یکشنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۰
کد خبر: 351906

طبق تحقیقات شاهی به عنوان گیاه دارویی آشنا در زمینه کنترل دیابت، فشارخون و بیماری های کلیه بوده و به عنوان یک داروی مسهل کننده برای اختلالات گوارشی وجلوگیری از سرطان استفاده می شود.

گیاهی موثر در درمان سرطان

به گزارش سلامت نیوز به نقل از بهداشت‌نیوز، Lepidium sativum در مازندران تره تیزک و در سایر مناطق ایران شاهی (Garden cress) گفته می شود. گیاهی علفی یکساله بومی مصر و غرب آسیا می باشد

طبق تحقیقات شاهی به عنوان گیاه دارویی آشنا در زمینه کنترل دیابت، فشارخون و بیماری های کلیه بوده و به عنوان یک داروی مسهل کننده برای اختلالات گوارشی وجلوگیری از سرطان استفاده می شود زیرا توانایی به دام انداختن رادیکال های آزاد را دارد، این گیاه سرشار از آنتی اکسیدان های فراوان مانند ویتامین های E ، C ، B ، A ، ایزوتیوزینات و اسیدهای چرب امگا 3 مانند اسید آلفا لینولنیک و همچنین گلوکوزینولات ها است و این ترکیبات می توانند اثرات ضد سرطانی خود را از طریق خاصیت آنتی اکسیدانی تحمیل کنند.

در سال های اخیر مطالعاتی در زمینه تاثیر این گیاه بر روی انواع سرطان ها مانند سرطان دهان ، روده بزرگ ، سرطان پستان انجام شده است. برای مثال عصاره های آبی برگ Lepidium sativum برای فعالیت ضد سرطان بر روی سرطان سنگفرشی زبان انسان (CAL-27) مورد بررسی قرار گرفت و مشخص شد که عصاره گیاه ، رشد سلولهای CAL-27 را مهار می کند .

این گیاه L. sativum نوید خوبی برای تولید داروهای مؤثر برای راهبردهای درمانی انواعی از سرطان را دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha