یک مطالعه جدید نشان داده است افرادی که حتی در معرض میزان متوسطی از سر و صدای هواپیما قرار دارند، کمتر احتمال دارد که حداقل مقدار توصیه شده را در هر شب بخوابند.

سر و صدای هواپیما خطر خواب کمتر از ۷ ساعت در شب را افزایش می دهد

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازمهر از ساینس دیلی، تحلیل جدید توسط دانشکده بهداشت عمومی دانشگاه بوستون و دانشگاه ایالتی اورگن نشان می‌دهد که قرار گرفتن در معرض حتی سطوح متوسط صدای هواپیما ممکن است خواب را مختل کند و بر بدن در حال رشد تأثیر گذارد.

این مطالعه نشان داد افرادی که در معرض صدای هواپیما در سطوح پایین‌تر از ۴۵ دسی‌بل بودند، کمتر از ۷ ساعت در شب می‌خوابند. برای مقایسه، صدای زمزمه ۳۰ دسی بل، محل کتابخانه ۴۰ دسی بل، و مکالمه معمولی در خانه ۵۰ دسی بل است.

خواب برای سلامت و تندرستی کلی، از جمله عملکرد فیزیکی و ذهنی روزانه ضروری است و کمبود خواب کافی می‌تواند منجر به افزایش خطرات بیماری‌های قلبی عروقی، افسردگی، دیابت، سرطان و بسیاری از بیماری‌های دیگر شود. کارشناسان بهداشت بیان می‌کنند که اکثر بزرگسالان برای عملکرد سالم به ۷ تا ۹ ساعت خواب در هر شب نیاز دارند.

«جوونت پیترز»، سرپرست تیم تحقیق، می‌گوید: «این مطالعه به ما کمک می‌کند مسیرهای سلامتی بالقوه‌ای را که سر و صدای هواپیما از طریق آن ممکن است عمل کند، مانند اختلال خواب، درک کنیم.»

برای این مطالعه، محققان قرار گرفتن در معرض سر و صدای هواپیما و اختلال خواب افراد را در بین بیش از ۳۵۰۰۰ شرکت‌کننده که در حوالی حدود ۹۰ فرودگاه اصلی ایالات متحده زندگی می‌کردند، بررسی کرد.

این تیم از سال ۱۹۹۵ تا ۲۰۱۵ هر پنج سال یکبار سطوح سر و صدای هواپیما را با تمرکز بر دو اندازه‌گیری بررسی کردند: تخمین شبانه که صدای هواپیما را هنگام خواب افراد نشان می‌دهد و تخمین روز-شب که میانگین سطح سر و صدا را در یک دوره ۲۴ ساعته و یک تنظیم ۱۰ دسی بل برای سر و صدای هواپیما در شب، زمانی که صدای پس زمینه کم است، اعمال می‌کند.

نتایج نشان داد که با افزایش قرار گرفتن در معرض صدای هواپیما، احتمال خواب کمتر از هفت ساعت افزایش می‌یابد.

در حالی که نتایج حاکی از ارتباط واضح بین صدای هواپیما و مدت زمان خواب بود، محققان هیچ ارتباط ثابتی بین صدای هواپیما و کیفیت خواب مشاهده نکردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha