تاب ‌آوری در ام‌ اس از جمله موضوع های مهم در بحث بیماران مبتلا به ام اس و افرادی است که از آنها مراقبت می کنند.

راههای ارتقاء تاب آوری بیماران مبتلا به ام اس

اگر به ام اس مبتلا هستید یا از کسی که به آن مبتلا است مراقبت می کنید، مددکاری اجتماعی بیماران MS می تواند به شما کمک کند.

مراقبت اجتماعی طیف وسیعی از حمایت های عملی را پوشش می دهد. چالش های جسمی، عاطفی، شناختی، روانی و معنوی زندگی با این بیماری برای افراد مبتلا به مولتیپل اسکلروزیس و خانواده هایشان ممکن است طاقت فرسا باشد.

در برخی موارد ممکن است احساس کنید که چالش های زندگی با یک بیماری مزمن روز به روز سخت تر می شود.

اما بسیاری از افرادی که با بیماری ‌های مزمن از جمله ام ‌اس زندگی می‌ کنند، آموخته ‌اند که انجام رفتارهایی که تاب ‌آوری در ام‌ اس را تقویت می ‌کنند، نه تنها راز مقابله با این بیماری، بلکه شکوفایی با آن است.

انعطاف ‌پذیری به ایجاد ذهنیتی از رشد کمک می‌ کند و موانع را به ‌عنوان چالش به ‌جای تهدید در نظر می ‌گیرد.

راههای ارتقاء تاب آوری بیماران مبتلا به ام اس
تاب ‌آوری در ام‌ اس

راههای ارتقاء تاب آوری بیماران مبتلا به ام اس

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که بیماران مولتیپل اسکلروزیس (MS) با انعطاف‌پذیری روان ‌شناختی بیشتر (توانایی بهتری برای کنار آمدن با مشکلات و بهبود سریع آنها) تمایل دارند سطوح بالاتری از عملکرد اجتماعی و شغلی داشته باشند.

تاب ‌آوری در ام‌ اس با تعدادی کارکرد از جمله روابط، ارتباطات، فعالیت های اجتماعی و سرگرمی و مهارت های زندگی مرتبط است.

محققان با تأکید بر نیاز به مطالعات بیشتر نوشتند: «مداخلاتی که سطوح انعطاف‌پذیری روانی را در میان بیماران مبتلا به بیماری ‌های مزمن بهبود می ‌بخشد، می ‌تواند اثرات منفی علائم مرتبط با بیماری را بر عملکردهای اجتماعی و حرفه‌ ای کاهش دهد.»

راههای ارتقاء تاب آوری بیماران مبتلا به ام اس
راههای ارتقاء تاب آوری بیماران مبتلا به ام اس

زندگی شاد با MS

برای افراد مبتلا به ام اس یا سایر بیماری های مزمن، چالش ها و استرس های روزانه زیادی وجود دارد. این چالش ها بر رفاه و کیفیت زندگی افراد تأثیر می گذارد.

علاوه بر مدیریت محدودیت ‌های فیزیکی و درد، بیماران با چالش ‌های عاطفی مرتبط با عدم اطمینان از زندگی با یک بیماری مزمن و از دست دادن استقلال مواجه می‌ شوند.

مددکاری اجتماعی بیماران MS به توانایی فرد برای کنار آمدن با ناملایمات و پس زدن آنها کمک می کند. این شامل تعدادی از عوامل مختلف از جمله خوش بینی، عزت نفس، و احساس کنترل و توانایی است.

به گفته محققان، تحقیقات نشان می ‌دهد که بیماران مزمن با انعطاف‌پذیری بالاتر، کیفیت زندگی بهتر، مشکلات سلامت روانی کمتر و بهبودی فیزیکی سریع ‌تر از شکست ‌ها دارند.

مطالعات کمی به طور خاص به توانمندسازی مبتلایان msپرداخته‌ اند. تحقیقات نشان می ‌دهد که خوش ‌بینی یا یافتن سود (دید مثبت در میان ناملایمات) ممکن است به بیماران ام‌ اس کمک کند تا زندگی شاد با ام اس را تجربه کنند.

در میان بیماران ام اس، تاب آوری روانشناختی پیش بینی کننده قابل توجهی برای عملکرد اجتماعی بهتر است. همانطور که در روابط، ارتباطات، فعالیت های اجتماعی، فعالیت های سرگرمی و مهارت های زندگی دیده می شود.

  • منبع: مقاله تاب آوری در ام اس
  • سایت https://multiplesclerosisnewstoday-com
  • به قلم دکتر لیندزی شاپیرو | ترجمه: جواد طلسچی یکتا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha