نتایج یک مطالعه جدید، فشار خون بالا در دوران بارداری را با مشکلات شناختی در مراحل بعدی زندگی مرتبط می کند و به افزایش بروز خطرات شناخته شده ای مانند سکته مغزی و بیماری قلبی می افزاید.

فشارخون بارداری و افزایش بروز مشکلات فکری در سنین بالاتر

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر از هلث دی نیوز، زنان مبتلا به پره اکلامپسی، فشار خون بالا در دوران بارداری که ممکن است با آسیب کلیه یا سایر اندام‌ها همراه باشد، ممکن است بعداً در مقایسه با آنهایی که فشار خون بالای بارداری نداشتند، زوال شناختی بیشتری داشته باشند.

«میشل میلک»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه ویک فورست کارولینای شمالی، می‌گوید: «تحقیقات بیشتری برای تأیید یافته‌های ما مورد نیاز است. با این حال، این نتایج نشان می‌دهد که مدیریت و نظارت بر فشار خون در طول بارداری و بعد از آن یک عامل مهم برای سلامت مغز در مراحل بعدی زندگی است.»

محققان سوابق پزشکی ۲۲۳۹ زن با میانگین سنی ۷۳ سال را برای کسب اطلاعات در مورد بارداری‌های گذشته بررسی کردند. در مجموع، ۸۳ درصد حداقل یک بار بارداری داشتند.

شرکت کنندگان در مطالعه هر ۱۵ ماه یکبار به طور متوسط در مدت پنج سال تست حافظه و تفکر انجام دادند.

به طور کلی، زنان مبتلا به فشار خون بالا در دوران بارداری نسبت به زنان دارای فشار خون طبیعی در دوران بارداری و زنانی که زایمان نکرده بودند، افت ذهنی بیشتری داشتند.

میانگین امتیاز ترکیبی در تمام تست‌های حافظه و تفکر برای شرکت‌کنندگان با هر نوع اختلال فشار خون بالا در طول دوره مطالعه ۰.۳ امتیاز در مقایسه با ۰.۰۵ امتیاز برای افرادی که فشار خون بالا در دوران بارداری نداشتند کاهش یافت.

نتایج برای کسانی که پره اکلامپسی داشتند در مقایسه با زنانی که فشار خون آنها در طول بارداری طبیعی بود، بارزتر بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha