معاون پرستاری وزارت بهداشت جزئیات برگزاری آزمون استخدامی وزرات بهداشت برای جذب پرستاران را تشریح کرد.

برگزاری آزمون استخدامی پرستاران؛ تیرماه / امتیاز ویژه برای پرستاران دوران کرونا

به گزارش سلامت نیوز، دکتر عباس عبادی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آخرین اخبار از آزمون استخدامی وزارت بهداشت در زمینه جذب نیروهای پرستاری،‌ گفت: سهمیه‌بندی هر استان و هر بیمارستان برای استخدام به تفکیک به دانشگاه‌های علوم پزشکی اعلام شده است و در حال آماده سازی دفترچه برای استخدام هستیم.

وی افزود: طبق قرار نهایتا تا پایان خردادماه دفترچه آزمون منتشر می‌شود و در نهایت ان‌شاءالله آزمون نیز در تیرماه برگزار خواهد شد.

معاون پرستاری وزارت بهداشت،‌ تصریح کرد: سهمیه‌ای که سازمان امور استخدامی کشور داده است بر اساس توسعه تخت‌های بیمارستانی بوده است؛ یعنی اگر جایی بیمارستان و پروژه جدیدی افتتاح شده باشد، حتما نیرو در نظر گرفته شده است؛ به همین دلیل ممکن است در نقاطی از کشور اگر توسعه تخت هم نداشته باشیم، ظرفیتی هم داده نشده باشد.

او تاکید کرد: بعد از برگزاری آزمون بر اساس نمراتی که هر پرستار کسب کرده است و امتیازاتی که پرستاران شاغل در زمان کرونا به دست آورده بودند، محاسبات انجام می‌شود و سپس فرایند گزینش انجام می‌شود. سقف امتیازات در کمیته منابع انسانی بر اساس میزان فعالیت پرستار در زمان کرونا و بخشی که در آن فعال بوده است، پیش‌بینی خواهد شد، در دوره قبلی سقف امتیازات عدد ۲۰ بود.

عبادی ادامه داد: یک سری افراد نفرات اصلی و برخی دیگر نفرات ذخیره هستند که زمانی که نفرات اصلی منصرف شوند و یا فرایند گزینش آنها به خوبی انجام نشود از نفرات ذخیره استفاده می‌شود.

وی افزود: اگر آزمون تیرماه برگزار شود گزینش هم معمولا تا ۸ تا ۱۲ هفته بعد انجام می‌شود و پیش‌بینی ما این است که تا مهرماه پرستاران جدید سر کار خود بیایند.

او درباره نوع قرارداد این پرستاران تازه به کارگیری شده،‌ توضیح داد: این پرستاران ابتدا استخدام پیمانی می‌شوند و بین شش ماه تا یک سال هم زمان می‌برد تا رسمی_آزمایشی و سپس رسمی قطعی شوند.

وی در خاتمه تاکید کرد: ۲۵ هزار نفر مجوز استخدامی پیگیری شده است که از این تعداد ۵۰ درصد سهم گروه پرستاری است و ۸۸۸۰ نفر پرستار مستقیم در بخش درمان، ۳۵۰۰ نفر در اورژانس‌های پیش بیمارستانی و ۲۷۰ نفر همکار بهیار در این دوره بعد از سال‌ها استخدام خواهند شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha