4 قاشق چای خوری عسل مخلوط کنید. پس از ایجاد ترکیب سیب و عسل باید آن را روزانه 15 دقیقه روی پوست صورت خود به صورت ماسک بگذارید و بعد از مدت زمان لازم با آب ولرم بشویید.

  1. استفاده از اسکراب

در کوتاه ترین زمان جوش‌های خود را از بین ببرید

استفاده از اسکراب‌ به شما کمک می‌کند تا بتوانید سلول‌های مرده و جوش‌های صورت خود را از بین ببرید. اگر بخواهیم به این سوال پاسخ دهیم که اسکراب چیست؟ باید گفت، اسکراب ها دسته ای از محصولات هستند که به منظور مراقبت از پوست می‌توانید از آن‌ استفاده کنید.

اصلی ترین کاربردی که اسکراب‌ها دارند، از بین بردن سلول‌های مرده پوست، لایه برداری و پاک سازی پوست می‌ باشد. انجام این کار، باعث افزایش گردش خون شده، به همین واسطه برای درمان جوش صورت نیز می‌توانید مفید باشد. امروزه، شاهد تولید و عرضه اسکراب‌ها در اشکال مختلفی هستیم. شما می‌توانید اسکراب‌ها را به شکل ژله ای، کرم دانه دار و یا حتی جامد و سفت خریداری کنید.

  1. جوش صورت با آلوئه ورا

از دیگر مواد طبیعی که با کمک آن‌ می‌توانید به سرعت جوش‌های خود را از بین ببرید، آلوئه ورا است. این محصول، علاوه بر آن که نقش مهمی در کاهش التهاب پوست دارد، کمک می‌کند تا قرمزی جوش صورت کمتر شود. در نتیجه، شما بعد از مدتی پوستی صاف و درخشان خواهید داشت. با خرید این ژل،‌ تنها کافیست آن‌ را روی جوش‌های خود بمالید و اجازه دهید تا آلوئه ورا 15 دقیقه روی صورت شما باقی بماند. سپس، صورت خود را با آب گرم بشویید. نکته قابل توجه در این است که استفاده از ژل آلوئه ورا با کیفیت تاثیر مهمی در بهبود جوش های صورت شما دارد.

از این رو ما به شما پیشنهاد می کنیم، این محصول را از برند های معتبر مانند فوراور کالا خریداری کنید. اصلی ترین ماده به کار رفته در ترکیبات این محصول، ژل خالص آلوئه ورا می باشد. این عصاره به طور مستقیم از برگ های آلوئه ورا استخراج شده و پس از فرآوری، در تولید کرم آلوئه ژلی به کار رفته است. این کرم جهت استفاده افراد با انواع پوست مناسب بوده و بافت های حساس پوست را نرم و لطیف می کند. برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت این مجموعه به نشانی https://www.foreverkala.com/ مراجعه نمایید.

  1. درمان جوش صورت با گلاب

بررسی‌های صورت گرفته نشان می‌دهد که شستشو روزانه صورت با گلاب باعث می‌شود تا جوش‌ها به سرعت درمان شوند. البته، بهتر است اجازه دهید تا گلاب مدتی روی پوست شما باقی بماند.

درمان سریع جوش با روغن درخت چای

در کوتاه ترین زمان جوش‌های خود را از بین ببرید

با استفاده از روغن درخت چای، می‌توان جوش‌های صورت را سریعا درمان کرد. برای استفاده از این روغن، باید گلوله پنبه‌ای را در روغن درخت چای قرار دهید و سپس آن را روی جوش بمالید و بعد از گذشت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه صورت خود را بشویید. همچنین، می‌توانید چند قطره از روغن درخت چای را با یک قاشق ژل آلوئه ورا مخلوط کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha