ساعت‌های هوشمند برند اپل، دارای قابلیت‌های بسیار زیادی هستند و از میان آن‌ها، قابلیت های سلامت اپل واچ بسیار کارآمد و جذاب به نظر می‌رسند. جالب است بدانید که کنترل سلامتی با اپل واچ، تا به حال در سطح جهانی، اتفاقات قابل توجهی را رقم زده است. تا جایی که این ویژگی‌ها توانسته جان یک شخص را با جلوگیری از حمله قلبی، نجات دهد. اگر برای شما نیز جالب است که در خصوص کنترل سلامت بدن با اپل واچ اطلاعات لازم را کسب کنید، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

کنترل سلامت بدن با اپل واچ

ویژگی های سلامتی اپل واچ

اندازه گیری میزان ضربان قلب، فشار خون، اکسیژن خون و ... به وسیله ساعت هوشمند اپل؛ از ویژگی‌های قابل توجه آن است که توانسته در پایش وضعیت سلامتی کاربر و پیشگیری از خطرات بزرگ سلامتی، موثر باشد. به طوری که برخی از افراد که از این ویژگی‌ها استفاده می‌کنند، وابستگی زیادی به آن پیدا کرده و با همراه نداشتن ساعت هوشمند اپل، احساس ناامنی کرده و با در دست داشتن آن، خود را در یک حریم امن پزشکی و سلامتی و تحت نظر می‌بینند. این مورد به ویژه برای سالمندان، بانوان باردار و افرادی که دچار بیماری‌های زمینه‌ای بوده و یا مشکلات قلبی و عروقی دارند، بیش از سایر افراد حائز اهمیت است و با توجه به امکانات گفته شده، قیمت ساعت هوشمند اپل منطقی به نظر می رسد. از جمله قابلیت های سلامت اپل واچ، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

ذخیره سوابق پزشکی

یکی از بهترین قابلیت های سلامت اپل واچ، ذخیره و ثبت سوابق پزشکی است. ممکن است شما به داروهای مختلفی، حساسیت داشته یا داروهای خاصی را مصرف کنید. در این صورت با ثبت آن‌ها در اپل واچ، یک پرونده پزشکی کاملا آنلاین در اختیار و همراه خواهید داشت. به این شکل در صورتی که به صورت اورژانسی به مراکز درمانی مراجعه داشته یا حتی به شکل عادی پزشک خود را ملاقات کنید، همیشه سوابق کاملی از پرونده پزشکی‌تان، همراه دارید و می‌توانید در صورت لازم از آن استفاده نمایید.

اندازه‌گیری سطح اکسیژن خون

ساعت‌های هوشمند اپل، دارای قابلیت اندازه‌گیری سطح اکسیژن خون هستند. البته به طور پیش فرض این قابلیت در اپل واچ فعال نیست و شما باید به انتخاب خود، آن را فعال کنید. لازم به ذکر است که این قابلیت به نام Cardio Fitness در اپل واچ شناخته می‌شود. در نظر داشته باشید که اندازه‌گیری سطح اکسیژن خون در اپل واچ، تنها در فضای باز و در حالت ورزشی (پیاده‌روی سریع یا دوییدن) انجام می‌شود.

با برخورداری از این قابلیت به شما این فرصت را می‌دهد تا وضعیت سلامت بدن خود را به خوبی با پایش سطح اکسیژن خون، بررسی کرده و از مشکلات احتمالی، پیش از آن که بسیار جدی شوند، جلوگیری کنید. این اپلیکیشن در دوران شیوع کرونا که اندازه‌گیری میزان اکسیژن خون، از اهمیت زیادی برخوردار بود؛ توانست کمک زیادی به پایش وضعیت سلامتی افراد کند.

کنترل ضربان قلب

کنترل ضربان قلب، از ویژگی های سلامتی اپل واچ، هم برای افراد معمولی و هم به ویژه برای آن دسته از افرادی که مشکلات قلبی یا بیماری‌های زمینه‌ای موثر بر عملکرد قلب دارند، یکی از قابلیت های سلامت اپل واچ است که کاربرد زیادی دارد. تا به حال چندین مرتبه این ویژگی کنترل سلامتی با اپل واچ، توانسته جان افراد زیادی را از خطر بزرگ نجات داده و به موقع هشدار لازم را برای دریافت کمک‌های ویژه پزشکی بدهد. از این روی باید کنترل ضربان قلب اپل واچ را از بهترین ویژگی‌های آن به شمار آورد.

کنترل سلامت بدن با اپل واچ

زمانی که عادت به پایش و کنترل ضربان قلب با اپل واچ داشته باشید، این به یکی از روتین‌های مراقبت سلامت روزانه شما تبدیل خواهد شد و به این شکل همیشه نسبت به وضعیت ضربان قلب خود، یک آگاهی کامل خواهید داشت. به علاوه در صورت مراجعه به پزشک نیز سوابقی در این مورد در اختیار دارید که در تکمیل پرونده پزشکی شما کمک کرده و می‌تواند در تشخیص و درمان به موقع بیماری‌های مرتبط نیز به خوبی تاثیرگذار باشد.

تشخیص سقوط و زمین خوردن

با فعال کردن ویژگی تشخیص سقوط و زمین خوردن در اپل واچ، یک همراهی و کمک موثر در زمانی که دچار این حوادث شوید؛ خواهید داشت. این مورد به ویژه در افرادی که دچار مشکلات حرکتی هستند یا به دلیل کهولت سن؛ ممکن است که بیشتر دچار سقوط و زمین خوردن شوند؛ کارآمدی زیادی دارد. به این ترتیب درخواست کمک و خارج شدن از موقعیت پیش آمده با ضریب ایمنی بالا؛ در کمترین زمان ممکن، ارسال شده و به فرد آسیب دیده، کمک خواهد شد.

البته برای این منظور لازم است که در ساعت هوشمند اپل، ارتباط با مرکز مدیریت حوادث و کمک‌های اولیه برقرار شده باشد.

کنترل سلامت بدن با اپل واچ

اپلیکیشن‌های کنترل سلامت بدن با اپل واچ

اپلیکیشن‌های مختلفی برای کنترل سلامت بدن با اپل واچ وجود دارد که با نصب هر یک، می‌توانید از امکانات بیشتری در خصوص پایش سلامت بدن با این ساعت هوشمند، برخوردار شوید. به طور مثال اپلیکیشن پایش خواب Sleep اپل واچ یا اپلیکیشن یادآوری تنفس Breathe، اپلیکیشن تمرین Workout و همین طور اپلیکیشن Health؛ هر یک به نوعی برای کمک به کنترل سلامت بدن، عالی و موثر هستند.

سخن پایانی

در این مطلب به مهم‌ترین قابلیت های سلامت اپل واچ اشاره کردیم و دیدیم که چگونه این ساعت هوشمند، می‌تواند به کنترل سلامتی و کاهش ریسک‌های مربوط به آن، کمک کند. به جز مواردی که در اینجا معرفی کردیم، شما چه ویژگی‌های دیگری از کنترل سلامتی با اپل واچ می‌شناسید که در اینجا از قلم افتاده باشند؟ همینطور تجربه کنترل سلامتی خود با اپل واچ را در بخش نظرات، با ما و دیگر کاربران وب سایت به بحث و اشتراک بگذارید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha