تریلی حامل چندین تن میلگرد، وقتی در سراشیبی قرار گرفت، ترمز برید و دیگر هیچ‌چیز توان نگه داشتن آن را نداشت. بنابراین تریلی با 25خودرو برخورد کرد و جان 6نفر را گرفت و 27نفر را راهی بیمارستان کرد. علاوه بر این حادثه، در واژگونی اتوبوسی در نزدیکی تهران نیز 2نفر جان خود را از دست داده و شماری مصدوم شدند.

فاجعه تریلی ترمز بریده

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه همشهری، ساعت 10:49دقیقه صبح دیروز (جمعه) حادثه‌ای هولناک در نزدیکی یاسوج رخ داد. ماجرا از این قرار بود که یک تریلی اسکانیای قدیمی که بار میلگرد داشت و از طرف بابامیدان به‌سوی یاسوج در حرکت بود، مقابل پلیس راه یاسوج به شیراز ترمز برید. این حادثه در شرایطی اتفاق افتاد که این منطقه در شیب تندی واقع شده است و تریلی نیز حامل چندین تن میلگرد بود.

هر لحظه بر سرعت تریلی افزوده می‌شد و کاری از دست راننده ساخته نبود تا اینکه پس از طی شدن مسافتی در محل تنگ کناره تریلی یکی یکی با خودروهایی که در آن اطراف حضور داشتند و تعدادی از دستفروشان که کنار جاده بودند برخورد کرد. تریلی ترمز بریده با وجود برخورد با چند خودرو، همچنان به مسیر خود ادامه می‌داد و با خودروهای بیشتری برخورد می‌کرد تا اینکه در نهایت متوقف شد. به‌دنبال وقوع این حادثه گروه‌های امدادی از اورژانس، هلال احمر و... راهی محل حادثه شدند و امدادرسانی آغاز شد. شماری از حادثه‌دیدگان در میان آهن‌پاره‌های خودروها گرفتار شده بودند که نجات یافتند و به مراکز درمانی منتقل شدند.



قطع شدن برق یاسوج


تریلی حامل میلگرد علاوه بر برخورد با خودروها و دستفروشان کنار جاده، به پایه انتقال برق فشارقوی نیز برخورد کرد. به‌دنبال این حادثه پایه برق شکسته و شبکه انتقال برق شهر یاسوج و برخی مناطق شهرستان بویراحمد قطع شد. وقوع این حادثه یکی از هولناک‌ترین تصادفات در سال‌های اخیر در این محور بود؛ طوری که بنابراعلام مسئولان امدادی موجب جان‌باختن 6نفر و مصدومیت 27نفر دیگر شد. 2 نفر از مصدومان که یکی از آنها زنی باردار است در بیمارستان وضعیت وخیمی دارند که تحت درمان قرار دارند و تلاش برای نجات آنها ادامه دارد.



علت حادثه چه بود؟


هرچند تاحدودی علت وقوع این حادثه مشخص شده اما بررسی و اظهارنظر دقیق نیاز به انجام کار کارشناسی دارد. با وجود این سرهنگ حسین دانایا، رئیس پلیس راه استان کهگیلویه و بویراحمد درباره علت وقوع این حادثه گفت: این تریلی اسکانیای قدیمی که حامل چندین تن میلگرد بود در نزدیکی پلیس راه یاسوج به شیراز ترمز برید و چون در شیب قرار داشت، راننده نتوانست تریلی را کنترل کند و با 25خودرو که در آنجا در حال تردد بودند و تعدادی وانتی دستفروش که کنار جاده بودند به‌شدت برخورد کرد.



حادثه مرگبار در جاده قم



در حادثه دیگری که ساعت 5:11دقیقه بامداد دیروز (جمعه) در آزادراه قم- تهران، حدود یک کیلومتر مانده به عوارضی تهران اتفاق افتاد نیز 2نفر جان خود را از دست داده و 22نفر مصدوم شدند. در این حادثه اتوبوسی با 24 سرنشین که شب قبل از یزد به‌سوی تهران به راه افتاده بود،پیش از عوارضی ناگهان از مسیر منحرف شد و با نیوجرسی کنار آزادراه برخورد کرد. سرعت اتوبوس از یک سو و برخورد آن با نیوجرسی از سوی دیگر باعث واژگونی آن در کنار جاده شد.

در جریان این حادثه بخشی از شیشه‌های جلو و کناری اتوبوس خرد شد و درحالی‌که اغلب مسافران خواب بودند، شماری از آنها از پنجره‌ها به بیرون پرتاب شدند. به دنبال این حادثه یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و 5دستگاه آمبولانس به محل حادثه اعزام شدند. متأسفانه در این حادثه مردی 45ساله و زنی 35ساله جان باخته و 22نفر نیز مصدوم شده بودند که بعد از انجام اقدامات اولیه به بیمارستان‌های هفتم تیر و بهارلو منتقل شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha