سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، به تشریح گزارش معاونان بهداشت و درمان وزارت بهداشت از وضعیت بیماری کرونا در کشور پرداخت.

گزارش وزارت بهداشت از موج هشتم کرونا/ احتمال افزایش مرگ و میر

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، زهرا شیخی، با اشاره به نشست اخیر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با حضور دو معاون بهداشت و درمان وزارت بهداشت، گفت: در این نشست، حسین فرشیدی معاون بهداشت وزارت بهداشت، عنوان داشت که آخرین موج کرونا یعنی موج هفتم در آبان ماه ۱۴۰۱ اتفاق افتاد و حدود دو ماه پیش با افزایش کرونا مواجه شدیم و حدود ۳ هفته است که با موج جدیدی مواجه هستیم که موارد بستری و به دنبال آن بستری رو به افزایش است همچنین از حدود ۲ هفته گذشته تعداد مرگ و میرهای کرونا به دو برابر افزایش پیدا کرده اما طی ۲ الی ۳ روز گذشته آمار بستری‌ها رو به کاهش بوده است.

وی ادامه داد: همچنین شهنام عرشی مدیرکل بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت نیز گزارشی از وضعیت کرونا ارائه و مطرح کرد که کشورهایی مانند آمریکا، کره جنوبی، روسیه و فرانسه بیشترین موارد ابتلاء به کرونا را دارا هستند.

شیخی یادآور شد: عرشی تاکید کرد که وضعیت قطعی کووید در هفته گذشته رو به نزول بوده و در حال حاضر وضعیت کشور زرد و موجی که در آسیا بود رو به کاهش است و استان‌های تهران، مازندران، کرمان و اصفهان دارای بالاترین موارد ابتلاء طی هفته گذشته و بیشترین بستری نیز مربوط به استان‌های چهارمحال و بختیاری، مرکزی، خراسان جنوبی و یزد بوده و استان‌های همدان، قزوین، مازندران و کهگیلویه و بویراحمد هم بیشترین آمار مرگ و میر را به خود اختصاص داده اند.

وی ادامه داد: مدیر کل بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت اعلام کرد که با توجه به تعطیلات نوروز احتمال می‌رود موارد مراجعه، مرگ و میر و بستری افزایش یابد.

شیخی افزود: سعید کریمی معاون درمان وزارت بهداشت نیز در این نشست، یادآور شد آمار بیمارستانی مراجعان سرپایی از اوایل اسفند افزایش و بیشترین مراجعه مربوط به ۲۳ اسفند و در ۷ فروردین اوج گرفت و به ۱۹ هزار نفر رسید که این میزان تا ۱۳ فروردین کاهش و به حدود ۱۴ هزار نفر رسید و امیدواریم که از این مرحله هم بتوانیم عبور کنیم البته با دید و بازدیدهای سال نو بعید نیست موج دیگری را در راه داشته باشیم.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس یادآور شد: کریمی اعلام کرد که میزان بستری روزانه از حدود هزار نفر در هفتم فروردین به حدود ۶۰۰ نفر در ۱۳ فروردین رسیده است؛ وی همچنین نسبت به وضعیت درمان و تعداد تخت‌های بیمارستانی انتقاد و خواستار توجه به این موضوع شد و همچنین تاکید کرد که باید استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و خود مراقبتی مورد توجه بیشتری قرار بگیرد.

وی ادامه داد: بر اساس اظهارات معاون درمان وزارت بهداشت، در حال حاضر از نظر وضعیت درمان کرونا شرایط حاد و بحرانی نداریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha