شنبه ۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۹
کد خبر: 342988

برای برخی افراد، تماشای پورنوگرافی یک بیان قابل قبول از تمایلات جنسی آنها است، در حالی که برای برخی دیگر، این یک مشکل است. پورنوگرافی به خودی خود "بد" یا "اشتباه" نیست، اما دارای مزایا و معایبی است که می تواند بر اساس هر فرد متفاوت باشد.

چرا تماشای فیلم پورن ضرر دارد؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از وری ول مایند برای برخی افراد، تماشای پورنوگرافی یک بیان قابل قبول از تمایلات جنسی آنها است، در حالی که برای برخی دیگر، این یک مشکل است. پورنوگرافی به خودی خود "بد" یا "اشتباه" نیست، اما دارای مزایا و معایبی است که می تواند بر اساس هر فرد متفاوت باشد.

تعریف پورنوگرافی دشوار است زیرا برای افراد مختلف معنای متفاوتی دارد. معمولاً به مطالب چاپی یا بصری صریح جنسی (مانند فیلم ها، عکس ها یا نوشته ها) اشاره دارد که برای برانگیختن هیجان جنسی در نظر گرفته شده است.

با وجود اینترنت، پورن بسیار آسان تر و گسترده تر از گذشته در دسترس است. همچنین طیف وسیعی از آنچه که ممکن است پورن در نظر گرفته شود، مطالب مضری که خشونت یا سوء استفاده از کودکان را به تصویر می‌کشد، وجود دارد.

بیشتر بدانید: تماشای پورن منبع آسیب های فردی و اجتماعی

خطرات تماشای فیلم ها و عکس های پورن بر رفتار جنسی

قرار گرفتن در معرض هر گونه رسانه جنسی، حتی اشکال غیر مستهجن، می تواند بر نگرش ها و رفتار جنسی شما تأثیر بگذارد. این می تواند هر زمان که با یک فیلم، نمایش تلویزیونی یا اثر تخیلی روبرو می شوید که رابطه جنسی را به شیوه ای غیرواقعی نشان می دهد، مشکل ایجاد می کند، اما انواع خاصی از پورن نگران کننده تر هستند.

پورنوهایی که تصاویر غیر واقعی بدن، رفتارهای جنسی پرخطر یا ناایمن، تبعیض جنسی یا خشونت را تبلیغ می‌کنند، ممکن است مشکل‌ساز باشند. این موضوع حتی بیشتر برای نوجوانان و بزرگسالان جوانی که تمایلات جنسی آنها هنوز مشخص نشده است، بیشتر است.

استفاده مکرر از پورن ممکن است منجر به حساسیت زدایی نسبت به رابطه جنسی شود - به ویژه، مردانی که بیشتر از پورن استفاده می کنند، فعالیت کمتری در مناطقی از مغز نشان می دهند که به طور معمول در طول رابطه جنسی فعال می شوند. مشخص نیست که آیا این به دلیل پورن است یا اینکه مردانی که از قبل نسبت به رابطه جنسی حساسیت ندارند، بیشتر از پورن استفاده می کنند.

پورن می تواند اعتیاد آور باشد، به همان شکلی که سایر رفتارهای لذت بخش مانند قمار می تواند اعتیادآور باشد.

مشکلاتی که فیلم ها و عکس های پورن برای ازدواج بوجود می آورد

پورن به خودی خود ممکن است در همه روابط مشکلی ایجاد نکند، اما در خیی ازموارد اعتیاد به پورن باعث میشود روابط بین همسران قطع شده یا اگر از زوج ها رفتارهای جنسی ناسالمی از خود بروز دهد. مانند هر چیز دیگری که به رابطه جنسی مربوط می شود، اگر استفاده از پورن متقابل و توافقی باشد، به نفع ازدواج است. می تواند زندگی جنسی یک زوج را تازه و حیاتی نگه دارد. اگر اینطور نیست، ممکن است مشکلی وجود داشته باشد.

برخی از همسران ممکن است پورنوگرافی را توهین آمیز، تحقیرآمیز و حتی نوعی تقلب بدانند. اما دیگران ممکن است همین احساس را نداشته باشند و در نتیجه ممکن است عصبانیت یا رنجش شریک زندگی خود را در مورد استفاده از پورن درک نکنند. مهم است که به طور آشکار و صادقانه در مورد نقشی که پورن در زندگی جنسی شما ایفا می کند، صحبت کنید. به طور کلی، صحبت کردن با شریک زندگی خود در مورد رابطه جنسی می تواند این اطمینان را ایجاد کندکه شما همسو هستید و شما را به عنوان یک زوج به هم نزدیکتر می کند.

علائم هشدار دهنده استفاده از پورن

یکی از نشانه های آشکار استفاده مضر پورنوگرافی، فقدان رابطه جنسی در ازدواج شما است. علائم هشدار دهنده دیگری که نشان می دهد شما یا همسرتان به دلیل درگیری با پورنوگرافی رابطه ناسالمی دارید عبارتند از:

  • امکان دسترسی آسان به مجلات، ویدئوها و فایل های کامپیوتری پورنوگرافی برای سایر اعضای خانواده
  • تقاضای مقدار غیرمعمول حریم خصوصی در رایانه
  • نادیده گرفتن احساسات شریک زندگی در مورد این موضوع
  • خودارضایی بیش از حد
  • احساس اضطراب، استرس یا بدخلقی در صورت عدم دسترسی به پورن
  • احساس ناتوانی در توقف تماشای پورن با وجود پیامدهای منفی
  • دروغ گفتن یا پنهان کردن استفاده از پورن
  • نادیده گرفتن تعهدات خانوادگی، اجتماعی یا کاری برای تماشای پورن
  • خودداری از بحث در مورد موضوع
  • صرف زمان فزاینده ای برای تماشای پورن
  • شب ها تا دیروقت بیدار بمانید تا وقت خود را با کامپیوتر بگذرانید

اگر شریک زندگی شما در حال تماشای پورن است

هنگامی که ازدواج شما آشکارا به دلیل پورنوگرافی آسیب دیده است و شریک زندگی شما تماشای پورن را متوقف نمی کند، ممکن است مجبور شوید با این واقعیت روبرو شوید که نمی توانید رفتار او را تغییر دهید. با این حال، می توانید سعی کنید به مشکل رسیدگی کنید و رابطه خود را بهبود بخشید.

چند نکته در مورد چگونگی مطرح کردن موضوع پورن با همسر و بازگشت به مسیر وجود دارد:

سعی کن قضاوت نکنی اگر استفاده همسرتان از پورن برای شما مضر است، اولین قدم این است که بدون قضاوت با او صحبت کنید.

بگذارید توضیح دهد . از شریک زندگی خود بپرسید که چه چیزی در مورد پورن دوست دارد. با آرامش و احترام به حرف های همسرتان گوش دهید. شاید چیزهایی وجود داشته باشد که او می خواهد هر دوی شما امتحان کنید، یا شاید از روی کسالت یا عادت در حال تماشای پورن است. احساسات خود را به اشتراک بگذارید زمانی را اختصاص دهید تا با آرامش و به وضوح دلیل احساس خود را در مورد پورن بیان کنید. باز هم، این کار را با محبت و بدون قضاوت انجام دهید. شما نمی خواهید شریک زندگی تان احساس کند که مورد حمله یا سرزنش قرار گرفته است.

اگر نمی توانید به تنهایی مشکل را حل کنید از یک مشاور زوجین یا درمانگر جنسی کمک بگیرید. همچنین می‌توانید از مشاوره ازدواج برای بررسی اینکه آیا مشکلات دیگری در ازدواج شما وجود دارد که ممکن است منجر به استفاده بیش از حد از پورنوگرافی شود، کمک بگیرید.

صحبت کردن در مورد سکس و پورنوگرافی می تواند دشوار، احساسی و حتی ناخوشایند باشد، اما درست مانند بسیاری از موضوعات دشوار ، قرار گرفتن در یک صفحه کلیدی است.

به یاد داشته باشید، اما اگر به دلیل اعتیاد به پورنوگرافی در روابط خود با مشکلاتی روبرو هستید، مشاوره زوجین یا درمان فردی را در نظر بگیرید. یک مشاور آموزش دیده می تواند به شما کمک کند تا بهتر بفهمید که چگونه و چرا پورن مشکلاتی را در زندگی شما ایجاد می کند و یک راه سالم برای حرکت به جلو تعیین می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha