عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: طی تماسی که از وزارت جهاد کشاورزی با من گرفته شد اعلام کردند که واردات مرغ از بلاروس به کلی منتفی شده است.

توزیع گندم و برنج آلوده خارجی در بازار/ جلوی واردات مرغ های آلوده گرفته شد؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا، جلال محمودزاده عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در پاسخ به سوالی درخصوص توییت اخیر خود درخصوص واردات مرغ های "احتمالا آلوده" از بلاروس، گفت: در گذشته یک آماری داشتیم که طی یکی-دو سال گذشته و در چند محموله حدود ۳ میلیون تن گندم از روسیه وارد کرده بودند که آلودگی سرب آن بالا بود، این را ما تذکر لازم را دادم اما در آن زمان این را از بنادر ترخیص کرده بودند و علیرغم اینکه برای جلوگیری از دپو شدن در گمرک وزارت بهداشت به صورت موقت مجوز ترخیص داده بودند و اعلام کرده بود اجازه مصرف انسانی نیست، آن را توزیع کرده بودند در سیلوهای مختلف کشور و قاطی شده بود با سایر گندم‌های کشور و در اثر این قاطی شدن درصد سرب آن پایین آمد.

وی ادامه داد: همچنین در رابطه با برنج های آلوده هم برنج آلوده به آرسنیک در یکی دو سال گذشته خیلی از هند وارد شد یک تعداد از این محموله ها را برگشت دادند و تعدادی از این محموله ها هم از نظارت خارج و وارد بازار شده بود که ما در کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی تذکرات و هشدارهای لازم را مطرح کردیم.

محموزاده در ادامه به مساله واردات مرغ اشاره کرد و ابراز داشت: اخیرا در رابطه با مرغ یک بحثی مطرح شد که این‌ها دارند مرغ آلوده از بلاروس وارد می‌کنند، یعنی درصدد هستند و هنوز وارد نکردند، در این زمینه یک بحث هایی وجود داشت.

وی افزود: خوشبختانه بعد از انتشار این توییت صبح امروز از وزارت جهاد کشاورزی با من تماس گرفتند و اعلام کردند که نامه‌اش را هم می‌نویسیم و کتباً اعلام می‌کنیم که واردات مرغ از بلاروس به کلی منتفی است.

نماینده مردم مهاباد در مجلس تصریح کرد: قصد دارم دقایقی دیگر توییت دیگری منتشر کنم و از این اقدام تشکر کنم، که علیرغم بی‌توجهی به تذکرهای قبلی ما در گذشته و در رابطه با سایرکالاها، خوشبختانه این اولین بار است که وزارت جهاد کشاورزی نسبت به چنین تذکری واکنش مثبت نشان داده و اعلام کرده است که بحث واردات مرغ از بلاروس منتفی شده است.

وی در پایان گفت: دوستان در وزارت جهاد کشاورزی به من گفتند که نامه‌اش را هم می‌نویسند و به کمیسیون اعلام می‌دارند که واردات منتفی شده و این جای امیدواری دارد که برای نخستین بار گوش شنوایی نسبت به تذکرات وجود داشت.

لازم به ذکر است، محمودزاده روز گذشته با انتشار متنی در حساب کاربری خود در توئیتر از تلاش دولت برای واردات مرغ‌های "احتمالا آلوده" خبر داده بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha