دوشنبه ۱۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۳
کد خبر: 355992

یک پزشک تعداد دفعات شستن مو در هفته را برای جلوگیری از ریزش مو توضیح داده است.

چند بار در هفته حمام کنیم تا موهایمان نریزد؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران از اکسپرس انسان روزانه بین ۵۰ تا ۱۰۰ تار مو از دست می‌دهد و موهای جدید جایگزین آن‌ها می‌شود. با این حال، گاهی اوقات ریزش مو غیر طبیعی است و ممکن است باعث نگرانی شود.

در واقع، ریزش مو به ندرت نشانه‌ای از چیزی جدی است، اما می‌تواند از نظر روانی بر فرد تأثیر بگذارد. دکتر امیر خان، پزشک روس در گفتگو با شبکه ITV، تصریح کرده است که نحوه مراقبت از موها می‌تواند عاملی برای ریزش مو باشد.

این پزشک گفت: "ما حدود ۱۰۰۰۰۰ تار مو روی سرمان داریم و روزانه بین ۵۰ تا ۱۰۰ تار مو از دست می‌دهیم؛ اما، چون رشد طبیعی مو وجود دارد، بنابراین به آن اهمیت نمی‌دهیم یا متوجه آن نمی‌شویم. اما برای برخی افراد ریزش مو می‌تواند واقعا استرس زا باشد. علائم و نشانه‌هایی که در این خصوص باید به آن‌ها توجه کنید عبارتند از: عقب نشینی خط مو، لکه‌های طاسی، خارش و التهاب پوست سر. همه این موارد می‌تواند نشان دهنده این باشد که شما بیش از حد معمول موهای خود را از دست می‌دهید.

علل احتمالی زیادی برای ریزش مو وجود دارد، به گونه‌ای که هورمون‌ها نقش زیادی در این روند دارند. در حالی که تأثیرگذاری بر برخی از عوامل ممکن است دشوار باشد، برخی دیگر به راحتی قابل تغییر هستند.

دکتر امیر خان با اشاره به اینکه نحوه شستن موهایمان ممکن است نقش مهمی در این زمینه داشته باشد، گفت: "کارهای ساده‌ای وجود دارد که همه ما می‌توانیم انجام دهیم - به این فکر کنید که چند بار موهای خود را می‌شویید. نباید بیش از یک بار در روز این کار را انجام دهید؛ چرا که شستن موها روغن‌های محافظ طبیعی آن را از بین می‌برد. در واقع متخصصان می‌گویند: نباید بیش از دو یا سه بار در هفته موهای خود را بشویید".

فاکتور مهم دیگر برای شستن موها دمای آب است

بسیاری توصیه می‌کنند که موها را با آب سرد بشویید تا درخشندگی بی عیب و نقص داشته باشید. با این حال دکتر امیر خان توصیه کرد که از دمای زیاد استفاده نکنیم و توضیح داد: "از آب بسیار گرم و بسیار سرد باید پرهیز کرد که هر دو به مو آسیب می‌رسانند و می‌توانند یک بار دیگر چربی مو را از بین ببرند و آن را ضعیف کنند"؛ و در آخر این که مراقبت از موهای شما نباید حاوی مقدار زیادی گرما یا مواد شیمیایی سنگین باشد. دکتر امیر خان می‌گوید: "تعداد دفعاتی که موهایتان را سشوار می‌کنید، حالت دادن به موها یا استفاده از مواد شیمیایی بسیار قوی روی موهایتان را محدود کنید".

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha