در تلاش برای کشف رازهای طولانی مدت کووید، محققان دریافته اند که اضطراب و افسردگی ممکن است برای برخی از مبتلایان به این بیماری طولانی نقش داشته باشد.

کشف سرنخ هایی از دلایل کووید طولانی مدت

به گزارش سلامت نیوز به نقل از هلث دی در مطالعه محققان دانشگاه کالیفرنیا و لس آنجلس (UCLA)، بیمارانی که درک کردند در طول عفونت کووید دچار درگیری های ذهنی ، اضطراب و افسردگی می‌شوند نیز نسبت به افرادی که این مسائل را گزارش نکرده‌اند، احتمال بیشتری دارد که علائم فیزیکی طولانی‌مدت داشته باشند.

حدود یک سوم از افرادی که علائم کووید طولانی مدت داشتند، متوجه شدند که مشکلات فکری دارند، که مشخص شده است که با اضطراب و افسردگی مرتبط است.

این یافته‌ها نشان می‌دهد که مسائل روان‌شناختی مانند اضطراب یا اختلالات افسردگی در برخی از افراد که مدت طولانی کووید را تجربه می‌کنند، نقش دارد.

دکتر نیل ونگر،استاد پزشکیِ بخش تحقیقات داخلی عمومی و خدمات بهداشتی در دانشکده پزشکی دیوید گفن و نویسنده ارشد این مطالعه، گفت: «به نظر می‌رسد مسائل عاطفی - در این مورد اضطراب و افسردگی - به دوره طولانی COVID منتقل می‌شوند.»

ونگر توضیح داد: « احتمالاً کووید یک بیماری واحد نیست و برای برخی از بیماران احتمالاً جزء اضطراب یا افسردگی وجود دارد که توسط این بیماری تشدید می‌شود.»

برای این مطالعه ، محققان 766 بیمار را مورد بررسی قرار دادند. آنها قبلاً عفونت علامتی COVID-19 را تأیید کرده بودند.

بیماران در 30 ، 60 و 90 روز پس از ترخیص از بیمارستان از طریق تلفن مورد بررسی قرار گرفتند. برای بیمارانی که در بیمارستان بستری نشده بودند، آنها در فواصل زمانی پس از تاریخ مثبت شدن آزمایش کووید مورد بررسی قرار گرفتند.

از شرکت کنندگان پرسیده شد که آیا علائم فیزیکی کووید طولانی مدت را تجربه می کنند یا خیر. در این نظرسنجی همچنین سوالاتی در رابطه با عملکرد تفکر پرسیده شد، مانند اینکه آیا آنها در سازماندهی یا تمرکز بر روی فعالیت ها مشکل داشتند یا اینکه در یک ماه گذشته در یک مکالمه تلفنی در مورد چه چیزی صحبت کردند، فراموش کرده بودند.

بیش از 36 درصد از شرکت کنندگان در طول بیماری خود یا در هفته های بعد متوجه شدند که مشکلات فکری و حافظه دارند. این بیماران دو برابر بیشتر از کسانی که باور نداشتند نقص های فکری دارند، می گفتند که در 60 و 90 روزگی نیز علائم فیزیکی را تجربه می کنند.

این مطالعه توسط مرکز ملی پیشرفت علوم ترجمه مؤسسه ملی بهداشت تأمین مالی شد و در تاریخ 5 مه به صورت آنلاین در شبکه JAMA Open منتشر شد.

محققان نتیجه گرفتند: «این یافته‌ها یک مؤلفه روان‌شناختی قابل توجه برای علائم طولانی‌مدت SARS-CoV-2 برای حداقل برخی از بیماران نشان می‌دهد».

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha