بنابر جدیدترین آمار جهانی همه‌گیری کرونا، مجموع مبتلایان به این بیماری در دنیا تاکنون به ۶۸۵ میلیون و ۵۶۷ هزار و ۱۳۵ نفر رسیده و مرگ شش میلیون و ۸۴۲ هزار و ۲۰۵ بیمار نیز تایید شده است.

آمار جهانی کرونا؛ آمریکا تنها کشور با رکورد میلیونی فوتی‌ها

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، بر اساس آمار رسمی ارائه شده در جدول جهانی "ورلداُمتر"، طی شبانه روز گذشته کرونا (ویروس عامل کووید-۱۹) در جهان جان ۴۵۸ بیمار را گرفته و ۷۲ هزار و ۷۲۷ ابتلای جدید نیز در همین بازه زمانی ثبت شده است.

همچنین فرانسه با ثبت ۱۰۸ فوتی، بیشترین تعداد مرگ‌های روزانه کرونایی و کره جنوبی با ثبت بیش از ۱۱ هزار ابتلای جدید، بالاترین رقم مبتلایان روزانه را در ۲۴ ساعت گذشته گزارش کرده‌اند.

از ابتدای همه‌گیری کووید تاکنون ایالات متحده همچنان با فاصله نسبتا زیاد از سایر کشورها، رکورددار ابتلا و مرگ‌ومیرهای مرتبط با این بیماری است و در حال حاضر تنها منطقه‌ای است که شمار بیماران کروناییِ آن از ۱۰۰ میلیون نفر فراتر رفته و آمار فوتی‌های آن نیز از یک میلیون تن گذشته است.

بنابر جدول به‌روز شده در پایگاه اطلاع‌رسانی "ورلداُمتر"، شمار مبتلایان و قربانیان این بیماری در ۱۰ کشوری که طبق گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را تاکنون داشته‌اند، امروز (شنبه) به ترتیب به شرح زیر است:

# نام کشور مجموع مبتلایان مجموع فوتی‌ها
۱ آمریکا ۱۰۶,۴۶۳,۵۸۱ ۱,۱۵۸,۱۵۰
۲ هند ۴۴,۸۰۸,۰۲۲ ۵۳۱,۰۹۱
۳ فرانسه ۳۹,۸۸۷,۶۰۸ ۱۶۶,۰۲۴
۴ آلمان ۳۸,۳۸۲,۳۸۶ ۱۷۱,۹۹۲
۵ برزیل ۳۷,۳۵۸,۰۹۲ ۷۰۰,۸۱۱
۶ ژاپن ۳۳,۵۶۵,۰۹۹ ۷۴,۱۹۸
۷ کره جنوبی ۳۰,۹۷۸,۹۵۴ ۳۴,۳۶۸
۸ ایتالیا ۲۵,۷۳۷,۱۷۰ ۱۸۹,۳۹۱
۹ انگلیس ۲۴,۴۴۸,۷۲۹ ۲۰۹,۳۹۶
۱۰ روسیه ۲۲,۷۵۰,۷۹۸ ۳۹۷,۷۵۳

بنابر این آمار همچنین ایران با مجموع هفت میلیون و ۵۹۷ هزار و ۹۸۲ مورد ابتلا و ۱۴۵ هزار و ۵۷۱ مورد فوت ناشی از بیماری کووید-۱۹ در حال حاضر در رتبه هجدهم در جدول جهانی کرونا قرار دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha