سه‌شنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۹
کد خبر: 353083

وقتی صحبت از  سلامت پوست می شود، ممکن است افراد فکر کنند که باید سراغ کرم‌ها و پمادها بروند.اما باید بدانید رژیم غذایی یکی از عوامل تاثیرگذار در سلامت پوست است. سلامت کلی و ظاهر پوست به طور اجتناب ناپذیری با نوسانات هورمونی مرتبط است که تحت تاثیر رژیم غذایی است. بنابراین مصرف غذاهای خاص و حذف برخی دیگر می تواند به بهبود پوست شما کمک کند.

چه پوستی، چه غذایی؟

بهترین و بدترین غذاها برای پوست خشک


اگر پوست شما خشک است، ممکن است بدون آب باشد.شما می توانید آب را از طریق میوه‌هایی مانند هندوانه دریافت کنید. همچنین می توانید پوست خود را از طریق اسیدهای چرب مثل آووکادو، روغن زیتون و ماهی سالمون آب رسانی کنید.کافئین باعث خشک شدن پوست می‌شود بنابراین مصرف خود را به 400 میلی گرم در روز محدود کنید (حدود دو تا سه فنجان قهوه) همچنین مصرف سبزیجاتی چون اسفناج،کلم بروکلی و سیب زمینی کمک کننده است.

بهترین و بدترین غذاها برای پوست چرب


اگر پوست چرب دارید، شاید فکر کنید حذف روغن از رژیم غذایی مناسب است. اما این لزوما بهترین مسیر نیست. بهتر است غذاهای روغنی و فوق فراوری شده مانند سیب زمینی سرخ شده را محدود کنید و مصرف شکر را به حداقل برسانید.جلوگیری از تولید بیش از حد سبوم و مبارزه با منافذ مسدود شده به سلامت پوست چرب کمک می‌کند. بنابراین غلات کامل گندم را با کربوهیدرات های تصفیه شده و مرغ یا ماهی را با گوشت قرمز جایگزین کنید.

بهترین و بدترین غذاها برای پوست مختلط


از آن جایی که پوست مختلط ترکیبی از خشک و چرب است، برنامه‌های غذایی برای هر دو نوع پوست، انتخاب درستی به نظر می‌رسد.
افرادی که پوست مختلط دارند نیازی به حذف کامل کربوهیدرات ندارند. اما توجه به نوع غلات و گندمی که می خورید مهم است.کربوهیدرات ها می توانند باعث التهاب شوند و تعادل را از بین ببرند.هنگام انتخاب کربوهیدرات ها، آن‌هایی را انتخاب کنید که دارای پروتئین بالا و قند پایین هستند، مانند برنج قهوه ای یا کینوا.


بهترین و بدترین غذاها برای پوست های مستعد آکنه


اگرچه آکنه بیشتر به عنوان یک مشکل در نوجوانی در نظر گرفته می شود، اما در واقع این طور نیست.آکنه ترکیبی از چربی، التهاب و باکتری است.به افراد مبتلا به آکنه توصیه می‌شود که به جای پیروی از یک برنامه غذایی برای پوست چرب، ریزمغذی ها را به صفر برسانند.شما باید ویتامین C زیادی را از طریق انواع توت و میوه ها دریافت کنید. روی می‌تواند واقعا برای آکنه مفید باشد. منابع گیاهی روی در غذاهایی مانند غلات غنی شده و دانه کدو تنبل یافت می‌شود. همچنین پروبیوتیک‌ها، مانند آن‌هایی که در ماست یونانی یافت می‌شوند، ممکن است به درمان آکنه کمک کنند.

منبع : webmd

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha