چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۰
کد خبر: 354709

در ایالات متحده، تقریباً ۷۴ درصد از بزرگسالان ۲۰ ساله و بالاتر دارای اضافه وزن یا چاق هستند و از این تعداد تقریباً ۴۲ درصد مشخصا به چاقی مبتلا هستند.

عامل تشدیدکننده عوارضِ جراحی

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا از مدیکال اکسپرس، اضافه وزن و چاقی بیماری‌های پیچیده و جدی هستند. با این حال متخصصان و پزشکان همچنان در حال بررسی اینکه چاقی و اضافه وزن چگونه و به چه میزان سلامتی افراد را تحت تاثیر قرار می‌دهند، هستند.

تحقیقات جدید منتشر شده در ژورنال Surgery نشان می دهد که چاقی همچنین با افزایش خطر عوارض پس از جراحی از جمله عفونت، لخته شدن خون و عوارض کلیوی مرتبط است.

یک متخصص در دانشگاه کلرادو در این باره گفت: چاقی و اضافه وزن علاوه بر عوارضی از جمله بیماری قلب، دیابت و نارسایی کبد، تاثیرات دیگری نیز بر سلامتی افراد دارند که نیازمند تحقیقات بیشتری است.

متخصصان در این مطالعه مجموعه داده های اولیه را که بیش از ۵.۵ میلیون بیمار را نشان می داد، مورد مطالعه قرار دادند که ۴۴.۶ درصد از آنها به چاقی مبتلا بوده اند.

متخصصان دریافتند که در مقایسه با بیماران با وزن طبیعی، بیمارانی که دارای اضافه وزن یا چاقی بودند احتمال ابتلا به عفونت، نارسایی کلیه و ترومبوآمبولی وریدی یا لخته شدن خون در وریدها پس از جراحی در آنها بالاتر بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha