یکی از مواردی که در سلامت و زیبایی هر انسانی نقش مهمی دارد، مو است. برای همین، مهم است که شما با انواع روش های نگهداری و مراقبت از مو آشنا باشید. یکی از این روش ها، استفاده از روغن مو (Oil Hair) است. انواع مختلفی از روغن مو وجود دارد که هر کدام برای هدف خاصی مانند زیبایی مو و یا مراقبت و تقویت مو طراحی شده اند.

10 مورد از انواع روغن مو، با تمام انواع روغن های تقویت کننده مو آشنا شوید

یکی از روشهای تقویت و افزایش رشد مو؛ استفاده از روغن های طبیعی و گیاهی مو میباشد. کدام روغن مو برای شما مناسب است؟ استفاده از چه روغنی، موی شما را تقویت و محافظت می‌کند؟!
به گفته متخصصان و برخی از کارشناسان، روغنهای مو (Oil Hair)؛ حتی برای درمان و جلوگیری از ریزش مو هم کمک می‌کنند. ماساژ روغن به پوست سر و مو، قرن هاست که در هند برای رطوبت رسانی و درخشندگی مو انجام می‌شود. همچنین روغن مو، ویتامین‌ها و مواد معدنی لازم برای پوست و سلامت مو را فراهم می‌کند.

چرا به روغن مو نیاز داریم؟!

بنا بر گزارش مجله زیبایی و آرایشی وقت مد، بدن؛ به صورت طبیعی از سبوم پوست و مو، برای چرب نگهداشتن سطح خود نیاز دارد. زمانی که به دلایل مختلف، اختلالی در کارکرد غدد سباسه و ترشح کننده چربی رخ می‌دهد، موی شما خشک و آسیب پذیر می شود.
روغن مو به عنوان جایگزین مناسب به جای سبوم مو عمل می‌کند. به همین دلیل شما باید از روغن مو برای مراقبت از موی خود استفاده کنید.

بهترین روغن طبیعی برای تقویت مو کدام است؟ انواع روغن مو را بشناسید

انتخاب بهترین روغن مو (Oil Hair)؛ بستگی به نیازها و نوع موهای شما دارد. انواع روغن‌ها ویتامینهای متفاوتی وجود دارند که با استفاده مستقیم آنها بر روی ساقه مو، موهای ما تقویت می‌شود. برای آشنایی با انواع جنس مو، به این مطلب از مجله زیبایی وسلامت وقت مد را مطالعه بفرمایید.

1- روغن نارگیل برای ریزش مو ، بهترین روغن برای مو

روغن نارگیل (Coconut oil) یکی از بهترین روغنهای گیاهی؛ برای مو است. این روغن، بسیار عمیق به ساختار مو نفوذ کرده و فضای بین سلول های مو را پر می‌کند. روغن نارگیل؛ ریزش مو و رطوبت موهای شما را کنترل خواهد کرد. در نتیجه مو تقویت شده و خاصیت ارتجاعی آن را به طور چشمگیری بهبود می بخشد. اگر موهای تقویت شده ای داشته باشید، دیگر نیازی به استفاده از پی آر پی مو ندارید.

10 مورد از انواع روغن مو، با تمام انواع روغن های تقویت کننده مو آشنا شوید

2 روغن کنجد برای موهای وز

روغن کنجد (Sesame oil)، وز شدن موها را کاهش داده و همچنین از موخوره و شکاف انتهایی موها، پیشگیری می‌کند. طبق گفته کارشناسان، این روغن سرشار از ویتامین B1، کلسیم، مس، فسفر، آهن، منیزیم، منگنز و روی است.

3 روغن بادام ، مناسب انواع مو

در مطالب قبلی درباره پروتئین تراپی مو چیست؟ مراحل انجام، فواید و عوارض آن آموزش دادیم. روغن بادام (Almond oil) نیز سرشار از تمامی مواد و ویتامینهای خوب است. ترکیب ویتامین E، اسیدهای چرب، پروتئین و منیزیم در بادام، موهای محکم و قوی را برای شما تضمین خواهد کرد.
همچنین روغن بادام به عنوان یک مرطوب کننده عالی، موهای ما را انعطاف پذیر کرده و آنها را صاف و لخت می‌کند.
روغن موی بادام؛ یک داروی طبیعی همه جانبه عالی برای مو است و تقریبا روی انواع مو از جمله موهای آسیب دیده یا نازک به خوبی اعمال می‌شود.

4 روغن جابوراندی برای رشد مو

جابوراندی؛ گیاهی از جنگلهای استوایی آمریکای جنوبی می‌باشد که به طور گسترده ای در انواع شامپوها و ژلهای تقویت مو وجود دارد! روغن جابوراندی (Jaborandi oil)، در مقایسه با دیگر روغنهای گیاهی حتی به رشد مو و جلوگیری از ریزش موی مردانه نیز کمک میکند.

5 روغن آرگان برای تقویت مو

روغن آرگان (Argan oil) که معمولا به عنوان روغن مراکشی نیز شناخته می‌شود، سرشار از ویتامین A، C، E، آنتی اکسیدان ها و اسیدهای چرب و امگا 3 می‌باشد. با اختلاف، روغن آرگان؛ یکی از بهترین روغنهای تقویتی برای انواع مو در دنیا است.
در مورد خواص روغن آرگان برای مو و فواید روغن آرگان برای پوست در این سری مطالب از مجله وقت مد به صورت کامل شرح داده شده است.

6 روغن مورینگا بهترین روغن مو برای موهای خشک

روغن مورینگا (Moringa oil) برای موهای خشک بسیار مناسب است. این روغن از دانه های گیاهی درخت (Moringa) در هیمالیا استخراج میگردد.

روغن گیاهی مورینگا؛ حاوی اسید اولئیک است که آن را به یک مرطوب کننده خوب برای مو تبدیل میکند. معمولا استفاده از روغن مورینگا به همراه روغن بادام توصیه میشود.

7 روغن آووکادو مناسب برای موخوره

آووکادو؛ میوه ای لذیذ و خوشمزه است. این میوه حاوی چربی، خواص آنتی اکسیدانی، ضد التهابی و مواد معدنی بوده و به همین علت برای پوست و مو بسیار مناسب است. روغن آووکادو (Avocado Oil)، میتواند به کاهش موخوره و در عین حال رشد و درخشندگی موهای ما کمک کند.

روغن زیتون برای انواع مو

روغن زیتون به طور معمول در رنگ زرد و یا سبز روشن بوده و به طور طبیعی با فشار دادن زیتون؛ تهیه می‌شود. این روغن گیاهی مو؛ غالبا در منطقه مدیترانه به ویژه اسپانیا و ایتالیا وجود دارد. از جمله فواید روغن زیتون برای مو، این سات که روغن زیتون (Olive Oil) سرشار از اسیدهای چرب و آنتی اکسیدان است.

روغن کرچک ، بهترین روغن مو مناسب موهای نازک

روغن کرچک (Castor oil)؛ برای تقویت و رشد مو گزینه خیلی مناسبی است. همچنین از آن میتوان بر روی مژه ها و ناخن ها نیز استفاده کرد. توجه داشته باشید که این روغن گیاهی مو، بافت چربی دارد و با ترکیب شدن با یک روغن دیگر راحت تر استفاده خواهد شد.

10 روغن خردل برای نگهداری از مو

در کشور هندوستان، روغن خردل برای پخت و پز غذاهای تند استفاده میشود. روغن خردل (Mustard oil) را از دانه های موجود در گیاه خردل تهیه میکنند. از این روغن برای نگهداری و مراقبت از مو در هندوستان بهره میگیرند. خردل برای پوست و موی شما؛ خاصیت درمانی دارد.

منبع: https://vaghtemod.ir/4492/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha