سلامت نیوز: فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور درباره ماجرای منع ورود نوجوان همیار محیط زیست به مناطق چهارگانه گفت:« برای ایشان محدودیت موردی اعمال نشده؛ بلکه جاهایی که همه می روند قطعا ایشان هم می توانند بروند و مناطقی که برای افراد غیرمحیط بان ممنوع است محدودیت گذاشته شده است و دلیل آن نیز حفاظت از سلامتی ایشان است.»

محدودیت موردی نبوده و برای حفاظت از نوجوان همیار است

به گزارش سلامت نیوز جمشید محبت خانی فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور در گفت وگو با سلامت نیوز درباره منع ورود نوجوان همیار محیط زیست به مناطق چهارگانه گفت:« آقای جغتایی همیار محیط بان ماست و دو سال پیش به او کارت همیاری داده ایم. ایشان نوجوان توانمندی است که از فعالیت های محیط زیستی اش تقدیر می کنیم؛ اما محدودیتی که بیان شد به خاطر حفظ ایشان از خطرهایی که در مناطق حفاظتی و پارک های ملی وجود دارد بوده که در دستورالعمل های مناطق ما نیز هست.»

او افزود:« چند روز پیش تصاویری از او در فضای مجازی دیدم که همراه محیط بان ها سوار قایق موتوری شده بود. اگر خدای ناکرده اتفاقی برای ایشان بیفتد از نظر قانونی چه کسی پاسخگو خواهد بود؟»

سرهنگ محبت خانی همچنین گفت که هیچ حکم کتبی در این باره داده نشده و فقط شفاها به فرماندهان یگان حفاظت محیط زیست دستور داده است.

او با اشاره به اینکه "ما به 80 میلیون محیط بان" اعتقاد داریم گفت:« در مناطق چهارگانه انبار سلاح داریم و انواع خطرها در نقاطی که محیط بان ها تردد می کنند و یا به ماموریت می روند هست؛ همین چندی پیش در یکی از استان ها، محیط بان مان همراه یکی از همیاران محیط بان شهید شدند. محیط بان را توانستیم احراز شهادت کنیم؛ اما همیار را نه. همیاران حتی بیمه هم نیستند و همین باعث می شود سازمان، محدودیت هایی را برای تردد در مناطق بگذارد.»

محبت خانی با تاکید بر اینکه مسوولیت جان افراد در مناطق ما بر عهده ماست گفت:« برای ایشان محدودیت موردی اعمال نشده؛ بلکه جاهایی که همه می روند قطعا ایشان هم می توانند بروند و مناطقی که برای افراد غیرمحیط بان ممنوع است محدودیت گذاشته شده است و دلیل آن نیز حفاظت از سلامتی ایشان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha