یکشنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۴
کد خبر: 352824

افسردگی یک بیماری روانی است که تنها در ایالات متحده بیش از 17 میلیون بزرگسال را تحت تاثیر قرار می دهد. با این حال، با توجه به اینکه بسیاری از افراد مبتلا به افسردگی به دلایل مختلف به دنبال درمان نیستند، تصور می‌شود که تعداد واقعی بسیار بیشتر باشد.

معرفی مکمل هایی برای  کاهش علائم افسردگی

به گزارش سلامت نیوز به نقل از هلث لاین پنج طبقه بندی اختلالات افسردگی وجود دارد که دارای ویژگی هایی مانند غمگینی، تحریک پذیری، احساس پوچی و تغییرات در بدن و مغز است که بر عملکرد روزانه تأثیر می گذارد:

  • اختلال افسردگی اساسی (MDD)
  • اختلال بی نظمی خلقی
  • اختلال افسردگی مداوم
  • اختلال ناخوشی پیش‌قاعدگی
  • اختلال افسردگی ناشی از شرایط پزشکی دیگر

اختلالات افسردگی با دارو درمانی و روان درمانی درمان می شوند. علاوه بر این، اصلاح شیوه زندگی، مانند ایجاد تغییرات در رژیم غذایی و مصرف برخی مکمل‌ها، ممکن است به بهبودی افراد و کاهش احتمال عود کمک کند.

برخی تحقیقات نشان می‌دهد که ویتامین‌ها، مواد معدنی، گیاهان و سایر ترکیبات خاص ممکن است مزایای بیشتری در بهبود علائم افسردگی داشته باشند.با این حال، ضروری است که قبل از امتحان هر مکمل جدیدی با یک متخصص مراقبت های بهداشتی مشورت کنید تا مطمئن شوید که مکمل برای نیازهای شما ایمن و مناسب است.


نکته ای در مورد مکمل ها

قبل از امتحان هر مکمل جدید برای افسردگی، مهم است که از یک متخصص مراقبت های بهداشتی قابل اعتماد در مورد تداخلات دارویی احتمالی یا نگرانی های ایمنی سوال کنید.

در حالی که مکمل ها ممکن است در مدیریت افسردگی مفید باشند، اما آنها درمانی برای این بیماری نیستند. بنابراین، هنگام انتخاب مکمل ها، مراقب محصولاتی باشید که ادعا می کنند افسردگی را درمان یا درمان می کنند.

نگاهی گذرا به بهترین مکمل ها برای افسردگی

  • رودیولا
  • زعفران
  • امگا 3
  • ویتامین دی
  • ویتامین های گروه B
  • روی
  • منیزیم

بهترین مکمل ها برای کمک به افسردگی

بهترین با رودیولا

رودیولا گیاهی است که وقتی به شکل مکمل مصرف شود، با انواع مزایای سلامتی بالقوه از جمله کاهش علائم افسردگی و بهبود پاسخ استرس مرتبط است.

به طور خاص، تصور می‌شود که این گیاه با کاهش بیش فعالی محور هیپوتالاموس-هیپوفیز-آدرنوکورتیکال (HPA) و تأثیر بر گیرنده‌های انتقال‌دهنده عصبی و شبکه‌های مولکولی برای افراد مبتلا به افسردگی مفید است.

به عنوان مثال، مطالعاتی که بر روی بزرگسالان مبتلا به افسردگی متمرکز شده‌اند نشان داده‌اند که مصرف روزانه رودیولا به مدت 6 یا 12 هفته منجر به کاهش معنی‌دار بالینی در علائم افسردگی می‌شود .

علاوه بر این، در حالی که درمان رودیولا در یک مطالعه کمتر از داروی ضد افسردگی سرترالین مؤثر بود، عوارض جانبی بسیار کمتری ایجاد کرد .اگر به مصرف مکمل رودیولا علاقه دارید، این محصول از کپسولاسیون های خالص یک گزینه عالی است.

بهترین با زعفران

زعفران یک ادویه با رنگ روشن است که مملو از ترکیبات آنتی اکسیدانی از جمله کاروتنوئیدهای کروسین و کروستین است. جالب اینجاست که زعفران به عنوان یک درمان طبیعی برای افسردگی نویدبخش بوده است .

مطالعات مشاهده کرده اند که زعفران سطح سروتونین انتقال دهنده عصبی تقویت کننده خلق و خو را در مغز افزایش می دهد. در حالی که محققان دقیقاً نمی دانند این فرآیند چگونه کار می کند، ممکن است زعفران بازجذب سروتونین را مهار کند و در نتیجه آن را برای مدت طولانی تری در مغز نگه دارد .

دو بررسی از سال 2019 نشان داد که زعفران به طور قابل توجهی شدت افسردگی را بهبود می بخشد و به طور قابل توجهی موثرتر از دارونما بود .

علاوه بر این، یک بررسی نشان داد که مکمل‌های زعفران اثربخشی مشابهی با داروهای ضد افسردگی در کاهش علائم افسردگی دارند .

علاوه بر این، مکمل مقرون به صرفه است و به راحتی در اکثر داروخانه های سراسر کشور یافت می شود.

بهترین با امگا 3

چربی های امگا 3 چربی های ضروری هستند، به این معنی که باید آنها را از رژیم غذایی خود دریافت کنید. برخی از مطالعات نشان می دهد که مکمل های امگا 3 ممکن است به کاهش علائم افسردگی در برخی افراد کمک کند .

به عنوان مثال، یک مرور 2020 از 10 مطالعه شامل 910 فرد مبتلا به MDD نشان داد که مکمل‌های امگا 3 در کاهش علائم افسردگی نسبت به درمان‌های پلاسبو برتری دارند و مکمل‌های امگا 3 با دوز بالاتر موثرتر از مکمل‌های با دوز پایین‌تر هستند.

در حالی که این یافته ها امیدوارکننده هستند، تحقیقات بیشتری برای بررسی اثرات مکمل های امگا 3 بر علائم افسردگی مورد نیاز است.

تحقیقات نشان می‌دهد که مکمل‌های حاوی مقدار بیشتری EPA برای افراد مبتلا به افسردگی مؤثرتر هستند. بنابراین، انتخاب یک مکمل امگا 3 که حداقل 1000 میلی گرم EPA را ارائه می دهد ممکن است بهترین باشد .

بهترین با ویتامین D

یتامین D یک ماده مغذی حیاتی است که نقش های اساسی متعددی در بدن شما ایفا می کند. با این حال، بسیاری از افراد از جمله افراد مبتلا به افسردگی، سطح ویتامین D کافی ندارند.

تحقیقات نشان می‌دهد که افراد مبتلا به افسردگی بیشتر احتمال دارد ویتامین D کم یا کمبود داشته باشند. افرادی که به این بیماری مبتلا هستند نسبت به جمعیت عمومی سطح ویتامین D پایین‌تری دارند و افرادی که پایین‌ترین سطح را دارند بیشتر علائم افسردگی را نشان می‌دهند .

ویتامین D ممکن است خطر ابتلا به افسردگی را از طریق مکانیسم‌های مختلفی کاهش دهد، از جمله با کاهش التهاب، تنظیم خلق و خو و محافظت در برابر اختلال عملکرد عصبی شناختی .

چندین مطالعه در افراد مبتلا به افسردگی نشان می دهد که مصرف مکمل های ویتامین D ممکن است منجر به بهبود قابل توجهی در علائم افسردگی، کیفیت زندگی و شدت بیماری شود.

به خاطر داشته باشید که قبل از اینکه ویتامین D به عنوان یک درمان جهانی برای افسردگی توصیه شود، به تحقیقات بیشتری نیاز است. علاوه بر این، مشخص نیست که آیا مکمل های ویتامین D فقط برای افرادی که کمبود ویتامین D دارند مفید است یا خیر.

ویتامین B

ویتامین های B نقش مهمی در عملکرد مغز و تنظیم خلق و خو دارند. ویتامین های B، از جمله فولات، B12 و B6، برای تولید و تنظیم انتقال دهنده های عصبی مانند سروتونین، گاما آمینوبوتیریک اسید (GABA) و دوپامین ضروری هستند .

تحقیقات قدیمی‌تر نشان می‌دهد که کمبود ویتامین B12 و فولات ممکن است خطر افسردگی را افزایش دهد و مکمل‌سازی با این مواد مغذی ممکن است به کاهش علائم افسردگی در جمعیت‌های خاص کمک کند.

یک مطالعه قدیمی همچنین نشان داد که تزریق B12 در افراد مبتلا به MDD زمانی که در کنار داروهای ضد افسردگی استفاده می شود مفید است.

علاوه بر این، یک بررسی در سال 2020 نشان داد که مصرف مکمل‌های ویتامین B12 در اوایل زندگی ممکن است شروع افسردگی را به تاخیر بیندازد و اثرات داروهای ضد افسردگی را بهبود بخشد .

همچنین مشخص شده است که ویتامین B6 در ترکیب با سایر مواد مغذی، از جمله تریپتوفان و نوعی ویتامین B3 به نام نیکوتین آمید، علائم افسردگی را بهبود می بخشد.

از آنجایی که چندین ویتامین B ممکن است برای افراد مبتلا به افسردگی مفید باشد، مکمل B کمپلکس که حاوی هر هشت ویتامین B باشد ممکن است بهترین انتخاب باشد.

روی

وی یک ماده معدنی است که برای سلامت مغز و تنظیم مسیرهای انتقال دهنده عصبی حیاتی است. همچنین دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است .کمبود روی به شدت با افزایش خطر افسردگی و شدت علائم افسردگی مرتبط است .

یک تجزیه و تحلیل در سال 2020 نشان داد که مکمل روی به طور قابل توجهی علائم را در افراد مبتلا به افسردگی کاهش می دهد.

علاوه بر این، تجزیه و تحلیل از 5 مطالعه نشان داد که مکمل روی ممکن است برای کاهش علائم افسردگی در افراد مبتلا به افسردگی بالینی که داروهای ضد افسردگی مصرف می‌کنند مفید باشد. مطالعات از دوزهای روی در حدود 10 تا 25 میلی گرم استفاده کردند.

منیزیم

منیزیم یک ماده معدنی مهم است که ممکن است برای افراد مبتلا به افسردگی مفید باشد.

کمبود منیزیم در میان افراد مبتلا به افسردگی رایج است و تحقیقات نشان می دهد که مکمل آن ممکن است علائم افسردگی را کاهش دهد.

یک مطالعه تصادفی بر روی 126 فرد مبتلا به افسردگی خفیف تا متوسط نشان داد که مصرف 248 میلی گرم منیزیم در روز به مدت 6 هفته به طور قابل توجهی علائم افسردگی را در مقایسه با دارونما بهبود می بخشد .

علاوه بر این، مصرف بسیار کم منیزیم به طور قابل توجهی با افزایش خطر ابتلا به افسردگی، به ویژه در بزرگسالان جوان تر، مرتبط است .

نحوه انتخاب بهترین مکمل

اگر افسردگی دارید و می‌خواهید یک یا چند مکمل را امتحان کنید تا ببینید آیا علائم شما را بهبود می‌بخشند، مهم است که قبل از افزودن هر مکمل جدیدی به رژیم غذایی خود از یک پزشک راهنمایی بخواهید.

حتی اگر برخی از مکمل ها برای کاهش علائم افسردگی در برخی افراد مفید باشند، اما برای همه مناسب یا بی خطر نیستند.

در هنگام خرید مکمل ها نیز مهم است که موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • تداخلات دارویی بالقوه: برخی مکمل ها ممکن است با داروها از جمله داروهای ضد افسردگی تداخل داشته باشند. این یکی از دلایل مهم است که در مورد مکمل های جدید با پزشک صحبت کنید.
  • شکل و مقدار مصرف: برخی از فرم های مکمل، مانند ژل های نرم، راحت تر بلع می شوند. اگر در به خاطر سپردن مصرف مکمل ها مشکل دارید یا از سایر ویتامین ها یا داروها استفاده می کنید، ممکن است محصولی را در نظر بگیرید که فقط یک بار در روز مصرف کنید.
  • مواد تشکیل دهنده: حتما برچسب مکمل ها را با دقت بخوانید، به خصوص اگر آلرژی غذایی دارید. برخی از افراد نیز ممکن است ترجیح دهند از مکمل هایی که حاوی مواد افزودنی مانند رنگ های مصنوعی و مواد نگهدارنده هستند اجتناب کنند.
  • هزینه: مکمل ها ممکن است قیمت متفاوتی داشته باشند، بنابراین مقایسه هزینه محصول بسیار مهم است، به خصوص اگر بودجه کمی دارید.

چه زمانی باید به یک پزشک مراجعه کرد؟

همه گاهی اوقات احساس ضعف می کنند. با این حال، افسردگی با ناراحتی کاملاً متفاوت است. افسردگی باعث احساس غم و اندوه مداوم می شود و باعث می شود علاقه خود را نسبت به چیزهایی که زمانی از آنها لذت می بردید از دست بدهید.

اگر افسردگی را تجربه می کنید، دریافت کمک مناسب بسیار مهم است. اگر مطمئن نیستید که کجا کمک مورد نیاز خود را پیدا کنید، با یک متخصص مراقبت های بهداشتی قابل اعتماد، مانند یک پزشک مراقبت های اولیه یا یک درمانگر صحبت کنید. آنها می توانند به شما در دریافت مراقبت های مورد نیاز کمک کنند.

سوالات متداول

کدام مکمل ها معمولا برای افسردگی استفاده می شوند؟

مطالعات نشان می دهد که برخی مکمل های غذایی، از جمله امگا 3، ویتامین D، رودیولا، B12 و زعفران ممکن است برای کاهش علائم افسردگی در برخی افراد مفید باشد.

با این حال، این مکمل ها ممکن است برای همه مناسب یا موثر نباشند.

حتما قبل از مصرف هر مکمل غذایی جدید را با یک پزشک چک کنید. اگر از داروهای ضد افسردگی یا سایر داروها استفاده می کنید، این امر به ویژه مهم است.

یک متخصص مراقبت های بهداشتی می تواند به شما کمک کند بر اساس عواملی مانند تاریخچه پزشکی، داروها و مقادیر آزمایشگاهی تصمیم بگیرید کدام مکمل ممکن است مناسب ترین باشد.

بهترین مکمل طبیعی ضد افسردگی چیست؟

بهترین مکمل برای افراد مبتلا به افسردگی وجود ندارد. اگرچه نشان داده شده است که برخی از مکمل‌ها برای افراد مبتلا به افسردگی مفید هستند، اما همه از مکمل‌های مشابه بهره نخواهند برد.

هر فرد مبتلا به افسردگی نیازهای متفاوتی دارد و باید با یک متخصص مراقبت های بهداشتی برای ایجاد یک برنامه مراقبت فردی کار کند که ممکن است شامل مکمل های غذایی باشد یا نباشد.

بهترین گیاه برای اضطراب و افسردگی چیست؟

در حالی که برخی از گیاهان، مانند رودیولا و بابونه، ممکن است برای کاهش یا مدیریت علائم در برخی افراد مفید باشند، بهترین گیاه دارویی برای درمان اضطراب یا افسردگی وجود ندارد .

علاوه بر این، حتی اگر دریافتید که مصرف یک مکمل گیاهی مفید است، نباید آن را به جای یک داروی ضد افسردگی تجویز شده استفاده کنید.


افسردگی یک بیماری روانی است که میلیون ها نفر را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار می دهد. اگرچه افسردگی معمولاً با دارو و درمان درمان می‌شود، برخی از افراد ممکن است بخواهند روش‌های ایمن دیگری مانند اصلاح رژیم غذایی یا مکمل‌ها را برای کاهش علائم خود امتحان کنند.

مکمل های این مقاله به دلیل پتانسیل آنها برای کاهش علائم افسردگی مورد مطالعه قرار گرفته است و ممکن است برای برخی از افراد مبتلا به افسردگی مناسب باشد.

با این حال، متخصصان پزشکی قبل از اینکه بتوانند در مورد اثرات این مکمل ها بر افسردگی نتیجه گیری کنند، باید تحقیقات بیشتری انجام دهند. ضروری است که در مورد هر مکمل جدیدی با یک پزشک صحبت کنید تا مطمئن شوید که برای شما بی خطر است و متناسب با نیازهای شما است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha