فناوری با ارائه روش های جدید برای تشخیص و درمان بیماران به کمک پزشکانی که پس از مدتی دچار فرسودگی شغلی شده اند آمده است.

سلامت دیجیتال راهی برای کاهش فرسودگی شغلی پزشکان

به گزارش سلامت نیوز، پزشکان پس از مدتی دچار فرسودگی شغلی می شوند که شامل خستگی عاطفی جدایی "منفی و بی رحم" از شغلشان - و احساس کاهش موفقیت شخصی تعریف شد. فرسودگی شغلی مشکل بزرگی در میان پزشکان است.

جالب است بدانید فناوری اطلاعات سلامت و به ویژه پرونده الکترونیک سلامت (EHR) با فرسودگی شغلی پزشک ارتباط مستقیم دارد. در یک مطالعه رود آیلند روی بیش از 1700 پزشک، 70 درصد استرس فناوری اطلاعات سلامت را گزارش کردند اما امروزه سیستم‌های اطلاعاتی مراقبت‌های بهداشتی که پیشرفته هستند، کیفیت پزشکی مراقبت‌های بهداشتی را بهبود می‌بخشند و همچنین هزینه‌ها، افزایش کارایی، کاهش خطاها، بهبود رضایت بیمار و بهبود بازپرداخت برای درمان سرپایی و متخصصان بهداشت بستری را نیز کاهش می‌دهند.

بیشتر بخوانید : فردابانک ، نئوبانک هوشمند

اکنون هوش مصنوعی معنای دکتر شدن را کاملاً تغییر خواهد داد. البته، برخی از وظایف تغییر خواهند کرد، برخی دیگر به طور کامل از بین خواهند رفت. اما هرگز سناریویی وجود نخواهد داشت که اتوماسیون از طریق یک ربات یا یک الگوریتم جایگزین پزشک شود و به همین دلیل است که باید تلاش شود که از تکنولوژی در جهت بهبود فرسودگی شغلی در پزشکان استفاده شود.

فناوری با ارائه روش های جدید برای تشخیص و درمان بیماران به پزشکان و سایر متخصصان پزشکی، مراقبت های بهداشتی را دقیق تر کرده است. ابزارهای تشخیصی مانند ام آر آی و سی تی اسکن به پزشکان کمک کرده اند تا بیماری ها را با دقت بیشتری نسبت به قبل تشخیص دهند و بار بزرگی هم از دوش پزشکان برمیدارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از هلث تک مگزین فرسودگی شغلی عوارض خود را بر مراقبت های بهداشتی می گذارد. دکتر ویوک مورتی، جراح عمومی در مجله پزشکی نیوانگلند می نویسد که نیمی از کارکنان مراقبت های بهداشتی علائم فرسودگی شغلی را گزارش می کنند که از بی خوابی تا اضطراب و اختلال استرس پس از سانحه را شامل می شود. یک نظرسنجی نشان داد که 25 درصد از پزشکان به فکر تغییر شغل هستند و فرسودگی شغلی عامل شماره 1 در این احساسات است.

یکی از استراتژی‌های مبارزه با فرسودگی شغلی، استفاده گسترده‌تر فناوری است، به‌ویژه برای خودکارسازی کارهای روتین و زمان‌بر مانند مستندسازی. با این حال، آوردن اتوماسیون به پزشکان بدون چالش نیست. شناسایی راه حل های مناسب، اجرای آنها و آموزش استفاده از آنها به کارکنان بالینی زمان می برد.

با ثابت یا منفی بودن حاشیه های بیمارستانی در سال 2022، سازمان ها به طور قابل درک نسبت به زمان بندی طولانی اجرای ابزارهای نرم افزار محتاط هستند. در نتیجه، بسیاری به شرکای فناوری موجود خود روی می آورند.

آنها به طور فزاینده ای دریافته اند که مایکروسافت برای پشتیبانی از استراتژی هایی برای رسیدگی به فرسودگی شغلی پزشکان، موقعیت خوبی را دارد، که باعث تسهیل پیروزی های سریع مانند ورود به سیستم و ادغام نرم افزار زمان بندی و تیم های مایکروسافت و همچنین تجمیع داده ها، تجزیه و تحلیل و پشتیبانی تصمیم می شود.

هنگامی که به کل پشته برنامه های مایکروسافت نگاه می کنید و آن را برای مراقبت های بهداشتی با لایه بندی روی HL7 یا Fast Healthcare فعال می کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha