چهارشنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۸
کد خبر: 351473

تصفیه آب خانگی تایوانی دارای بهترین کیفیت در بین دیگر دستگاه های تصفیه آب است. تصفیه اب نوبل، هیوندای و سی سی کا تایوانی در حال حاضر بهترین های ایران هستند.

خرید انواع دستگاه تصفیه آب خانگی

در حال حاضر دستگاه تصفیه آب خانگی را میتوان بهترین راهکار برای حل مشکل آلودگی آب شهری دانست. بسیاری از مناطق استان تهران و درصد زیادی از شهرستان‌ها دارای آب بسیار بی کیفیتی هستند. به همین دلیل است که خرید دستگاه تصفیه آب خانگی اهمیت بالایی پیدا میکند.

در ادامه به بیان نکاتی خواهیم پرداخت که با توجه به آن میتوان بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی را برای منزل خود انتخاب کنید. در نهایت مجموعه ای از برترین دستگاه هایی که در ایران موجود هستند را معرفی خواهیم کرد.

اهمیت خرید دستگاه تصفیه آب خانگی

آبی که به خانه‌های ما میرسد در تصفیه خانه‌ها تصفیه شده است. اما باید به این نکته توجه کرد که در این تصفیه خانه‌ها به اندازه ای آب را تصفیه میکنند که برای نوشیدن استاندارد باشد و به بدن انسان صدمه جدی وارد نکند.

خرید دستگاه تصفیه آب به این دلیل پر اهمیت است که آب شهری که هنوز پر از املاح است را میتواند تا حد بسیار زیادی تصفیه کند. املاحی همچون فلزات سنگین مثل سرب و جیوه، مواد شیمیایی مانند نیترات، نیتریت و سولفات و سمومی که ممکن است در مناطق غیر شهری و به دلایل کشاورزی وارد آب شده باشند.

تعداد مرحله و فیلتر های دستگاه تصفیه آب

دستگاه های تصفیه آب به طور کلی با استفاده از مراحل فیلتراسیون یا تعداد فیلتر های موجود در آن ها از یکدیگر متمایز می‌شوند. به طور کلی دستگاه تصفیه آب با سیستم اسمز معکوس دارای پنج یا شش فیلتر است. البته برخی از دستگاه ها دو فیلتر اختصاصی دیگر نیز با خود دارند که مجموعا 8 مرحله فیلتراسیون را برای تصفیه آب به ارمغان می‌آورد.

دو فیلتر اضافه که به فیلتر های اختیاری نیز معروفند؛ به آب خاصیت قلیایی بیشتری میدهند و همچنین نقش محافظ را برای مراحل فیلتراسیون دیگر ایفا میکنند.

در ادامه به معرفی هر هشت مرحله فیلتر موجود در دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس می‌پردازیم و عملکرد هر یک در تصفیه کردن آب را توضیح می‌دهیم. همچنین شیوه نگهداری از آنها و مدت زمان کارایی این فیلتر ها را بازگو میکنیم.

images_1675847388_63e366dce2253.jpg

فیلتر های دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس

  1. فیلتر پلی پروپیلن

فیلتر پلی پروپیلن توانایی حذف گل و لای، شن و ماسه، زنگ لوله و کلیه ذرات معلق در آب به قطر بالای 5 میکرون رو دارد.
معمولا بهترین زمان تعویض این فیلتر بین 1 تا 2 ماه پس از نصب می باشد؛ البته زمان تعویض به میزان آلایندگی آب ورودی در هر منطقه بستگی دارد و باعث تغییر در زمان تعویض فیلتر دستگاه تصفیه آب خانگی می شود ،بنابراین زمان دقیق تعویض فیلتر ها با توجه به آب ورودی دستگاه متفاوت خواهد بود.

  1. فیلتر کربن پودری

فیلتر تصفیه آب کربن فعال علاوه بر حذف گل و لای،شن و ماسه میتواند رنگ و بوی نامطلوب آب، حذف کلر فعال موجود در آب و پایین آوردن کلورید استفاده شود؛در واقع کربن فعال مواد موجود در آب را ابتدا جذب می کند و سپس تجزیه می کند.

بهترین زمان تعویض این فیلتر بین 3 الی 4 ماه می باشد؛ البته زمان تعویض به میزان آلایندگی آب ورودی در هر منطقه بستگی دارد و باعث تغییر در زمان تعویض فیلتر دستگاه تصفیه آب خانگی می شود ،بنابراین زمان دقیق تعویض فیلتر ها با توجه به آب ورودی دستگاه متفاوت خواهد بود.

  1. فیلتر کربن بلاک

فیلتر تصفیه آب کربن بلاک فعال علاوه بر حذف گل و لای،شن و ماسه میتواند ذرات باقی مانده کلر که برای فیلتر ممبران بسیار مضر است را حذف کند و طعم و رنگ آب را بهبود می بخشد. زمان تعویض بین 5 ماه تا 6 ماه می باشد؛البته زمان تعویض به میزان آلایندگی آب ورودی در هر منطقه بستگی دارد و باعث تغییر در زمان تعویض فیلتر دستگاه تصفیه آب خانگی می شود ،بنابراین زمان دقیق تعویض فیلتر ها با توجه به آب ورودی دستگاه متفاوت خواهد بود.

  1. فیلتر ممبران اسمز معکوس تصفیه آب

فیلتر تصفیه آب ممبران علاوه بر حذف گل و لای، شن و ماسه میتواند ناخالصی آب را تصفیه کند.زمان تعویض بین 18 ماه تا 24 ماه می باشد؛ البته زمان تعویض به میزان آلایندگی آب ورودی در هر منطقه بستگی دارد و باعث تغییر در زمان تعویض فیلتر دستگاه تصفیه آب خانگی می شود ،بنابراین زمان دقیق تعویض فیلتر ها با توجه به آب ورودی دستگاه متفاوت خواهد بود.

  1. فیلتر پست کربن تصفیه آب

فیلتر تصفیه آب کربن خطی علاوه بر حذف گل و لای،شن و ماسه میتواند برای از بین بردن بو و طعم آب و آلاینده های احتمالی موجود در اثر ماندگاری زیاد آب در مخزن می باشد را از بین ببرد و همچنین رنگ و مزه آب را بهبود بخشد و باعث فافشیت آب شود. زمان تعویض بین 18 تا 24 ماه می باشد؛ البته زمان تعویض به میزان آلایندگی آب ورودی در هر منطقه بستگی دارد و باعث تغییر در زمان تعویض فیلتر دستگاه تصفیه آب خانگی می شود ،بنابراین زمان دقیق تعویض فیلتر ها با توجه به آب ورودی دستگاه متفاوت خواهد بود.

  1. فیلتر مینرال

فیلتر تصفیه آب مینرال، علاوه بر حذف گل و لای،شن و ماسه میتواند مواد معدنی مورد نیاز بدن (کلسیم و منیزیم و..) را پس از تصفیه کامل به آب اضافه کند.زمان تعویض بین 18 تا 24 ماه می باشد؛ البته زمان تعویض به میزان آلایندگی آب ورودی در هر منطقه بستگی دارد و باعث تغییر در زمان تعویض فیلتر دستگاه تصفیه آب خانگی می شود، بنابراین زمان دقیق تعویض فیلتر ها با توجه به آب ورودی دستگاه متفاوت خواهد بود.

  1. فیلتر محافظ ممبران

وظیفه اصلی فیلتر محافظ ممبران مراقبت و محیا کردن شرایط مناسب و بهینه برای فیلتر ممبران می باشد. این فیلتر از پلی پروپلین 1 میکرون ساخته شده و به عنوان آخرین مرحله تصفیه قبل از فیلتر ممبران ، ناخالصی‌ها و ذرات ریز و درشت باقیمانده از 3 مرحله اول را گرفته و آبی بدون ذرات اضافه به مرحله بعدی تحویل میدهد .

  1. فیلتر قلیایی

همانطور که قبلا گفته شد این فیلتر و فیلتر محافظ ممبران، اختیاری هستند و در برخی از دستگاه های 7 یا 8 مرحله ای استفاده میشوند. فیلتر قلیایی به آب خاصیت قلیایی بعد از فیلتراسیون کامل را میدهد. یعنی داخل فیلترهای قلیایی سنگ های معدنی وجود دارد که به آب یون‌های مفید برای بدن اضافه می‌کنند.

بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی موجود در ایران

با توجه به تمام توضیحات ارائه شده، میتوان گفت دستگاهی بهترین تصفیه آب است که علاوه بر تاثیر بسزایی که روی کیفیت آب میگذارد، از نظر قطعات نیز دارای دوام عمر بالایی باشد. در این بین دستگاه تصفیه آب لایف واتر مدل نوبل، یکی از بهترین دستگاه های آب تصفیه کن خانگی است. به دلیل اینکه در این دستگاه از قطعات تماما تایوانی استفاده شده است.

علاوه بر تصفیه آب نوبل، تصفیه آب های تایوانی سی سی کا اورجینال و تصفیه آب هیوندای مدل H700 از بهترین دستگاه های تصفیه آب خانگی موجود در ایران هستند.

images_1675847381_63e366d56870c.jpg

شرکت تصفیه آب پاکاب گستر یکی از معدود شرکت های ثبت شده در حوزه تولید و عرضه دستگاه های تصفیه آب خانگی در ایران، اقدام به فروش ویژه دستگاه تصفیه آب کرده است. با خرید آب تصفیه کن از پاکاب گستر، گارانتی و نصب و ارسال رایگان به شما تعلق میگیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha