یکشنبه ۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۷
کد خبر: 356899

بیایید با گفتن اینکه بسیاری از افراد پورن را تماشا می کنند، می خوانند، نگاه می کنند یا گوش می دهند شروع کنیم. اگر شما پورن را تایید نمی کنید و نمی خواهید در معرض آن قرار بگیرید، اشکالی ندارد. همه اینها یک موضوع شخصی است اما خوب است درباره تبعات مشاهده آن هم بدانید.

تماشای پورن روش مناسبی برای آموزش جنسی نیست

به گزارش سلامت نیوز به نقل از هلث لاین استفاده از پورن می تواند مانع ایجاد روابط شود. به عنوان مثال، اگر یکی از شما عاشق پورن است و دیگری کاملا مخالف آن است، یا اگر یکی از شما به نوعی پورن علاقه دارد، دیگری به سادگی نمی تواند آن را تحمل کند احتمالا در رابطه خود با مشکل مواجه میشوید.

استفاده بیش از حد از پورن گاهی اوقات می تواند منجر به انتظارات جنسی غیر واقعی یا مشکلات تصویر بدن شود.

یک مطالعه در سال 2018 نشان داد که شرکت‌کنندگان به احتمال زیاد نسبت به استفاده مکرر از فیلم‌های مستهجن احساس «خارج از کنترل» دارند در حالی که در روابط عاشقانه یا زندگی جنسی خود احساس نارضایتی می‌کنند.

مهم این است که به یاد داشته باشید آنچه در پورن می بینید واقعیت ندارد،ر بازیگران بازی می کنند و کارگردانان کارگردانی می کنند. آنها دور هم جمع می شوند تا فیلم های پورنو برای مخاطبان بسازند.

وقتی در حال تماشای یک فیلم پورنو هستید، در حال تماشای یک اثر تخیلی هستید. این خودانگیخته تر و طبیعی تر از یک فیلم اکشن یا یک کمدی رمانتیک نیست. اگر شروع به مقایسه بدن خود، عملکرد جنسی یا توانایی جذب شریک جنسی خود با استانداردهای تخیلی پورن کنید، ممکن است با اعتماد به نفس و عزت نفس درگیر برخی مسائل باشید.

در حالی که ممکن است یک یا دو چیز از تماشای پورن یاد بگیرید، نباید آن را جایگزینی برای آموزش جنسی در نظر گرفت، زیرا آنها یک چیز کاملاً متفاوت هستند.

به یاد داشته باشید، پورن فانتزی خالص است.این برای آموزش چیزی در مورد روابط انسانی، رشد جنسی، یا سلامت جنسی ایجاد نشده اند بنابراین احتمالاً در این زمینه ها چیز زیادی برای یادگیری ارائه نخواهند کرد.

اگر در مورد سلامت جنسی خود سؤالی دارید، بهتر است با یک پزشک یا سایر ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی مانند یک درمانگر جنسی معتبر صحبت کنید.

بچه‌ها از پورن‌هایی که میبینند، ایده‌هایی در مورد تمایلات جنسی شکل می‌دهند، اما تفاوت‌های آن را با تجربه زندگی واقعی متوجه نمیشوند.حتی برخی از انواع پورن می‌تواند باعث سردرگمی در مورد مسائل جدی، مانند رضایت و عینیت‌سازی برای آنها شوند.

به سختی می توان گفت که چه تعداد از مردم پورن را مشاهده می کنند. حتی امروزه، برخی از افراد ممکن است تمایلی به اعتراف به استفاده از پورن نداشته باشند.

حتی تعریف پورن می تواند از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد.

آنچه ما می دانیم این است که استفاده از پورن حتی در روابط عاشقانه هم رایج شده است.

یک مطالعه در سال 2018 از 1036 فرد 18 تا 35 ساله نشان داد که 98 درصد از مردان و 73 درصد از زنان در شش ماه گذشته با پورن اینترنتی درگیر شده‌اند .از آنجایی که این روزها پورن بسیار در دسترس است و افراد بیشتری آن را بررسی می کنند، شاید صحبت کردن در مورد آن آسان تر شود.

تنها زمانی که بتوانیم آشکارا درباره آن بحث کنیم، می‌توانیم به مسائلی مانند اینکه چگونه استفاده از پورن می‌تواند بر زندگی مردم تأثیر بگذارد، بپردازیم.انسان‌ها با خواسته‌های متنوعی می‌آیند. ممکن است گاهی فکر کنیم که آیا وضعیت ما عادی است یا خیر.

وقتی صحبت از تمایلات جنسی به میان می‌آید، ما اغلب آنقدر ترسیده یا خجالت می‌کشیم که در مورد چنین چیزهایی بپرسیم.چه آرامشی دارد که بفهمیم ما آنقدرها هم متفاوت نیستیم. همچنین می تواند راهی برای کشف چیزهای جدید باشد.


آیا تا به حال به این فکر کرده اید که آیا شما تنها کسی هستید که نمی دانید یک موقعیت یا ایده جنسی خاص در مورد چیست؟این یکی از دلایلی است که مردم، به ویژه جوانان، برای ارضای کنجکاوی خود به پورن روی می آورند.دانشگاه مطمئناً زمان یادگیری و اکتشاف است. که شامل رابطه جنسی نیز می شود.

یک مطالعه روی دانشجویان نشان داد که 92 درصد از مردان و 50 درصد از زنان گفتند که نوعی از فیلم های پورن را مشاهده کرده‌اند.تحقیقات دیگر نشان داد که وقتی صحبت از پورن اینترنتی به میان می‌آید، 75 تا 90 درصد از مردم جستجو کردند:

  • از روی کنجکاوی
  • برای بهبود مهارت ها و دانش جنسی
  • برای افزایش لذت جنسی و علاقه به رابطه جنسی

و برای برخی از افراد، این می تواند راهی مطمئن برای کشف و تأیید تمایلات جنسی آنها باشد
شواهدی وجود دارد که نشان می دهد پورنوگرافی می تواند برای افرادی که می خواهند تمایلات جنسی خود را کشف کنند یا هویت جنسی خود را بهتر درک کنند مفید باشد.

این ممکن است مخصوصاً برای افرادی که در مناطق روستایی یا جوامعی زندگی می کنند که در آن ارتباط آشکار با دیگران در مورد تمایلات جنسی خود دشوار است مفید باشد.

تماشای زیاد پورن و گم شدن در فانتزی های آن ممکن است منجر به انتظاراتی شود که هرگز برآورده نمی شوند. ممکن است شروع به نگاه کردن به بدن خود بطور خشن تری کنید.

شما ممکن است از شریک جنسی خود انتظار داشته باشید که مانند یک ستاره پورنو عمل کند یا کارهایی را انجام دهد که به آنها علاقه ندارد. اگر در مورد آن هماهنگ نیستید، پورن می تواند عامل استرس زا در یک رابطه عاشقانه باشد.

بخشی از مشکل تحقیقات در مورد پورنوگرافی این است که بسیاری از مردم از ترس قضاوت شدن هنوز تمایلی به صحبت در مورد آن ندارند.

بسیاری از تحقیقات بر خود گزارش دهی متکی است. برخی از اثرات مشاهده پورن کاملا ذهنی هستند.

یک مطالعه در سال 2011 نشان داد که استفاده بیشتر از مطالب صریح جنسی با موارد زیر مرتبط است:

  • تعداد بیشتری از شرکای جنسی
  • سن پایین در اولین رابطه جنسی
  • رضایت جنسی و رابطه ای کمتر

تحقیقات دیگر منبع مورد اعتماد نشان می دهد که مصرف پورنوگرافی ممکن است برای برخی رابطه جنسی اول را به تاخیر بیاندازد و برخی افراد به جای داشتن رابطه جنسی، پورنوگرافی را تماشا می کنند.

چرا تماشای پورن مشکل ساز می شود؟

پورن برای همه نیست اگر از قبل تصویر بدنی ضعیفی دارید یا نگران عملکرد جنسی هستید، ممکن است انگیزه های خود را برای استفاده از آن با دقت بیشتری بررسی کنید.

در اینجا چند نشانه وجود دارد که نشان می دهد ممکن است با استفاده از پورن مشکل داشته باشید:

  • شما بیشتر از آنچه می خواهید برای آن وقت می گذارید.
  • این بر کار یا روابط شما تأثیر می گذارد.
  • شما احساس می کنید که کنترلی بر استفاده از پورن خود ندارید و از آن مضطرب هستید.
  • انتظارات جنسی شما غیر واقعی شده است.
  • برای شما دشوار است که رابطه جنسی لذت بخش انفرادی یا شریکی را تجربه کنید.
  • از تماشای پورن یا درگیر شدن با آن احساس شرم یا گناه می کنید.
  • اگر نگران عادات خود هستید، برای کمک بخواهید

اگر یک پزشک مراقبت های اولیه دارید که در زمینه سلامت جنسی متخصص است، ممکن است محل خوبی برای شروع باشد. همچنین می‌توانید به یک درمانگر واجد شرایط یا یک درمانگر جنسی معتبر که می‌تواند به شما در کشف تأثیر پورن در زندگی‌تان کمک کند، درخواست کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha