دوشنبه ۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۶
کد خبر: 352899

اضطراب یک واکنش طبیعی به استرس است که اکثر افراد در طول زندگی خود آن را تجربه می کنند. یک فرد ممکن است هنگام صحبت در جمع، شرکت در آزمون یا تصمیم گیری مهم زندگی احساس اضطراب کند.

چطور بفهمیم اضطراب داریم؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ان وای یو لانگون ، اما اگر اضطراب بیش از نگرانی یا ترس موقتی باشد، از بین نرود یا با گذشت زمان بدتر شود، ممکن است نشانه ای از یک اختلال اضطرابی باشد.

دکتر پیدا کنید و برنامه ریزی کنید

اگر علائم اختلال اضطراب را تجربه کردید ، به پزشک یا متخصص سلامت روان مانند روانپزشک، روانشناس یا مددکار اجتماعی بالینی دارای مجوز مراجعه کنید.

برای تشخیص اختلال اضطراب، پزشک یک معاینه فیزیکی انجام می دهد، در مورد علائم شما می پرسد، و آزمایش خون را توصیه می کند، که به پزشک کمک می کند تا تشخیص دهد که آیا بیماری دیگری مانند کم کاری تیروئید ممکن است باعث علائم شما شود یا خیر .

همچنین ممکن است پزشک در مورد داروهایی که مصرف می کنید بپرسد. برخی از داروها ممکن است باعث علائم اضطراب شوند. اینها شامل لوودوپا، دارویی که برای مدیریت بیماری پارکینسون استفاده می شود ، و سیکلوسپورین، یک سرکوب کننده سیستم ایمنی است که برای جلوگیری از پیشرفت آرتریت روماتوئید و پسوریازیس استفاده می شود .

اضطراب ممکن است با شرایط پزشکی مانند لوپوس اریتماتوز سیستمیک ، آپنه خواب و اسکیزوفرنی نیز همراه باشد . روانپزشکان NYU Langone با متخصصان دیگر، مانند متخصصان داخلی، متخصصان قلب و اعصاب، برای مدیریت هر گونه شرایط پزشکی که همراه با اضطراب رخ می دهد، همکاری می کنند.

اگر پزشک علت اصلی علائم را پیدا نکند، یک ارزیابی روانشناختی انجام می دهد.

ارزیابی روانشناختی

در طی یک ارزیابی روانشناختی، یک متخصص از شما می پرسد که آیا سابقه خانوادگی اختلال اضطراب یا افسردگی دارید یا خیر . او در مورد علائم شما می پرسد - چه زمانی شروع شده است، چه مدت طول کشیده است، چقدر شدید است، آیا قبلاً رخ داده است یا خیر، و اگر چنین است، چگونه درمان شده است. علاوه بر این، او ممکن است از شما بخواهد که یک پرسشنامه را تکمیل کنید، که در مورد راه هایی که علائم شما بر زندگی شما تأثیر می گذارد می پرسد.

سایر شرایط روانی، از جمله اختلال استرس پس از سانحه و اختلالات خوردن ، ممکن است با اختلالات اضطرابی همراه باشد. به همین دلیل، متخصص همچنین سؤالاتی می پرسد که به او اجازه می دهد ارزیابی کند که آیا یک بیماری روانی دیگر می تواند بر شما تأثیر بگذارد یا خیر.

پس از اینکه متخصص علائم و سابقه خانوادگی شما را ارزیابی کرد، یک جلسه بازخورد برگزار می کند که در طی آن شما و پزشک درباره تشخیص و مناسب ترین گزینه های درمانی بحث می کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha