چهارشنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۸
کد خبر: 353115

پژوهشگران دریافتند مبتلایان به کووید نسبت به افرادی که به آن مبتلا نشده بودند، یک سال بیشتر علایم گوارشی داشتندپژوهش‌های جدید  نشان می‌دهد که ابتلا به ویروس کرونا بدن را مستعد ابتلا به مشکلات روده‌ای می‌کند. در سال‌های بعد از شروع همه‌گیری، طیف وسیعی از علایم ماندگار کووید از افسردگی گرفته تا ریزش مو و آسیب اعضای بدن برای مبتلایان باقی مانده است.

یبوست، نفخ و اسهال سوغات ماندگار کووید19

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان، اسکای‌نیوز گزارش داد بازگشت مزمن اسید معده یا رفلاکس، نفخ و معده درد علایمی‌است که تا یک‌سال بعد از ابتلا به کووید در بدن افراد باقی می‌ماند.
این نتایج براساس مطالعه‌ای به دست آمد که در آمریکا روی سوابق پزشکی بیش از ۱۱ میلیون نفر انجام شد و ۱۵۴ هزار نفر از آن‌ها بین مارس ۲۰۲۰ تا ژانویه ۲۰۲۱ به ویروس کرونا مبتلا شدند.پژوهشگران دریافتند مبتلایان به کووید نسبت به افرادی که به آن مبتلا شده بودند، یک سال بیشتر علایم گوارشی داشتند.


شواهد آشکار نشان می‌دهد دستگاه گوارش مخزنی برای ذخیره کووید-۱۹ است. این ویروس مخرب است، حتی برای افرادی که به صورت خفیف باآن درگیر شده‌اند.احتمال بروز علایم در میان افرادی که بلافاصله به این بیماری مبتلا شدند، مانند افرادی که در بیمارستان بستری شدند بیشتر بود.هرچند این علایم به طور کلی نسبتا شایع بود، اما بروز مشکلات گوارشی در افرادی که به ویروس کرونا آلوده شدند، ۳۶ درصد بیشتر دیده شده است.


این مطالعه نشان داد ابتلا به کووید-۱۹ باعث می‌شود افراد ۵۴ درصد بیشتر در معرض علایم سندروم روده تحریک‌پذیر و علایم گوارشی مانند یبوست، نفخ و اسهال قرار بگیرند و احتمال ابتلا به رفلاکس اسید هم در افراد ۳۵ درصد بالا برود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha