اگر هدف شما داشتن پوستی بدون جوش و شاداب در روز عروسی است، خواندن این مقاله را ازدست ندهید. اول از همه ممکن است این سوال پیش بیاید که چرا جوش ها معمولا درست قبل از یک رویداد بزرگ ایجاد می شوند؟ پاسخ تا حدی به استرس مربوط می شود. اگر قصد ازدواج دارید، معمولاً استرس زیادی برای برنامه ریزی عروسی وجود دارد.

چگونه می توانیم پوستی زیبا و  بدون لک در روز قبل از عروسی داشته باشیم !

متأسفانه، استرس می تواند آکنه شما را بدتر کند و خطر ایجاد جوش را افزایش دهد. برای برگزاری عروسی بدون جوش، ابتدا باید راه هایی برای کاهش سطح استرس خود بیابید این می تواند با گرفتن ماساژهای منظم و استراحت انجام شود تا ذهن شما را از روز بزرگ دور نگه دارد.

استفاده از فیلر و ژلهای تزریقی بسیار مفید هستند. بخصوص اگر بهترین ژل زیرچشم را جستجو و توسط پزشک تزریق کنید، این زیبایی چندین برابر می شود.

چگونه استرس و جوش با هم تعامل دارند

چندین فرآیند داخلی مختلف وجود دارد که سطح استرس را به واکنش های پوستی مرتبط می کند. استرس از طریق فعل و انفعالات فیزیکی شامل هورمون های مرتبط با استرس مربوط می شود و همچنین این واقعیت که سطح استرس بالا اغلب منجر به عادات غذایی نادرست و کمبود خواب می گردد و بر سلامت پوست شما تأثیر می گذارد.

چگونه می توانید پوست خود را قبل از عروسی پاکسازی کنید تا پوستی بدون جوش داشته باشید !

در حالی که هیچ تضمینی وجود ندارد که در روز عروسی خود بدون جوش باشید، کارهای زیادی می توانید انجام دهید تا از ایجاد جوش جلوگیری کنید و اطمینان حاصل کنید که در این روز پوستی عالی خواهید داشت. کاهش استرس و حفظ یک سبک زندگی سالم (غذاهای مغذی و استراحت کافی) می تواند مفید واقع گردد، اما درمان‌های مناسب پوست می‌تواند به شما در گرفتن نتایج قابل توجه کمک کند.

بهترین راه برای پاکسازی پوست و جلوگیری از جوش در روز عروسی:

• بهترین رویکرد برای پاکسازی پوست، برنامه ریزی و یکنواختی مراقبت از پوست است.

• برای بهترین نتایج، حداقل 6 ماه از رژیم های مراقبت از پوست استفاده نمایید.

• برخی از درمان ها را می توانید در خانه انجام دهید. اما درمان های با تکنولوژی بالا برای آکنه نیاز به تجهیزات خاص، لایه برداری بالینی قوی دارند.

استفاده از بهترین ژل لب می تواند این موضوع را تا حدود زیادی کمرنگ نماید.

قبل از اینکه ببینیم چه کاری می توان انجام داد، باید تفاوت بین جوش ها یا جوش های سرسیاه و اشکال شدید آکنه را بررسی کنیم!

برخی از بیماری‌های پوستی را می‌توان در عرض چند ماه درمان کرد (معمولاً 6 ماه برای آکنه‌های خفیف یا جوش‌ها) اما آکنه‌های شدید و سایر بیماری‌ها اغلب به بهترین وجه توسط یک متخصص پوست و مراقبت‌های خانگی تا یک سال قبل از اینکه به رژیم مراقبت از پوست تبدیل شوند، درمان می‌گردند.

طبقه بندی آکنه: جوش ها و جوش های سرسیاه در سطوح مختلفی از نظر شدت ظاهر شدن ایجاد می شوند و این بر سرعت پاکسازی پوست تأثیر می گذارد.

آکنه به درجات مختلفی طبقه بندی می شود. اگر آکنه شدید دارید، ممکن است با درمان های پزشکی بیشتر نیاز داشته باشید. اما داروهای آکنه ممکن است با بسیاری از عوارض جانبی بالقوه خطرناک مرتبط باشند و اگر بتوانید پوست را به طور کلی تر درمان کنید، به طور ایده آل از آنها اجتناب می شود.

اکثر افرادی که جوش و آکنه دارند، کارهای اشتباهی با پوست خود انجام می دهند و آکنه را بدتر می کنند

کمک حرفه ای از یک متخصص پوست بسیار ارزشمند است. زیرا در غیر این صورت، افراد مبتلا به آکنه تمایل دارند زمان و هزینه زیادی را با استفاده از محصولات نامناسب تلف کنند. اینها اغلب آکنه را بدتر می کنند.

در طی ارزیابی مراقبت از پوست، نه تنها یاد می‌گیرید که چگونه خطرات جوش را به حداقل برسانید، بلکه خواهید فهمید که چگونه یک متخصص پوست حرفه‌ای می‌تواند به شما کمک کند تا راه‌هایی برای مبارزه با حوش ها پیدا کنید.

آکنه را می توان از نظر شدت به آکنه خفیف تا آکنه شدید طبقه بندی کرد.

• آکنه خفیف: کمتر از 10 جوش که در یک ناحیه روی صورت قرار می گیرند.

• آکنه متوسط: 10 تا 40 پاپول( به بخش های برجسته ایی که در روی پوست قرار گرفته باشند) ، پوسچول (چرک دانه)، کومدون (جوش های سر سیاه) روی صورت ویا بدن قرار می گیرند.

• آکنه متوسط تا شدید: 40 تا 100 پاپول، پوسچول یا کومدون، گاهی بسیار دردناک و بسیار ملتهب که بر روی صورت یا بدن قرار می گیرد.

از جوش های قبل از عروسی تا عروسی بدون جوش:

نکاتی برای داشتن پوستی شفاف

اگر می خواهید عروسی بدون جوش داشته باشید، بدانید که درمان آکنه شدید در اکثر موارد یک سال یا بیشتر طول می کشد.اما استقامت و رویکردهای کل نگر برای مبارزه با آکنه به شما کمک می کند تا اگر کارها را به درستی دنبال کنید و انجام دهید، به نتیجه برسید.

شش ماه قبل از عروسی شما معمولا برای درمان جوش های مداوم یا جوش های سرسیاه بهترین کار است پس از قبل برنامه ریزی کنید.

اگر آکنه خفیف تا متوسط دارید، معمولاً حداقل به 6 ماه تا یک سال (یا بیشتر) برای استفاده از یک سیستم یکپارچه و رویکرد درمان بالینی نیاز دارید. درمان آکنه شدید ممکن است 12 ماه یا بیشتر طول بکشد و برخی از افراد ممکن است نیاز به درمان بیشتری داشته باشند.

جایی که اکثر مردم اشتباه می‌کنند این است که همه عوامل مؤثر، از سبک زندگی گرفته تا عادات پاک‌سازی تا محصولاتی که استفاده می‌کنند را در نظر نمی‌گیرند و این شامل استفاده از محصولات آرایشی نامناسب و یا شوینده های صورت می شودکه باکتری را به پوست ملتهب شما اضافه می کند.

استفاده از ژل جوانساز پروفایلو برای این منظور بسیار مفید خواهد بود.

اجزای اصلی درمان های پوستی قبل از عروسی برای کاهش جوش و آکنه عبارتند از:

• سیستم مراقبت خانگی مناسب با استفاده از محصولات درست به جای محصولات بدون نسخه (به عنوان مثال، استفاده از مواد فعال موجود در محصولات آرایشی و بهداشتی تجویز شده توسط پزشکان پوست).

• درمان های داخل کلینیک: نور درمانی با سطح پایین، لایه برداری آنزیمی یا اسیدی، لیزر، درماپن و سایر فناوری ها برای کمک به پاکسازی پوست شما.

• تغذیه خوب و عادات بهداشتی از جمله داشتن آرامش و خواب کافی (داشتن یک رژیم غذایی متعادل سالم و پرهیز از نوشیدنی‌های گازدار، محدود کردن لبنیات، افزودن اسیدهای چرب و روغن ماهی گاهی اوقات می‌تواند کمک کند).

خبر خوب برای افراد مبتلا به آکنه:

شما شکلات زیادی نمی‌خواهید، اما داده‌ها نشان نمی‌دهند که شکلات آکنه را بدتر می‌کند و در واقع، شکلات تلخ فوایدی برای سلامتی دارد. با این حال، رژیم غذایی کلی شما یک عامل مهم است. شکلات زیاد می تواند به طور بالقوه تغذیه شما را از تعادل خارج کند.

اما اگر من فقط چند جوش داشته باشم چگونه می توانم شانس خود را برای داشتن یک روز عروسی بدون جوش بهینه کنم؟

اگر جوش هایی دارید که مزمن یا مداوم نیستند (یعنی در بعضی روزها ممکن است اصلاً جوش نداشته باشید)، هدف مراقبت از پوست در روز عروسی شما این است که پوست خود را شفاف نگه دارید و در آن روز هیچ جوشی ایجاد نشود.

شما می خواهید پوستتان شاداب و درخشان به نظر برسد. این معمولاً حدود 3 ماه طول می کشد (اگرچه شش ماه برای اکثر افراد بهتر است) و شامل موارد زیر است:

• محصولات آرایشی ویژه برای کمک به لایه برداری ملایم پوست بدون از بین بردن چربی طبیعی آن

• نور درمانی ، لایه برداری آنزیمی یا درمان های لیزری خاص

• در صورت وجود هرگونه اسکار آکنه، درمان های توسط درماپن

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha