یک مطالعه جدید نشان می دهد که داروی اصلاح کننده بیماری ام اس Aubagio (تری فلونوماید) ممکن است شروع علائم ام اس را در افراد مبتلا به سندرم ایزوله رادیولوژیک به تاخیر بیندازد.

مصرف زودهنگام دارو موجب تاخیر در شروع علائم ام اس می شود

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر از مدیسن نت، این دارو برای درمان چندین نوع دیگر ام اس، یک بیماری خود ایمنی که در آن سیستم دفاعی بدن به اشتباه به عایق اطراف اعصاب (غلاف میلین) حمله می‌کند، تأیید شده است.

سندرم ایزوله رادیولوژیک در افرادی رخ می‌دهد که هیچ علائمی از ام اس ندارند اما اسکن مغز آنها ناهنجاری‌هایی را نشان می‌دهد که مشابه موارد مشاهده شده در ام اس است.

داروهای اصلاح کننده بیماری ام اس مانند تری فلونوماید درمان نیستند. آنها با کُند کردن روند بیماری عمل می‌کنند.

برای این مطالعه، ۸۹ فرد مبتلا به سندرم ایزوله رادیولوژیک با تری فلونوماید یا دارونما تحت درمان قرار گرفتند و تا دو سال تحت نظر بودند تا ببینند چه کسانی دچار علائم ام اس شده اند. هشت نفری که این دارو را مصرف کردند، در مقایسه با ۲۰ نفری که در طول دوره پیگیری دارونما دریافت کردند، علائم ام اس را نشان دادند.

این مطالعه نشان داد افرادی که تری فلونوماید مصرف می‌کنند در مقایسه با افرادی که دارونما مصرف می‌کنند، ۷۲ درصد کمتر در معرض خطر ظهور اولین علائم ام اس هستند.

دکتر «کریستین لبرون فرنای»، نویسنده این مطالعه و متخصص مغز و اعصاب در بیمارستان دانشگاه نیس فرانسه، گفت: «یافته‌های ما نشان می‌دهد که مداخله زودهنگام با تری فلونوماید ممکن است برای افرادی که مبتلا به سندرم ایزوله رادیولوژیک، مرحله پیش‌علامتی ام‌اس، تشخیص داده شده اند، مفید باشد.»

با این حال، او هشدار داد که تحقیقات بیشتری در گروه‌های بزرگ‌تری از افراد برای تأیید نتایج جدید مورد نیاز است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha