معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی ضمن تشریح وضعیت ثبت پرونده‌های شکایات پزشکی در سال گذشته، اعلام کرد که بیش از ۲۰ درصد از شکایت‌ها در حوزه اقدامات زیبایی و ترمیمی بوده است.

افزایش ۳۰ درصدی شکایت از پزشکان در ۱۴۰۱/ بیش از ۲۰ درصد شکایت‌ها در حوزه زیبایی و ترمیمی

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر خردمند امروز در نشستی خبری درباره آمار سازمان نظام پزشکی از پلمب مطب‌ها به دلیل تخلفات احتمالی پزشکان، گفت: در آمار اخیر افزایش معناداری در پلمب مطب‌ها و مراکز درمانی نداشتیم. البته در زمان شیوع کرونا تعداد زیادی پلمب مطب یا مرکز درمانی به دلیل عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی صورت گرفت؛ اما با کاهش شیوع کرونا می‌توان گفت که در آمارهای اخیر افزایش معناداری در پلمب مراکز درمانی نداشته‌ایم.

وی در ادامه صحبت‌هایش درباره پرونده‌های شکایت از پزشکان در سال گذشته نیز گفت: البته آمارهای چند ماه پایانی سال گذشته هنوز به دست ما نرسیده است، اما در مجموع در ثبت شکایت از جامعه پزشکی حدود ۳۰ درصد در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ افزایش داشته‌ایم. لازم به ذکر است که در دوران کرونا به دلیل کاهش مراجعات مردم برای اعمال الکتیو و همچنین کاهش مراجعه به مراجع قضایی، کاهش معناداری در ثبت شکایات پزشکی داشتیم.

خردمند همچنین ضمن تاکید بر جدیت سازمان نظام پزشکی در رسیدگی و برخورد با تخلفات احتمالی جامعه پزشکی، افزود: ۴۶ درصد از پرونده‌ها در دادسراهای انتظامی ثبت شده و برای آنها کیفرخواست صادر شده است. در مجموع در سال گذشته بیش از ۱۰ هزار پرونده در کل هیات‌های انتظامی کشور ثبت شده است.

معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی تاکید کرد: میزان محکومیت در هیات‌های بدوی و تجدید نظر حدود ۵۰ درصد بوده است که این آمار حاکی از جدیت سازمان نظام پزشکی در رسیدگی به پرونده‌های شکایات پزشکی است.

وی همچنین گفت: از این آمار، در سال گذشته مجموعا ۳۱ مورد محرومیت کشوری از طبابت داشتیم که تنها یک مورد آن مادام العمر بوده و مابقی از شش ماه به بالا بوده است.

معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی همچنین گفت: بیش از ۲۰ درصد شکایت‌ها مربوط به اقدامات زیبایی و ترمیمی بوده است. همچنین معمولا کیفرخواست‌هایی که صادر می‌شود در تهران بیشتر از سایر استان‌هاست.

وی در پاسخ به سوالی در رابطه با عدم پذیرش یک بیمار محجبه از سوی یک پزشک که اخیرا وزارت بهداشت پرونده آن را به مرجع مربوطه جهت رسیدگی، ارجاع داده است، گفت: این موضوع به هیات انتظامی استان مربوطه گزارش نشده بلکه به مراجع قضایی مراجعه شده است. در مجموع معتقدیم و تاکید داریم که کلیه اعضای جامعه پزشکی لازم است مقررات را رعایت کنند. برای ما هم پذیرفته نیست که یک بیمار به هر دلیلی از سوی پزشک و مرکز درمانی پذیرش نشود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha