یکشنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۸
کد خبر: 352661

معمولا با بالا رفتن سن به علت کاهش فعالیت بدنی و تحرک ناکافی و همچنین کاهش مصرف آب بیشتر افراد دچار یبوست می‌شوند. در ادامه چند راهکار برای مقابله با یبوست در دوران سالمندی را بررسی می‌کنیم.

پیشگیری از یبوست در سالمندی

غذاها و مواد فیبردار

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان، با خوردن بیشتر میوه و سبزیجات تازه، پخته یا خام و غلات و حبوبات و غلات سبوس دار، فیبر را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. میوه‌های خشک مانند زردآلو، آلو و انجیر سرشار از فیبر و بسیار غنی هستند. خوردن میوه و سبزیجات برای درمان یبوست در سالمندان بسیار مفید است.


نوشیدن آب

نوشیدن آب و مایعات تاثیر زیادی روی یبوست دارد. مصرف کافی آب حرکات روده را بهبود می دهد. افرادی که آب کمی می نوشند به صورت مزمن مستعد ابتلا به یبوست هستند.

ورزش کنید

تحرک و فعالیت بدنی موجب دفع بیشتر مدفوع ،حرکات بیشتر روده و فعالیت بیشتر آن می‌شود و در نهایت به درمان یبوست در سالمندان کمک خواهد کرد. بنابراین توصیه می‌شود سالمندان حتما ورزش را در برنامه روزانه خو د قرار دهند، لازم نیست این ورزش ها سنگین باشد.یک پیاده روی و تحرک ساده هم برای رفع یبوست کافی است.

درمان‌های خانگی مثل دمنوش

چای و دمنوش‌های گیاهی برای رفع مشکلات گوارشی توصیه می‌شود زیرا آب از دست رفته را تا حدی به بدن بازمی‌گرداند. از دمنوش‌های مفید برای رفع یبوست می‌توان دمنوش نعناع، زنجبیل و بابونه را نام برد.

سوپ را به برنامه غذایی خود اضافه کنید

سوپ‌های شفاف و آبکی دارای مواد مغذی و آسان هضم هستند. این سوپ‌ها، همچنین رطوبت را به مدفوع سخت و متراکم اضافه می‌کند که می‌تواند آن‌ را نرم کند و باعث دفع راحت‌تر شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha