بسیاری از افراد برای احیا و به طور کلی زیبایی و صافی مو­های خود روش­های مختلفی را انتخاب می­کنند که کراتین یکی از رایج­ترین و بهترین راه­ها می­باشد.در واقع کراتین نوعی پروتئین است که به دلایل متفاوتی مانند استفاده مداوم از سشوار، اتو، رنگ مو و... از بین رفته و سلامت و زیبایی مو را تحت تاثیر قرار می­دهد. کراتین تراپی افزودن همین ماده به مو می­باشد تا سلامتی آن بازگردد؛ البته کراتینه کردن موها سبب می­شود تا صافی و درخشش مو نیز چندین برابر شود.

 معرفی 7 تا از بهترین های رنگ مو مناسب مو­های کراتین شده

زمان مناسب رنگ کردن مو بعد از کراتین

ممکن است بعد از صاف شدن مو به دنبال تغییر رنگ آن باشید تا علاوه بر زیبایی و سلامت مو، تنوع بیشتری به موهای خود دهید. نکته حائز اهمیت در این خصوص، رعایت فاصله زمانی حداقل دو هفتهای رنگ مو و کراتینه است. حال ممکن است برای شما سوال پیش بیاید که چرا باید این فاصله زمانی را رعایت کرد؟

پس از کراتینه کردن، سطح خارجی مو با مواد کراتینه پوشانده میشود و طی زمان 10 الی 15 روزه این مواد جذب بافت مو میشوند. در نتیجه اگر شما قبل ار این مدت اقدام به رنگ کردن مو کنید ممکن است برخی قسمتهای موی شما رنگ نگیرد و در نهایت موهای شما چند رنگه شود.

نکته مهم دیگر این است که برای ماندگاری بیشتر اثر کراتین بهتر است به ترکیبات رنگ موی مورد نظرتان دقت بسیاری داشته باشید چرا که برخی ترکیبات ممکن است موجب تضعیف اثر کراتین شوند.

به طور کلی محصولاتی که ترکیبات و مواد تشکیل دهنده آنها طبیعی و گیاهی باشد، آسیب کمتری به موهای کراتینه شده شما میزند؛ البته همیشه نمیتوان از رنگ موهای گیاهی استفاده کرد چرا که تنوع کمتری دارند.

چه رنگ موهایی برای موهای کراتینه شده مناسبتر هستند؟

 معرفی 7 تا از بهترین های رنگ مو مناسب مو­های کراتین شده

اگر میخواهید از رنگ مو شیمیایی استفاده کنید بهتر است از محصولاتی انتخاب کنید که یا فاقد آمونیاک و سولفات باشند و یا درصد کمی از این ترکیبات را داشته باشند. آمونیاک از جمله ترکیباتی است که نه تنها ماندگاری کراتین را کمتر میکند بلکه مو را دچار وزی شدید و موخوره خواهد کرد.

خرید رنگ مو مناسب انواع مو که بدون آمونیاک باشند، چندین مزیت مهم دارند:

  • به فولیکول مو که مواد کراتینه روی آن قرار گرفته است، آسیبی نمیزند.
  • از خشکی زیاد و شکنندگی مو جلوگیری میکند.
  • به براقی حاصل از کراتینه آسیبی نمیزند.
  • از موخوره و بی آب شدن مو پیشگیری میکند.

معرفی چند رنگ مو مناسب موهای کراتین شده

 معرفی 7 تا از بهترین های رنگ مو مناسب مو­های کراتین شده

اگر شما یا دوستانتان به دنبال رنگ مو مناسب موهای کراتین شده خود هستید، در این مقاله با ما همراه باشید تا در ادامه چند محصول مناسب را برای موهای شما معرفی کنیم.

البته لازم به ذکر است که قبل از استفاده این محصولات بهتر است با مشاور و یا یک آرایشگر مورد اعتماد مشورت کنید تا با توجه به نوع موی خود محصولی مناسب را انتخاب کنید.

رنگ موی پرستیژ

ترکیبات به کار رفته در محصولات پرستیژ به قدری سالم هستند که میتوان این رنگ مو را در دسته رنگ موهای طبیعی قرار داد. فناوری به کار رفته در این رنگ موی کراتینه، سبب می شود که اثر کراتینه از بین نرفته و تا حد زیادی از وز شدن و آسیب دیدگی موها جلوگیری کند.

رنگ موی Logona برای موهای کراتینه

رنگ موهای این برند نیز گیاهی و کاملا طبیعی هستند و به همین دلیل برای افرادی که موهای کراتینه شده دارند، میتواند انتخاب مناسبی باشد. این محصولات خاصیت حجم دهندگی و شفاف کنندگی زیادی دارند و به همین خاطر زیبایی موهای کراتین شده را چندین برابر میکند.

رنگ موی Domac

رنگ موی کراتینه این برند یک محصول فوق العاده برای موهای کراتینه است و همواره یکی از برترین محصولات استفاده شده در سالنهای ارایشی حرفهای میباشد. این رنگ موهای فرانسوی با داشتن ترکیباتی مانند روغن زیتون و بادام، درخشندگی و طراوت موهای شما را تضمین میکند.

رنگ موی ریتون

یکی از مهم‌ترین مشخصات رنگ مو ریتون، پوشش دهی بالای آن است. مقدار کمی از این رنگ مو می‌تواند تمامی ساقه مو را پوشش دهد. همین موضوع باعث می‌شود فرآیند رنگ کردن مو به بهترین شکل ممکن انجام شده و با نتایج عالی همراه باشد. همینطور این رنگ مو ایتالیایی با کمترین میزان آمونیاک تولید می شود که آن را به یک رنگ موی مناسب برای موهای کراتینه تبدیل کرده است.

رنگ موی گانسا

 معرفی 7 تا از بهترین های رنگ مو مناسب مو­های کراتین شده

گانسا نیز از جمله برندهای ایرانی است که با استفاده از فناوری و ابتکارات محصولات اروپایی به محبوبیت زیادی رسیده است. اصلیترین ترکیبات این محصول روغن زیتون، ویتامین E و C، روغن کنجد، آلوئورا و کراتین است. برای افرادی که موهای کراتینه شده دارند، چنین محصولی میتواند شادابی و طراوت بیشتری دهد.

رنگ موی Revlon

برترین ویژگی این محصول نسبت به محصولات مشابه این است که در ترکیبات خود کراتین و اسیدآمینه های مفید دارد که میتواند یک مکمل بسیار خوب برای موهای کراتینه شده باشد. علاوه بر این، رنگ موهای این برند در بسته بندیهای خود چندین مکمل قرار میدهند که به تقویت و زیبایی مو کمک شایانی میکنند.

رنگ مو بدون آمونیاک CDC

این رنگ مو هم فاقد سولفات و آمونیاک است و به همین دلیل برای موهای کراتین شده هیچ ضرری ندارد. از مزایای دیگر این محصول غنی بودن آن با انواع ویتامینها میباشد که نرمی، شادابی و لطافت موها به این ویتامینها وابسته است.

علاوه بر نکات ذکر شده، بهتر است حتما قبل از رنگ کردن موهای کراتینه تراپی شده با افراد متخصص این حوزه یعنی آرایشگران حرفهای مشورت کنید تا از نوع رنگ و موادی که استفاده میشود، مطمئن شوید. با این کار شما میتوانید تا حد زیادی از آسیبهای محتمل پیشگیری کنید.

در پایان توجه داشته باشید که موهای خود را بعد از کراتینه کردن به هیچ عنوان دکلره نکنید. دکلره کردن علاوه بر مضراتی که برای موهای سالم دارد، عمر کراتین را به شدت کاهش میدهد و فرد ممکن است بعد از گذشت چند هفته دیگر تاثیر کراتین را مشاهده نکند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • مهدی DE ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
    0 0
    رنگ موی ریتون و پرستیژ رو من راضیم.