بدن ما رفته‌رفته به مرور زمان پیر و فرسوده می‌شود، پوست دور چشم، بخشی از بدن ما است که اولین نشانه‌های پیری زودرس را نشان می‌دهد به خصوص اگر از آن مراقبت نشود.پوست دور چشم، نازک‌تر و ظریف‌تر از سایر نقاط بدن است و از آنجا که چشمان ما در طول روز از پلک زدن گرفته تا ابراز احساسات، فعالیت بسیاری می‌کنند، به مراقبت بیشتری نیاز دارند. البته ژنتیک، قرار گرفتن در معرض خورشید، خستگی، سیگار کشیدن و دلایل دیگر نیز می‌توانند سبب تسریع پیری پوست دور چشم شوند. با این حال مهم نیست که چه سن و سالی دارید، هیچ‌وقت برای شروع مراقبت از دور چشمانتان دیر نیست.

 از بین بردن سیاهی دور چشم با این کرم

استفاده از سرم یا کرم دور چشم یکی از عوامل موثر در کاهش پف، چین و چروک و سیاهی دور چشم است. در این مقاله ترکیبات گیاهی موثر در کرم دور چشم را به شما معرفی کرده‌ایم تا با بهره‌مندی از آن زیبایی و شفافیت پوست دور چشمانتان را تضمین کنید.

ترکیبات مؤثر در کرم‌های دور چشم

ترکیبات گیاهی بسیار موثری وجود دارند که برای رفع مشکلات پوست دور چشم به کار می‎روند. در ادامه پنج مورد از برترین ترکیبات طبیعی برای رفع تیرگی و پف زیر چشم را می‌خوانید.

کافئین

کافئین التیام‌بخش، ضد التهاب و منقبض‌کننده رگ‌های خونی است. این عملکرد، قرمزی و پف زیر چشم را کاهش می‌دهد. در واقع کافئین با تنگ کردن رگ‌های ظریف موجود در پوست نازک زیر چشم‌ها، التهاب پوست را کاهش می‌دهد و آن را آرام می‌کند. این روند باعث جوانی و تازگی پوست دور چشم می‌شود.

ویتامین E

آنتی‌اکسیدان‌های قوی ویتامین E، در مبارزه با رادیکال‌های آزاد و اثرات پرتوهای فرابنفش بسیار موفق عمل می‌کنند و هایپرپیگمنتاسیون (افزایش رنگدانه) و چین و چروک اطراف چشم‌ها را تا حدود زیادی برطرف می‌کنند.

ویتامین A

رتینول و رتینوئید مشتقات ویتامین آ هستند که نوسازی سلول‌های پوستی و تولید کلاژن را تحریک می‌کنند. رتیول بافت کلی پوست را بهبود می‌بخشد و با نفوذ به لایه‌های عمیق‌تر پوست، خطوط و چین و چروک ظریف را کاهش می‌دهد.

چای سبز

این ماده طبیعی، سرشار از آنتی‌اکسیدان‌هاست و از پوست در برابر استرس‌های محیطی که منجر به پیری آن می‌شوند محافظت می‌کند. پلی‌فنل‌های چای سبز که همان آنتی‌اکسیدان‌هایش هستند، با مهار و خنثی کردن رادیکال‌های آزاد در بدن، خطر آفتاب‌سوختگی را کاهش داده و فعالیت آنزیم تجزیه‌کننده کلاژن را نیز کم می‌کنند. نتیجه؟ کاهش آسیب پرتوهای فرابنفش و خطوط و چین و چروک کمتر.

هیالورونیک اسید

هیالورونیک اسید پوست را آبرسانی و توپر می‌کند. این عملکرد باعث یکنواخت‌تر شدن رنگ پوست و جوانسازی آن شده و به کاهش تیرگی زیر چشم کمک می‎‌کند. همچنین در برطرف کردن چروک‌های ظریف اطراف چشم موثر است.

پپتیدها

پتیدها واحدهای سازنده کلاژن هستند و کلاژن عامل صافی و یکنواختی پوست است. با افزایش سن، یا قرار گرفتن در برابر عوامل استرس محیطی مانند پرتوهای UV، پوست تراکم کلاژن خود را به تدریج از دست می‌دهد و این آغاز ظهور چین و چروک‌های ناخوشایند است. استفاده از کرم‌های دور چشم حاوی پپتیدها، می‌تواند محرک سنتز و افزایش کلاژن در پوست باشد.

هسپریدین متیل چالکون

هسپریدین می‌تواند با تقویت دیواره‌های مویرگی، مانع از نشت مواد از مویرگ‌ها شود. بهبود زخم‌ها، محافظت در برابر UV، خواص ضد التهابی، ضد میکروبی، ضد سرطانی و روشن‌کنندگی پوست از دیگر عملکردهای پوستی هسپریدین هستند.

ویتامین K

یکی از مؤثرترین ویتامین‌ها برای مبارزه با حلقه‌های تیره و سیاهی دور چشم ویتامین کا است. این ویتامین در ترکیب با رتینول (vitamin A) برای رفع هایپرپیگمنتاسیون (تیره‌ رنگ شدن پوست) کارآمد شناخته می‌شود. زمانی که این ویتامین به کرم یا سرم دور چشم اضافه می‌شود، با خواص ترمیم‌کنندگی که دارد، می‌تواند در طول زمان به کاهش چین‌ و چروک هم کمک کند. به vitamin K «جنگجوی حلقه‌های تیره» نیز گفته می‌شود.

 از بین بردن سیاهی دور چشم با این کرم

کرم‌های دور چشم لافارر

برند لافارر از پاییز 1388 آغاز به تولید محصولات تخصصی مراقبت از پوست و مو در لابراتورهای بین‌المللی و تحقیقاتی دکتر کامکار کرده است. محصولات مراقبت از پوست لافارر، جزو پرطرفدارترین محصولات روتین پوستی برای طیف سنی گسترده‌ای از افراد هستند. کرم‌های دور چشم در این مجموعه، از فرمولاسیون تخصصی و علمی به روزی بهره می‌برند و می‌توانند با اثربخشی خود، مشکلات متفاوتی را برطرف و از بروز زودرس یا تشدید مشکلات دور چشم پیشگیری کنند.

کرم های دور چشم لافارر با ترکیبات موثر گیاهی مانند کافئین، هیالورونیک اسید، ویتامین A، پیتیدهای موثر، عصاره‌های گیاهی یاسمین و زالزالک در چهار نوع متفاوت متناسب با مشکلات دور چشم و سن شما فرموله شده‌اند. و تاثیر قابل توجهی در کاهش سیاهی، پف و چین و چروک عمیق پوست در افراد قبل از چهل سال و بعد از چهل سالگی دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha