رییس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت، درباره وضعیت تامین داروهای بیماران خاص، نحوه فعالیت مراکز دیالیز و دندان‌پزشکی‌ها در تعطیلات نوروزی توضیح داد.

نحوه تامین داروهای بیماران خاص در نوروز/چگونگی فعالیت مراکز دیالیز و دندان‌پزشکی

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر امیرحسام علیرضایی درباره وضعیت دارو و درمان بیماران خاص در نوروز، گفت: برنامه توزیع داروهای بیماران خاص بر اساس اطلاعات استخراج شده از سامانه‌های مرتبط به سازمان غذا و دارو اعلام شده است. در خصوص بیماران هموفیلی نیز مانند سال‌های قبل برای استان‌های پر سفر سهمیه دارو افزایش داشته است.

وی افزود: برای نوروز به بیماران توصیه شده است که داروهای مورد نیاز خود را از مراکز مبدا دریافت کنند. همچنین طی مکاتبه‌ای با کل دانشگاه‌های علوم پزشکی، مقرر شده است در صورت مراجعه بیماران خاص و نیاز به خدمات اورژانس، ارائه خدمت انجام شده و کمک‌های لازم ارائه شود.

علیرضایی درباره سهمیه اختصاص داده شده داروهای بیماران خاص به استان‌ها برای تعطیلات نورزوی، گفت: باید توجه کرد که برای تعطیلات نوروزی ۱۴۰۲ به استان‌های پر سفر شامل تهران، گیلان، مازندران، اهواز، مشهد، اصفهان، شیراز، تبریز سهمیه دارویی بیشتری برای بیماران خاص داده شده است. البته توصیه هر ساله ما به بیماران خاصی که در نوروز قصد مسافرت دارند، این است که داروهای مورد نیاز خود را از مراکز مبدا دریافت کنند و در صورت مشخص شدن مقصد، قبل از سفر اطلاعات مربوطه و مراکز بیمارستانی را از انجمن‌های مربوطه کسب کنند. بر این اساس این مرکز طی مکاتبه‌ای به کل دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور اعلام می‌کنند تا در صورت مراجعه بیماران خاص و نیاز به خدمات اورژانس، کمک لازم به آنها انجام شود.

رییس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت، درباره فعالیت مراکز دیالیز و مراکز درمانی بیماران تاالاسمی و ... در تعطیلات نورزی نیز گفت: در صورت مشخص شدن مقصد بیماران، قبل از سفر اطلاعات مربوط به مراکز دیالیز ارسال شده و بیماران از دانشگاه مبدا معرفی‌نامه دریافت می‌کنند تا در مقصد مشکلی نداشته باشند. دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور آمادگی کامل دارند تا در صورت مراجعه این بیماران و نیاز به همودیالیز، خدمات لازم را به آنها ارائه دهند.

وی تاکید کرد: به بیماران توصیه می‌کنیم که قبل از شروع سفر از وضعیت مرکز درمانی در شهر مقصد اطلاع داشته باشند، داروهای مورد نیاز خود را همراه داشته باشد و در صورتی که حالت پایداری ندارند، حتما قبل از سفر با پزشک خود مشورت کنند.

علیرضایی درباره نحوه ارائه خدمات دندان پزشکی در نوروز نیز گفت: در دانشگاه‌های علوم پزشکی در ایام تعطیلات نوروزی، مراکز اورژانس برای ارائه خدمات دندانپزشکی اورژانسی فعالیت دارند و بیماران می‌توانند به این مراکز مراجعه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha