متخصص قلب و عروق، فلوشیپ فوق تخصص آنژیوپلاستی گفت: بهتر است بیماران یا حتی اگر جوان‌ها با این مشکلات روبه رو هستند، حتماً به پزشک متخصص مراجعه کنند. این‌ها از نظر قلبی چکاب کامل می‌شوند و همچنین از نظر آزمایش‌ها، سطح کلسترول، چربی دور قلب، عروق قلب، دریچه‌های قلب و عضله قلب مورد بررسی قرار می‌گیرند.

جلوگیری از بیماری‌های قلبی و خطرات احتمالی دیگر

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازفارس، عبدالوهاب برادران، متخصص قلب و عروق، فلوشیپ فوق تخصص آنژیوپلاستی در خصوص آریتمی قلب بیان کرد: آریتمی یعنی یک احساس ناخوشایند از قلب که در واقع تپش قلب محسوب می‌شود. مثلاً، بعضی‌ها می‌گویند که قلبشان خیلی می‌کوبد یا خیلی تند، کند یا نا منظم است. این شرح حالیست که ما فکر می‌کنیم که ممکن است منشأ آن از آریتمی باشد، ما قلب را مورد بررسی قرار می‌دهیم تا به تشخیص برسیم.

وی ادامه داد: آریتمی بیماری نیست که شیوع زیادی داشته باشد، اما بیماران عزیزمان به خصوص اگر فاکتورهای خطر بیماری‌های قلبی مثل؛ وزن بالا، بی‌تحرکی، سیگار کشیدن، سابقه خانوداگی بیماری‌های قلبی ائم از سکته‌های قلبی، سکته‌های مغزی، عمل قلب باز داشته باشند و همچنین استنت‌های قلبی در بستگان درجه یک، در جنس مرد زیر سن ۵۵ سال، در جنس زن زیر سن ۶۵ و اگر قند، فشار، چربی داشته باشند، حتماً باید به پزشک مراجعه کنند و از خطرات احتمالی دیگر جلوگیری کنند.

متخصص قلب و عروق، فلوشیپ فوق تخصص آنژیوپلاستی عنوان کرد: بهتر است بیماران یا حتی اگر جوان‌ها با این مشکلات روبه رو هستند، حتماً به پزشک متخصص مراجعه کنند. این‌ها از نظر قلبی چکاب کامل می‌شوند و همچنین از نظر آزمایش‌ها، سطح کلسترول، چربی دور قلب، عروق قلب، دریچه‌های قلب و عضله قلب مورد بررسی قرار می‌گیرند.

وی درباره دستگاه هولتر قلب اشاره کرد: اگر در این موارد که ذکر شد و در تست‌ها بررسی مشخص نشد، ما یک تستی را از این عزیزان خواهیم گرفت بنام \"هولتر قلب یا ریتم\" در واقع هولتر قلب دستگاه کوچکی است که برای ثبت آریتمی‌های قلبی استفاده می‌شود و این دستگاه حداقل ۲۴ ساعت بر روی بدن افراد نصب می‌شود و برای تشخیص اختلالات هدایتی قلب به کار می‌رود.

برادران متخصص قلب و عروق تصریح کرد: اگر شما خواستار این هستید که ۶۰ الی ۸۰ سالگی سالمی را تجربه کنید و سرپا و سرزنده باشید، الان باید شروع کنید. مانند یک سرمایه‌گذاری می‌ماند که بعدها برداشت خواهیم کرد. اگر توجه نداشته باشیم و رعایت نکنیم، آن موقع دیگر نمی‌شود کاری کرد و تا وقتی جوان هستیم باید رعایت کنیم.

عبدالوهاب برادران تأکید کرد: حتماً توجه به کاهش مصرف نمک و تغذیه مناسب داشته باشیم و از کربوهیدرات‌ها و شیرینی‌ها کمتر مصرف کنیم و همچنین روزی نیم ساعت پیاده روی را در برنامه کاری داشته باشیم.

متخصص قلب و عروق، فلوشیپ فوق تخصص آنژیوپلاستی خاطرنشان کرد: آقایان در ایران بالای سن ۳۵ سالگی و خانم‌ها بالای سن ۴۵ سالگی، حتماً از نظر عروق قلب، باید بررسی شوند. و هر دردی در ناحیه سینه از چانه تا ناف از نظر قلبی مهم است.

این متخصص قلب و عروق در پایان یادآور شد: مهم‌ترین مسأله شرح حالی است که باید بررسی شود که آیا درد مربوطه، ارتباط با فعالیت شخص دارد، درد لحظه‌ایست یا طولانیست و بعد از این مراحل باید تست‌هایی مانند، تست اکو و تست ورزش صورت بگیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha