محققان آمریکایی می گویند انتظار می رود فصل آنفلوانزا تا بهار ادامه یابد و کارشناسان می گویند هنوز برای تزریق واکسن آنفلوانزا دیر نیست.

واکسن آنفلوانزا برای مبتلایان به بیماری های مزمن نجات بخش است

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ، فصل آنفلوانزا سال گذشته خفیف بود، اما این فصل تاکنون شاهد سه برابر مرگ و میر ناشی از آنفلوانزا در ایالات متحده بوده است.

به گزارش هلث دی نیوز،دکتر «آلبرت ریزو»، محقق ارشد پزشکی انجمن ریه آمریکا، گفت: «حتی یک ویروس تنفسی جزئی نیز می‌تواند برای فردی که بیماری ریوی دارد، سخت باشد و آنفلوانزا به‌ویژه چالش‌برانگیز است».

ریزو تاکید می‌کند: «ما می‌خواهیم تکرار کنیم که نه تنها افراد مبتلا به هر بیماری مزمن باید واکسن آنفلوانزا دریافت کنند، بلکه عزیزان و دوستان آنها نیز باید با دریافت واکسن آنفلوانزا از آنها محافظت کنند.»

آنفلوانزا می‌تواند عوارض جدی برای افرادی که دارای بیماری‌های مزمن هستند، ایجاد کند که منجر به بستری شدن در بیمارستان و به طور بالقوه مرگ شود.

به گفته مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده، حدود ۹۰ درصد از افرادی که به دلیل آنفلوانزا در بیمارستان بستری می‌شوند، حداقل یک بیماری زمینه‌ای دارند.

این موارد می‌تواند شامل بیماری قلبی، سابقه سکته مغزی، دیابت نوع ۱ یا ۲، چاقی و بیماری مزمن ریوی مانند آسم، فیبروز کیستیک و بیماری انسدادی مزمن ریه باشد.

دکتر «ادواردو سانچز»، مدیر ارشد پزشکی انجمن قلب، می‌گوید: «بزرگسالانی که بیماری قلبی عروقی دارند، در صورت ابتلاء به آنفلوانزا با خطر قابل توجهی از عوارض روبرو می‌شوند.»

سانچز خاطرنشان کرد: «به عنوان مثال، اگر بیماری قلبی دارید و واکسن آنفلوانزا نزده اید، شش برابر بیشتر در معرض حمله قلبی در عرض یک هفته پس از عفونت هستید. واکسن آنفلوانزا می‌تواند محافظتی دو برابری در مقابل ابتلاء به آنفلوانزا و عوارض بد آن ایجاد کند. در حالی که اوایل فصل برای تزریق واکسن ایده‌آل است، اما همین الان هم دیر نیست.»

متخصصان بهداشت، واکسن آنفلوانزا را برای افراد ۶ ماهه و بالاتر توصیه می‌کنند. آنها همچنین تزریق واکسن کووید ۱۹ را هم توصیه می‌کنند. هر دو را می‌توان یکجا زد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha