چهارشنبه ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۷
کد خبر: 352401

کاهش نمک روزانه، ورزش و فعالیت بدنی، افزایش مصرف فیبر و... می تواند روش هایی برای کاهش استرس روزانه باشداسترس و اضطراب به عضوی جدا نشدنی از زندگی ما بدل شده ‌است.

نکات تغذیه ای برای کاهش استرس

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان، این یک واقعیت بدیهی است که ما نمی‌توانیم خودمان را از شرایط استرس‌زا و خبرهای ناراحت کننده دور نگه داریم. استرس می‌تواند تاثیر مستقیمی بر سلامت بدن داشته باشد و باعث بالا رفتن فشار خون و ناراحتی های قلبی و ... شود. با چند تغییر در سبک زندگی می‌توان میزان استرس و اضطراب روزانه را کمی کاهش داد.


نمک خود را کاهش دهید


مصرف نمک بیش از حد می تواند در بالا رفتن فشار خون شما و در نتیجه افزایش اضطراب و استرس نقش اساسی داشته باشد. کاهش مصرف نمک یکی از راه‌های کاهش استرس است. برای این کار باید غذاهای تازه را انتخاب کنید، نه کنسرو شده یا فراوری شده. ادویه‌هایی مانند پودر کاری، سیر، زیره و رزماری را جایگزین نمک کنید.


ورزش کنید


وقتی عصبانی هستید، ممکن است خوردن شکلات، سیگار کشیدن یا نوشیدن یک فنجان قهوه را برای فروکش کردن عصبانیت خود امتحان کنید، اما روش بهتری برای کاهش عصبانیت وجود دارد که سالم تر از این راه هاست و آن ورزش کردن است. دفعه بعد که از عصبانیت سرخ شده اید، ورزش کنید. اگر دسترسی به باشگاه ورزشی ندارید هر فعالیت بدنی که ضربان قلب شما را بالا ببرد مفید است؛ از یک پیاده روی 10 دقیقه ای بگیرید تا بالا رفتن از پله‌ها.


هله هوله را رها کنید


آیا سعی می کنید با غذا خوردن استرس خود را از بین ببرید؟ وقتی اوضاع متشنج می‌شود، ممکن است غذاهای پرکالری و دم دستی را به جای میوه ها و سبزیجات انتخاب کنید، اما زمانی که کربوهیدرات های تصفیه شده یا مواد غذایی شیرین را در این شرایط مصرف می‌کنید نه تنها استرس را از خود دور نمی‌کنید بلکه وزن خود را هم افزایش می‌دهید. بنابراین دفعه بعد که احساس اضطراب کردید، چیزهای شیرین را نادیده بگیرید. یک سیب بخورید یا به جای آن 10 نفس عمیق بکشید.


با کیفیت بخوابید


شما برای کاهش استرس به 7 تا 8 ساعت خواب در شبانه روز نیاز دارید. برای داشتن خواب خوب به شما توصیه می‌کنیم بعد از ظهر کافئین ننوشید، از انجام تمرینات ورزشی در فاصله 2 ساعت قبل از خواب خودداری و اتاق خواب خود را به منطقه ای فقط برای خواب تبدیل کنید( بدون تلویزیون، حیوانات خانگی، رایانه یا چیزهای دیگر که مغز شما را آنلاین نگه می دارد).


فیبر بیشتری بخورید


فیبر می تواند به شما کمک کند سریع تر احساس سیری کنید. این بدان معناست که شما کمتر می خورید و وزن کم می کنید. همچنین برای قلب شما مفید است. در واقع، آن قدر خوردن فیبر برای شما خوب است که حتی می‌تواند باعث شود که کمتر استرس داشته باشید! فیبر در بلغور جوی دوسر و نان و غلات سبوس دار گرفته تا میوه هایی مانند سیب، مرکبات، توت فرنگی و سبزیجات وجود دارد.


با دکتر تماس بگیرید


همه ما حداقل یک بار این کار را انجام داده‌ایم، سعی کردیم سردرد وحشتناک، درد شانه یا سرفه را نادیده بگیریم که در آخر هم از بین نمی‌رود. مشکلات سلامتی مداوم می‌تواند شما را خسته و مضطرب کند.بنابراین یکی از راه های کاهش استرس این است که علایم خود را توسط یک متخصص بررسی کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha