حریق گسترده‌ای که یک انبار بزرگ لوازم یدکی موتورسیکلت در میدان رازی(گمرک) را دربرگرفته بود، با تلاش آتش‌نشانان مهار شد. این حادثه حدود ساعت 11:34به آتش‌نشانی پایتخت اعلام شد.

حریق گسترده در انبار 3هزار متری

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه همشهری، محل حادثه یک انبار بزرگ لوازم یدکی موتورسیکلت و مسقف بود که داخل آن به غرفه‌ها و انبارهای کوچک و بزرگ تبدیل شده بود. هر انبار از طریق فنس از انبار مجاور جدا شده و همین باعث گسترش سریع آتش‌سوزی به سراسر انبار شده بود.سیدجلال ملکی، سخنگوی آتش‌نشانی در این‌باره گفت: نخستین تیم آتش‌نشانی ظرف 3دقیقه به محل حادثه رسید. انبار محل حادثه بیش از 3هزار متر وسعت داشت و این در حالی بود که حریق به سرعت آنجا را دربرگرفته بود. آتش از در و دیوار به بیرون زبانه می‌کشید و بخش زیادی از سقف انبار به‌دلیل حریق فرو ریخته بود. این در حالی بود که داخل انبار حجم زیادی لوازم یدکی موتورسیکلت وجود داشت و بخشی از آنها طعمه حریق قرار گرفته بود.


وی ادامه داد: در بخش جنوبی انبار، ساختمان‌های مسکونی بود که آتش در حال سرایت به آنجا بود. به همین دلیل با دستور فرمانده آتش‌نشانی، ساکنان این خانه‌ها به سرعت تخلیه شدند. این در حالی بود که تیم‌های حاضر در محل به چند گروه تقسیم شدند و عملیات اطفای حریق شروع شد.
به‌گفته ملکی، هر چند حجم آتش‌سوزی بسیار گسترده و عظیم بود اما با تلاش نفسگیر آتش‌نشانان، حریق مهار شد و تیم‌های آتش‌نشانی پس از آن سرگرم لکه‌گیری و انتقال کالاها برای شناسایی آتش‌های پنهان و خاموش‌کردن آنها شدند.



5هشدار در یک سال


انبار بزرگ لوازم یدکی که دیروز طعمه‌ حریق شد، همانند بسیاری از ساختمان‌های حادثه‌ساز دیگر در پایتخت، از مکان‌های خطرناک به شمار می‌رفت به‌طوری که به‌گفته ملکی، سال گذشته آتش‌نشانان 5بار این انبار را بازدید کردند و هر 5بار برای آن اخطار ناایمنی صادر کردند که این اخطارها در زمینه مقاوم‌سازی‌ سازه‌ها، اصلاح نوع چیدمان کالا، سقف‌ها و سیستم‌های اطفای حریق بود. به‌طور مثال اگر انبارها و غرفه‌های داخلی به جای فنس با استفاده از دیوار مقاوم از هم جدا شده بودند، همین دیوار باعث می‌شد که آتش‌سوزی در یک نقطه بماند و به نقاط دیگر سرایت نکند.



مصدومیت ۱۷ نفر


سرپرست اورژانس استان تهران نیز با اشاره به مصدومیت ۱۷نفر در این حادثه ازجمله 2 آتش‌نشان و 2 عابرپیاده گفت: وقوع حادثه آتش‌سوزی در این محل حوالی ساعت ۱۱:۳۰ به سامانه ۱۱۵ اورژانس تهران اطلاع داده شد که در مجموع 6 دستگاه آمبولانس، 5 دستگاه موتورلانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس به محل حادثه واقع در خیابان مولوی، محدوده میدان رازی اعزام شد.وی ادامه داد: ۱۷نفر در این حادثه دچار آسیب‌دیدگی شدند که 8 نفرشان به مراکز درمانی منتقل شده و بقیه خدمات درمانی را در محل دریافت کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha