معاون هماهنگی امور مناطق شهرداری تهران با اشاره به اقدامات انجام شده درخصوص آسیب‌های اجتماعی در مناطق تهران گفت: آسیب‌های اجتماعی بیشتر در مناطق ۱۲.۱۵ و ۱۹ است.

مناطق ۱۲، ۱۵ و ۱۹ تهران دارای بیشترین آسیب‌های اجتماعی

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا،«علیرضا جاوید» معاون هماهنگی امور مناطق شهرداری تهران درباره اقدامات مناطق شهرداری تهران در خصوص پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی گفت: با تدبیر شهرداری تهران قرارگاه آسیب‌های اجتماعی شهر تهران تشکیل شده است.در این قرارگاه علاوه بر همکاران شهرداری تهران و مناطق مربوطه و همکاران ستادی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی و سایر سازمان‌ها وشرکت‌های مرتبط از سازمان‌ها و ادارات و نهادهای دولتی نیز در این قرارگاه حضور دارند.

معاون هماهنگی امور مناطق شهرداری تهران تصریح کرد: در این قرارگاه اجتماعی در خصوص تمام موضوعات و چالش‌های اجتماعی و ناهنجاری‌های اجتماعی شهر در قالب همدلی و هم‌افزایی بین نهادهای مختلف بررسی‌های لازم صورت می‌گیرد و تصمیم‌گیری‌ها و مصوبات ابلاغ می‌شود.

جاوید با اشاره به آخرین جلسه قرارگاه اجتماعی شهر تهران گفت: این جلسه در مجاورت رود دره فرحزاد در مناطق ۵ و ۲ تشکیل جلسه داد تا معضل همیشگی ناهنجاری‌های اجتماعی، تجمع معتادان متجاهر و سایر موضوعات زیست محیطی و اجتماعی و فرهنگی روددره فرحزاد را که در قالب طرح بهسازی و ساماندهی رود دره فرحزاد مصوب شده بود را مورد بررسی عملیاتی و بازدید میدنی قرار دهند که نتایج بسیار خوبی داشت.

وی با بیان اینکه اقدامات بسیار خوبی هم در زمینه محیط زیستی و هم فرهنگی و اجتماعی در این منطقه صورت گرفته بود، گفت: این اقدامات موجب احیای رودخانه و حاشیه آن شده بود.

معاون هماهنگی امور مناطق شهرداری تهران تصریح کرد: سایر موضوعات اجتماعی و فرهنگی نیز در همین سطح در مناطق بررسی و پیگیری می‌شود و خوشبختانه شورای اسلامی شهر هم در سال جاری و هم در سال آتی در بودجه مصوب شورا از قرارگاه اجتماعی حمایت خوبی داشته تا تدابیر این قرارگاه به خوبی در سطح شهر اجرایی شود.

جاوید در پاسخ به این سوال که از نظر شما آسیب‌های اجتماعی در کدام مناطق تهران بیشتر است؟ گفت: در منطقه ۱۲، محله دروازه‌غار و شوش و در منطقه ۱۵ و برخی از نقاط منطقه ۱۹ دارای بیشترین آسیب‌های اجتماعی هستیم در برخی از مناطق دیگر مانند منطقه ۵ و ۲ نیز طبیعتا به دلیل حاشیه روددره فرحزاد مشکلاتی وجود داشت. البته به صورت معدود در سایر مناطق نیز این مشکلات وجود دارد، اما پایگاه اصلی و معضل اصلی ما در مناطق ۱۲،۱۵ و ۱۹ است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha