یکشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۹
کد خبر: 356524

این وسیله که برای اندازه‌گیری جریان خون در سر به صورت 24 ساعته استفاده می شود، می‌تواند علائمی مانند سرگیجه و احساس غش کردن را زودتر درک کرده و تشخیص دهد.

این تکنولوژی غش کردن را پیش‌بینی می کند

به گزارش سلامت نیوز به نقل از هلث نیوز، STAT Health دستگاه جدیدی را معرفی کرد که توسط محققان دانشگاه جانز هاپکینز، بریگام و زنان و دانشکده پزشکی هاروارد ساخته شده است که ممکن است چند دقیقه قبل از وقوع، غش کردن را پیش‌بینی کند. با این حال، این پوشیدنی داخل گوش هنوز توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) به عنوان یک محصول سلامتی تایید نشده است.

سرگیجه، مه مغزی، سردرد، غش کردن و خستگی هنگام ایستادن در افراد مبتلا به بیماری هایی مانند کووید طولانی، سندرم تاکی کاردی ارتواستاتیک وضعیتی (POTS) و آنسفالومیلیت میالژیک/سندرم خستگی مزمن (ME/CFS) شایع است که بیش از 13 میلیون نفر را تحت تاثیر قرار می دهد.

بیشتر بخوانید: فردابانک، نئوبانک هوشمنددر حالی که مشخص شده است که این علائم به دلیل کاهش جریان خون در مغز ایجاد می شود، تا به حال، اثبات چنین رابطه ای به صورت تجربی دشوار بوده است.

با استفاده از سونوگرافی، تیم تحقیقاتی نشان داد که جریان خون مغزی، روشی برای تعیین کمیت جریان خون در سر، یک نشانگر زیستی کلیدی است که به طور عینی وجود و شدت بسیاری از این بیماری ها را اندازه گیری می کند.

با این حال، اندازه‌گیری CBF آسان نیست، بنابراین اکثر کلینیک‌ها از معیارهای ثانویه ضربان قلب و فشار خون که اغلب گمراه‌کننده هستند، استفاده می‌کنند.

برای قرار گرفتن در یک فرم فاکتور پوشیدنی ، STAT از یک حسگر نوری استفاده می کند و به یک شریان گوش کم عمق ضربه می زند تا یک پروکسی برای CBF مشتق شده از سونوگرافی را اندازه گیری کند.

این دستگاه وضعیت کاربر را به صورت خودکار بررسی میکند تا تغییرات ضربان قلب، روند فشار خون و جریان خون را ردیابی کند. پس از یادگیری در مورد وضعیت بدن و شرایط منحصر به فرد کاربر، دستگاه آموزش های شخصی مانند اطلاعاتی در مورد هیدراتاسیون، مصرف نمک و سایر انتخاب های سبک زندگی سالم ارائه می دهد.

STAT نصف اندازه جوانه های خواب Bose و کوچکتر از برخی سمعک های نامرئی در کانال گوش است. حتی در هنگام خواب و دوش گرفتن، می توان آن را داخل گوش قرار داده و 24 ساعته پوشید.

این دستگاه پوشیدنی نیز مانند بیش از 90 درصد دستگاه‌هایی که داخل یا دور گوش قرار می‌گیرند، می‌تواند با استفاده از نور خورشید در حالی که داخل گوش است شارژ شود.

این دستگاه در مجله کالج آمریکایی قلب و عروق مورد بررسی قرار گرفت. این کارآزمایی شامل 20 بیمار بین 18 تا 85 سال با تشخیص مشکوک به سنکوپ وازوواگال بود(وضعیتی که ممکن است منجر به غش شود.)

این دستگاه موفق شد تغییرات جریان خون را در عرض چهار دقیقه قبل از غش ثبت کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha