سرپرست وزارت بهداشت طالبان جمعه در حاشیه سفر خود به تهران با معاون رئیس جمهور خانم انسیه خزعلی دیدار و درباره توسعه همکاری‌های دوجانبه در زمینه درمان و تشخیص بیماری ها گفت و گو کرد. این در حالیست که محورهای این نشست کاملا در حوزه اختیارات و وظایف دکتر عین اللهی وزیر بهداشت بوده و مشخص نیست چرا به جای او خانم خزعلی در این نشست شرکت کرده است.

وزیر بهداشت در لیست سیاه برکناری/ وزیر بهداشت طالبان  با انسیه خزعلی دیدار کرد

«قلندر عباد»، سرپرست وزارت بهداشت طالبان، که جمعه (15 اردیبهشت) به تهران سفر کرده، با «انیسه خزعلی»، معاون رییس جمهور ایران در امور زنان دیدار و گفت و گو کرد.

براساس اعلام وزارت بهداشت طالبان، در این دیدار، دو طرف در خصوص توسعه همکاری‌های دوجانبه به‌ویژه ارتقای ظرفیت کادر درمان، تشخیص و مداوای بیماری سرطان و شریک سازی تجربه‌ها و تشخیص و درمان بیماری سرطان میان کابل و تهران گفت‌وگو کردند.

این در حالیست که محورهای گفتگو در این نشست مرتبط با حوزه کاری وزارت بهداشت بود و مشخص نیست چرا به جای او خانم خزعلی در این نشست شرکت کرده؟

چندی پیش در اخبار آماده بود که قرار است با برکناری و یا استیضاح 4 وزیر کابینه رئیسی ترمیم یابد و به همین دلیل است که دولت تصمیم گرفته این دیدار با خانم خزعلی انجام شود تا مقدمات استعفا یا برکناری وی را در اذهان فراهم آورد.

احتمالا وزیر بهداشت به دلیل عملکرد نامناسب در حوزه تامین دارو و نایاب شدن بسیاری از داروهای حیاتی بیماران در لیست سیاه دولت برای برکناری وزرای قرار گرفته است تا قبل از استیضاح او را مجبور به استعفا کنند.

گفتنیست پیشتر هم وزیر بهداشت طالبان در بهمن به تهران سفر کرده بود و در این سفر با وزیر بهداشت ایران و گفت‌وگو در مورد همکاری‌های دوجانبه انجام پذیرفت.

در نشست فعلی همکاری‌های بهداشتی در بخش‌های مختلف از جمله ارتقای ظرفیت موسسه درمان سرطان در افغانستان از اهداف این سفر شمرده شد. وضعیت بهداشتی مهاجران افغان در ایران و نیز گسترش و ارتقای ظرفیت بیمارستان‌هایی که از سوی ایران در بامیان و کابل ساخته شده است، از محورهای دیگر این سفر بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • معلم بازنشسته IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
    0 0
    با سلام آدرس شرکت فرزندتان در کانادا را به ایشان بدهید.