معاون آموزشی وزارت بهداشت از شرکت بیش از ۱۳ هزار داوطلب در پنجاهمین دوره آزمون دستیاری تخصصی بالینی خبر داد و گفت: ظرفیت پذیرش در آزمون امسال افزایش می یابد.

ظرفیت پذیرش آزمون دستیاری امسال افزایش می‌یابد

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر ابوالفضل باقری فرد در حاشیه بازدید از مراکز برگزاری پنجاهمین دوره آزمون دستیاری تخصصی بالینی اظهار کرد: بیش از ۱۳ هزار داوطلب در این آزمون امسال شرکت کردندکه تعداد شرکت کنندگان نسبت به سال‌های قبل بیشتر است و در نتیجه ظرفیت پذیرش هم افزایش خواهد داشت.

وی عنوان کرد: کارنامه اولیه و رتبه ها در اواخر خردادماه و کارنامه نهایی در شهریورماه اعلام می شود و داوطلبان می توانند ۱۰۰ رشته محل را انتخاب کنند.

دکتر باقری فرد با بیان اینکه تعداد شرکت کننده های خانم بیشتر است، افزود: طبق سنوات قبل، بیش از ۵۰ درصد پذیرفته شدگان، خانم هستند.

وی از در نظر گرفتن تمهیدات و ارائه تسهیلات برای رشته‌های کم اقبال مثل بیهوشی و طب اورژانس خبر داد و افزود: با توجه به این مصوبه که دانشجویانی که تا پایان شهریور ۱۴۰۲ فارغ التحصیل می شوند، می توانند بدون گذراندن طرح در آزمون دستیاری برای رشته های بیهوشی و طب اورژانس شرکت کنند، انتظار می رود تعداد صندلی های خالی در این دو رشته تکمیل شود.

معاون آموزشی وزارت بهداشت در خصوص حق الزحمه دستیاران اظهار کرد: امسال حق الزحمه دستیاران را افزایش دادیم و با همکاری سازمان برنامه و بودجه در حال پیگیری هستیم تا دستیاران همانند پزشکان عمومی، حقوق ثابت دریافت کنند.

وی افزود: در سال جاری، حقوق دستیاران تخصصی بالینی مجرد، به ۸ میلیون تومان و متاهل، ۱۱ میلیون تومان افزایش یافته است. همچنین برای افراد مجرد در رشته های فوق تخصص، حقوق ۱۰ میلیون تومان و متاهل، ۱۳ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

به گفته دکتر باقری فرد، اقداماتی نظیر افزایش حق الزحمه دستیاری، تبدیل حق الزحمه به حقوق و افزایش ظرفیت پذیرش در رشته های تخصصی دستیاری بالینی باعث می‌شود تا نیاز کشور به متخصصان در مناطق مختلف رفع شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha