دوشنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۶
کد خبر: 357207

پورن های دیپ فیک اخیراً محبوبیت زیادی پیدا کرده است، به ویژه از آنجایی که فناوری هوش مصنوعی تعویض چهره در ویدیوها را بسیار آسان کرده است. برخی سایت‌ها استفاده غیرقانونی از عکس هر زن را بر روی بدن زن دیگر در فیلم‌های مستهجن مورد استفاده قرار می‌دهند. زنانی که از عکس آنها برای تولید این فیلم ها استفاده می شود بسیار آسیب می بینند.

آسیب ناشی از پورن دیپ فیک بر سلامت جامعه

به گزارش سلامت نیوز به نقل از هلث نیوز، این زنان ممکن است در مورد اینکه چه کسی از شباهت های آنها در این ویدیوها استفاده می کند دفاعی نداشته باشند و اغلب به نظر می رسد که آنها در فیلم های مستهجن بازی کرده اند.

ویدیوی دیپ فیک چیست؟

ویدیوهای Deepfake با استفاده از فناوری هوش مصنوعی یادگیری ماشینی ساخته می‌شوند تا چهره یک فرد را بر روی بدن شخص دیگر قرار دهند. فناوری مورد استفاده برای ایجاد این ویدیوها می تواند فرد را در حال انجام و گفتن چیزهایی که انجام نداده است به تصویر بکشد و تشخیص واقعی نبودن آن بسیار دشوار است.

در واقع، بسیاری از مردم بر این باورند که این ویدیوها واقعی هستند و آسیب واقعی از آنجا شروع می شود. دیپ فیک می تواند تأثیر منفی بر سیاست بگذارد، بی اعتمادی بیشتری را در رسانه ها ایجاد کند و باعث شود که یک فرد شغل خود را از دست بدهد یا بر ازدواج، موقعیت اجتماعی، حیثیت و شهرت وی تأثیر بگذارد.

داده‌ها تخمین می‌زنند که 96 درصد ویدیوهای دیپ‌فیک ماهیت پورنوگرافیک دارند، 90 تا 95 درصد غیر توافقی هستند و 90 درصد زنان را نشان می‌دهند. متأسفانه، سیستم حقوقی با فناوری‌هایی که این فیلم‌ها را امکان‌پذیر می‌کند، کنار نیامده است. علاوه بر این، هیچ قانونی برای محافظت از قربانیان در برابر این عمل مضر در اکثر نقاط جهان وجود ندارد. تنها چهار ایالت در ایالات متحده وجود دارند که قوانینی برای مجازات تولیدکنندگان پورن انتقام جویانه و ممنوعیت پورنوگرافی عمیق جعلی بدون توافق دارند(نیویورک، کالیفرنیا، جورجیا و ویرجینیا)

دسترسی به دیپ فیک جعلی

با توجه به در دسترس بودن گسترده فناوری ویدیوی دیپ‌فیک و هزینه کم برنامه‌هایی که از آن استفاده می‌کنند، هر کسی که یک گوشی هوشمند و هشت دلار در ماه داشته باشد، می‌تواند یک ویدیوی دیپ‌فیک بسازد.

این عمل نه تنها برای قربانیان، بلکه برای جامعه نیز بسیار مضر است. برخی از محققان می گویند که ویدیوهای دیپ فیک در حال تبدیل شدن به یک اپیدمی جدید هستند. برای دریافت ایده ای از سرعت رشد این عمل در مدت زمان کوتاه، از یکی از بهترین سایت های پورنو دیپ فیک به عنوان مثال استفاده می کنیم. در سال 2018، این سایت حاوی کمتر از 2000 ویدیوی پورنوگرافی عمیق جعلی بود. این تعداد تا سال 2022 به 13000 افزایش یافت و این سایت اکنون 16 میلیون بیننده در ماه جذب می کند.

بیشتر بدانید: 5 دلیل منطقی برای اینکه تماشای فیلم های پورن زندگی جنسی شما را خراب می کند

پیامی که دیپ فیک جعلی ارسال می کند

پیامی که پورن‌های جعلی عمیق در سراسر جامعه ارسال می‌کنند، ریشه در طبیعت قدیمی و سرد صنعت پورنوگرافی دارد. به عنوان مثال، مردان اغلب از پورنوگرافی برای ابراز بی احترامی یا تحقیر خود نسبت به زنان استفاده می کنند و از محتوای جنسی برای نقض و تحقیر آنها استفاده می کنند. برای مثال تد باندی یک قاتل زنجیره ای جذاب بود که زنان را هدف قرار می داد. او اعتراف می‌کند که روان‌پریشی‌اش ریشه در مواجهه با پورنوگرافی دارد. جالب‌تر این است که هر کسی می‌تواند از فناوری دیپ فیک برای تحقیر جنسی یک زن بدون رضایت او استفاده کند.

این مشکل به قدری گسترده می شود که یک زن دیگر حتی برای رفتن به باشگاه بدون خطر گرفتن عکس بدون رضایت او و قرار دادن آن در یک ویدیوی دیپ فیک، ایمن نیست.

آسیبی که پورنو دیپ فیک ایجاد می کند

علاوه بر تاثیر مضر ویدئوهای دیپ فیک بر جامعه، پورن دیپ فیک می تواند به طور باورنکردنی برای زنی که قربانی این عمل مضر شده است، مضر باشد. این پتانسیل ایجاد ناراحتی روانی شدید در یک زن را دارد، تا جایی که می تواند منجر به علائم فیزیولوژیکی مانند تپش قلب و حملات پانیک شود.

این یک تجاوز جنسی مخرب است که می تواند منجر به این شود که زن یا قربانی احساس کند که مورد تجاوز جنسی قرار گرفته است. این نوع تروما می تواند منجر به علائم زیر شود:

  • اضطراب و وحشت: هنگام مواجهه با تروما، اضطراب و/یا حملات پانیک می توانددر فرد ایجاد شود. علاوه بر این، این پاسخ‌ها می‌توانند توسط محرک‌هایی ایجاد شوند که فرد را به یاد تروما می‌اندازند. این همچنین می تواند منجر به ظاهر شدن علائم PTSD شود.
  • افسردگی: یکی دیگر از علائم همراه با تجربه تروما افسردگی است که می تواند تمام زندگی یک فرد را تحت تاثیر خودش قرار
  • PTSD همانطور که گفته شد، PTSD می تواند در نتیجه قربانی شدن توسط دیپ فیک جعلی ایجاد شود، زیرا می تواند باعث آسیبی شود که به روش های مهمی بر مغز تأثیر می گذارد، از جمله تغییرات در قشر جلوی مغز، هیپوکامپ و آمیگدال.

در موارد شدید تروما، یک فرد همچنین می تواند از واقعیت جدا شود و ارتباط خود را با واقعیت از دست بدهد، و در نتیجه قربانی شدن پورن های دروغین عمیق، حالت فوگ (فراموشی موقت) ایجاد کند. اینکه یک ویدیوی دیپ‌فیک چقدر بر یک فرد تأثیر می‌گذارد به عوامل متعددی بستگی دارد، از جمله ماهیت محتوا، تأثیر فوری بر زندگی فرد، سن، سیستم اعتقاد معنوی و تجارب جنسی قبلی و ...

همچنین ممکن است فرد در اثر قرار گرفتن در معرض خود پورن آسیب ببیند، زیرا پورنوگرافی به گونه ای طراحی شده است که مغز را به شدت تحریک می کند، دقیقاً مانند کوکائین و سایر داروهای اعتیادآور که با ترشح دوپامین در مغز و تحریک مرکز لذت مغز انجام می دهند. قرار گرفتن در معرض محتوای صریح در زمانی که انتظارش را ندارید می‌تواند به مغز آسیب وارد کند و همچنین به طور همزمان باعث ترشح دوپامین شود که می‌تواند باعث ایجاد آشفتگی و سردرگمی برای قربانی شود. آنها ممکن است احساس گناه و شرم کنند حتی اگر در محتوا مقصر نباشند.

مواردی وجود داشته است که زنان زیر 18 سال عکس سلفی را به صورت آنلاین جستجو کرده اند و متوجه شده اند که روی تصاویر زنان برهنه قرار گرفته و در پورن های دیپ فیک استفاده شده است. متأسفانه، هنگامی که شخصی متوجه می شود که قربانی پورن های دروغین شده است، تاثیرش بر او به سادگی از بین نمی رود. محتوا معمولاً برای چندین ماه در یک سایت زنده می ماند، زیرا حذف این سایت ها به مقدار قابل توجهی گزارش و فعالیت و پیگیری گسترده نیاز دارد.

این یک مشکل جدی است که باید عواقب مخرب تری برای افرادی که محتوا را تولید و توزیع می کنند داشته باشد. پرمخاطب ترین پرونده مربوط به خبرنگاری به نام رعنا ایوب بود. او پس از گزارش در مورد یک کودک هشت ساله که در هند مورد تجاوز جنسی قرار گرفته بود، قربانی پورن عمیق فیک شد. آزار و اذیت این زن در نتیجه دیپ فیک به حدی بد شد که سازمان ملل مجبور شد وارد عمل شود و از طرف او مداخله کند.

تنها می توان امیدوار بود که این مشکل رو به رشد با قوانین سختگیرانه سایبری برای حمایت از بیگناهان حل شود. این یک عمل ویرانگر است که بسیاری از مردم برای لذت های گناهکارانه خود درگیر آن می شوند که باعث آسیب شدید به زنان و جامعه می شود.

بیشتر بدانید:‌صنعت پورن چگونه زندگی عاطفی و جنسی شما را تخریب می‌کند؟!

به عنوان قربانی پورن دیپ فیک چه کنیم؟

اگر خود را قربانی پورن های جعلی عمیق می بینید، مهم است که فوراً به دنبال کمک باشید. هم سلامت روان و هم اقدامات قانونی باید برای محافظت از خود انجام شود.

همچنین ضروری است که از یک درمانگر مجاز و قابل اعتماد برای کمک به پردازش احساسات و عواطف خود در مورد حادثه کمک بگیرید. اگر همه برای گسترش آگاهی در مورد آسیب هایی که این عمل به همراه دارد متحد شوند و برای مبارزه با آن با یکدیگر همکاری کنند، امیدواریم که قانون به زودی به نتیجه برسد و محیط امن تری برای زنان ایجاد کند.

مقابله با اعتیاد به پورن

اگر متوجه شدید که به پورن های جعلی معتاد شده اید، مهم است که متوجه آسیب آن شوید و به دنبال کمک باشید. پورنوگرافی می تواند برای مغز بسیار مضر باشد و آن را به شیوه هایی مضر برای سلامت روان تغییر دهد.

اعتیاد به فیلم های مستهجن می تواند مانند اعتیاد به الکل، مواد مخدر، رابطه جنسی یا غذا روی فرد تأثیر منفی بگذارد. مغز و مرکز لذت آن را بالا می برد و نیاز فرد را به میزان بیشتر افزایش می دهد. متأسفانه، زمانی که فردی با اعتیاد دست و پنجه نرم می کند، به شکل های شدیدتری از تحریک جنسی بصری نیاز دارد که این می تواند خطرناک شود.

بیشتر بدانید: چرا تماشای فیلم پورن ضرر دارد؟

خبر خوب این است که با درمان، خودمراقبتی و تعهد برای بهتر شدن، فرد می‌تواند از اعتیاد به پورنو فیک رهایی یابد، همانطور که یک فرد می‌تواند از اعتیاد به مواد مخدر بهبود یابد. مهم است که از خود دست نکشید یا امید خود را از دست ندهید و در طول سفر به سمت بهبودی با خود مهربان باشید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha