از جمله ویژگی‌های مهم هتل های کیش که به ارتقا گردشگری سلامت در کیش کمک می‌کند، می‌توان به وجود بهترین هتل‌های کشور، جاذبه‌های طبیعی محبوب و آب‌وهوای گرم و استوایی اشاره کرد. امیدواریم در آینده، شاهد پیشرفت بیشتر این جزیره کوچک اما طلایی در زمینه درمانی باشیم.

درباره گردشگری سلامت در کیش بیشتر بدانید

آیا با دهکده سلامت در ایران آشنا هستید؟ جزیره زیبای کیش، با دارا بودن چندین بیمارستان مجهز و پیشرفته و نیز جاذبه‌های درمانی مختلفی همچون مناطق ورزشی، منابع گیاهان درمانی و حوضچه آب‌های معدنی، تبدیل به یکی از دهکده‌های بزرگ سلامت در کشور شده است. گردشگری سلامت در کیش باتوجه‌به پتانسیل بالای این جزیره در جذب توریست جهانی، اکنون به یکی از پررونق‌ترین بخش‌های توریستی جنوب کشور تبدیل شده است. مزیت عمده گردشگری سلامت در کیش، وجود ده‌ها هتل لوکس در نزدیکی مراکز درمانی است که از جمله آنها می‌توان به هتل لیلیوم کیش اشاره کرد. در ادامه این مقاله، بیشتر با گردشگری سلامت در جزیره کیش آشنا خواهید شد.

گردشگری سلامت در کیش؛ همه‌چیز درباره قطب درمانی خلیج فارس

بسیاری از مردم دنیا برای طی کردن روند درمانی خود، ترجیح می‌دهند به مجهزترین مراکز درمانی مراجعه کنند. فرقی نمی‌کند این بیمارستان در کشور خودشان باشد یا در جای دیگری از دنیا؛ مهم این است که روند درمانی به‌خوبی طی شود و همه امکانات رفاهی و بهداشتی دراختیار آنها قرار داده شود. این شرایط در حال حاضر، باعث شکل‌گیری فصل جدیدی از گردشگری به نام گردشگری سلامت شده است که کشور ما با وجود جزیره زیبای کیش، در صدر بهترین کشورهای دنیا در این زمینه قرار گرفته است.

درمان گردشگری سلامت یا مدیسین توریسم سبب می‌شود شما به راحتی بتوانید از تجهیزات و تسهیلات پیشرفته پزشکی و مراکز بهداشتی و درمانی فراوان، داروها و خدمات پزشکی ارزان قیمت در کیش برخوردار شوید.

کیفیت بالای هوا و منابع غنی گیاهی در کیش به همراه تورهای پیاده‌روی، فعالیت‌های ورزشی، گردش در طبیعت و بازدید از معماری بومی، از جمله مزایای این نوع گردشگری سلامت است که می‌تواند به بهبود روانی و بدنی شما کمک کند.

هتل‌ها، بیمارستان‌ها، کلینیک‌ها و مراکز بهداشتی فراوان در کیش به شما اجازه می‌دهند تا برنامه‌ریزی مناسبی برای سفر درمانی و سلامت داشته باشید. از جمله این تسهیلات می‌توان به مراکز درمان روانی و اعصاب، فیزیوتراپی و کاردیولوژی و حتی جراحی پلاستیک اشاره کرد. در ادامه با چند مورد از بهترین بیمارستان‌ها و مراکز درمانی کیش اشنا خواهید شد.

بیمارستان شبانه‌روزی کیش؛ بزرگ‌ترین بیمارستان عمومی کیش

درباره گردشگری سلامت در کیش بیشتر بدانید

بیمارستان شبانه‌روزی کیش را می‌توان یکی از بهترین مراکز درمانی در حوزه گردشگری سلامت در کیش دانست. این بیمارستان دارای بخش‌های مختلفی از جمله CSR، ICU و سی سی یو است و همچنین در آن، اتاق‌های ایزوله و بخش‌های مختلف عمل جراحی برای خدمات رسانی به بیماران آماده شده است.

از جمله خدماتی که بیمارستان کیش به گردشگران درمانی یا بیماران بین‌المللی ارائه می‌کند، می‌توان به قلب و عروق، روان‌پزشکی، اطفال، مغز و اعصاب، ارتوپدی، دندان‌پزشکی، جراحی عمومی، قد و پوست و مو، کلیه، ریه و غیره اشاره کرد. بعضی از تجهیزات موجود در این بیمارستان، همچون تجهیزات دیالیز، بسیار پیشرفته و گران هستند؛ شاید به همین دلیل است که این بیمارستان، به‌عنوان مقصد درمانی بسیاری از مردم حاشیه خلیج‌فارس شناخته می‌شود. این بیمارستان در منطقه 600 دستگاه کیش واقع شده است و از جمله نزدیک‌ترین هتل‌ها به آن، می‌توان به هتل ارم کیش اشاره کرد.

مرکز بهداشت و درمان بوعلی؛ پوشش انواع بیمه و درمان کم‌هزینه

درباره گردشگری سلامت در کیش بیشتر بدانید

یکی از نگرانی‌های اغلب گردشگران حوزه سلامت، هزینه‌های سرسام‌آور درمانی است که بسیاری از گردشگران را با مشکل مواجه می‌کند. مرکز بهداشت و درمان بوعلی کیش، یکی از مراکز درمانی مجهز در حوزه گردشگری سلامت در کیش است و از تمام بیمه‌های معروف کشور، پشتیبانی می‌کند.

در این مرکز درمانی، خدماتی همچون مراقبت‌های دهان و دندان، آموزش و مشاوره تعذیه، مراقبت‌های دوران بارداری، واکسیناسیون، بیماری‌های زنان، مامایی، مشاوره‌های روان‌شناسی و غیره با کمترین هزینه ارائه می‌شود.

این بیمارستان در نزدیکی بوستان گلستان و در خیابان اقبال واقع شده است. البته این نکته را فراموش نکنید که این مرکز درمانی برای خدمات اورژانس مناسب نیست و بهتر است برای اورژانس به دیگر کلینیک‌های اورژانسی مراجعه کنید.

مرکز توسعه سلامت؛ درمان در مرکز شهر کیش

درباره گردشگری سلامت در کیش بیشتر بدانید

یکی دیگر از بهترین مراکز گردشگری سلامت در کیش، مرکز توسعه و سلامت است. این مرکز، جزو محبوب‌ترین مراکز درمانی از نظر توریست‌ها و تورهای گردشگری است. مرکز توسعه و سلامت کیش، شبانه‌روزی فعالیت می‌کند. این مرکز در مقابل بازار پردیس یک و در بلوک 6 واقع شده است.

از جمله خدماتی که در این مرکز ارائه می‌شود می‌توان به آزمایش hiv و مشاوره‌های تخصصی آن، انجام آزمایش مشمولان سربازی، تزریق واکسن هاری و آزمایش بیماری‌های مالاریا و سل اشاره کرد. مرکز توسعه و سلامت کیش، جزو برنامه‌های مهم جزیره در راستای تبدیل شدن کیش به دهکده سلامت کشور است. بسیاری از گردشگران در دنیا و خصوصاً کشورهای عربی خلیج‌فارس ترجیح می‌دهند که برای دریافت خدمات پزشکی این مرکز و سایر مراکز درمانی کیش به ایران سفر کنند. خوشبختانه وجود این مراکز به اقتصاد بومی کیش نیز کمک زیادی کرده است.

سایر مراکز گردشگری سلامت در کیش که نباید از دست دهید

علاوه بر بیمارستان‌ها، در کیش جاهای دیگری نیز وجود دارند که می‌توانند به گردشگری سلامت کمک کنند؛ برای مثال، مراکز استراحت و تفریح زیادی در کیش وجود دارد که مقصد عالی برای تعطیلات آرامش‌بخش و استراحت درمانی هستند. از جمله این مراکز می‌توان به پارک‌های طبیعی کیش و مناطق سرسبز ناخ اشاره کرد.

علاوه بر این، مراکز اسپا و تناسب اندام نیز در کیش، خدمات درمانی مانند فیزیوتراپی و تمرینات ویژه بهداشتی را ارائه می‌دهند. از عملکردهای رایج گردشگری سلامت در کیش، می‌توان به کلینیک‌های زیبایی و تناسب اندام اشاره کرد؛ در کنار این، مراکز استفاده از گیاهان دارویی و ارگانیک نیز وجود دارد که همراه با خدمات پزشکی مدرن، به دنبال اجرای روش‌های سنتی درمان هستند.

کلام آخر؛ فقط یک قدم تا قطب درمانی خلیج فارس

در پایان خوب است بدانید که تا تبدیل شدن جزیره کیش به قطب درمانی خلیج فارس و حتی آسیا، راه زیادی در پیش نداریم؛ پتانسیل بالای کیش، این جزیره را به مکانی مناسب برای توسعه مراکز درمانی تبدیل کرده است. از جمله ویژگی‌های مهم این جزیره که به ارتقا گردشگری سلامت در کیش کمک می‌کند، می‌توان به وجود بهترین هتل‌های کشور، جاذبه‌های طبیعی محبوب و آب‌وهوای گرم و استوایی اشاره کرد. امیدواریم در آینده، شاهد پیشرفت بیشتر این جزیره کوچک اما طلایی در زمینه درمانی باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha